Suasana di mansion itu kelihatan sangat mendung akibat hujan yang lebat.Hari ini hari dimana aku akan rehatkan diri sehinggalah aku puas .
' MUAHAHAHA ' gelakku di dalam hati.
Sedang aku leka merehatkan diri , ada pula sesuatu yang membantutkan perbuatanku. Telefonku berdering yang menunjukkan ada gerangan yang menelefonku .
' Unknown ?? rasanya aku tak pernah bagi nombor telefon aku kat sesiapapun ' kataku dalam hati .
Perasaanku tidak tenang kerana gerangan tersebut asyik menelefonku tanpa henti
Hatiku sedang keliru. ' Nak angkat ke tak eh ? ish ' rungutku dalam hati .
Dan akhirnya aku memutuskan untuk mengangkat panggilan dari gerangan tersebut.
"Hello..who's there??" tanyaku kepada gerangan yang menelefonku itu.
"Someone that will be your husband" jawab gerangan tersebut.
" 傻的.. ( mengarut ) " kutukku kepada gerangan itu.
" 我不是在开玩笑,没关系,总有一天你也会知道的.. ( Aku tak mengarut , tak mengapa , satu hari nanti kau akan tahu juga ) " kata gerangan tersebut lalu mematikan talian.
'Alamak , dia faham chinese ke ? aduh malunya.. tapi apa maksud tersirat dia ??' kataku dalam hati
Aku melihat nombor itu dengan penuh tanda tanya . Seperti akan ada sesuatu yang bakal terjadi . Samada baik atau buruk , tidak mengapalah , aku hanya berserah kepada takdir tuhan.
. . .
Di sudut lain , ada seorang jejaka yang sedang tersenyum sinis sambil melihat telefonnya.
"Kau akan jadi milikku, milik kami.. tidak lama lagi sayang.. Tunggu aku ya sayang" kata jejaka tersebut lalu ketawa sinis
"Qash , bawakkan aku dokumen perempuan itu.. " arahnya kepada salah seorang anak buahnya.
"Alright bosskur.. " sahut anak buahnya lalu memberikan dokumen itu kepada majikannya.
"Kenapa kau tertarik sangat dengan gadis itu eh ?? " tanya salah seorang sahabatnya dan juga anak buahnya.
"She's totally different , just wait and see.." tutur jejaka itu sambil tersenyum sinis.
"Zzz..zzz...zzz.."
Telefonku berdering menandakan seseorang menelefonku. Dalam keadaan mamai , aku gagahkan diri juga untuk mengangkat telefon , lalu panggilan itu pun dijawab.
"Asalamualaikum hoi , kamu ni Rosse ! mama dah cakap dah , harini kena bangun awal. Ikut papa kamu pergi office.. Tengoklah sekarang , dah lewat dah.." bebelnya . Mamaku , Quinn Darena.
"Eh mama tak kejutkan Rosse pun , dah pukul berapa ni ma? " tanyaku dalam keadaan mamai.
" Ada mata tak pndai tengok phone ke ? Dah pukul 11 dah ni Rosse , maunya papa kamu marah kejap lagi.." bebelnya lagi.
" Yela, yela.. kejap Rosse siap siap.." kataku lalu memutuskan talian.
Hari ini aku hanya berpakaian Abaya yang berwarna kelabu . Agak simple tapi kalau tuan badannya cantik , mestilah cantik juga bajunya nanti .
' HAHAHA , bersabarlah Rosse , kejap lagi akan ada bom yang meletup ' gelakku dalam hati.
Walaupun aku sudah lambat , aku masih lagi melengah-lengahkan masa. Aku pergi ke dapur untuk mencapai sekeping roti dan aku ternampak satu sticky note tanpa melengahkan masa aku pun membaca isi kandungannya .
' Kunci Audi ada dalam almari dapur , nombor dua ye , bawa elok elok kereta aku ' Darrien Rafael
Atau dikenali sebagai abang sulung nan satu itu
Aku mencari kunci itu tidak sampai 2 saat saja kerana aku sudahpun berada di depan almari itu. Aku bergerak ke garaj dan membukanya lalu mencari Kereta Audi R8 . Aku menghidupkan enjin kereta lalu keluar dari kawasan mansion itu.
YOU ARE READING
Qayl's Addiction
عاطفية• 1st story by theangelesy • 1st book about romance and revenge Kerana cinta , Qayl Zariell tekad untuk membunuh orang yang tidak disukai oleh kekasihnya, Camelia Reen. Dan siapa sangka musuh kekasihnya ialah sepupunya sendiri.. Hidup Camelia Reen d...