bab 3

3 1 0
                                    

"Zeera , Sir cakap apa dengan kau ? Dia tanya kau hantaran berapakah ? Or dia tanya alamat rumah kau sebab nak hantar rombongan ?" soal Qiha bertubi-tubi.

"Dia cakap apa je dengan kau ?"

"Nervous tak kau bertentang mata dengan dia ?"

"Lembut tak suara dia ?"

"Kau cair ke ?"

"Dia dah jatuh cinta dengan kau ke ?"

Bertubi-tubi soalan keluar dari mulut kawan-kawannya itu. Nak jawab mana satu dulu pun susah. Dia ingat aku ni robot nak jawab serentak ke ?

"Tak dia bagi modul english ni je , lepastu dia suruh siapkan esok dia nak tengok and siapa yang tak siap berdiri dekat luar , buat sampai muka surat 10 , sikit je pun sejam dah siap" jawab Zeera.

Dia sahaja taknak memberitahu tentang perkara Zaki bercakap tentang "tahu segalanya". Nanti kang kena serbu bilik guru tu nanti.

Zeera mengambil sekeping sticky note lalu menuliskan arahan Zaki pada kertas itu. Zeera bangun lalu menyerahkan separuh modul itu bersama sticky note tadi ke Syafiq.

"Ehh Zeera , kau tak rasa pelik ke dengan Zaki ?" soal Amin setelah Zeera kembali ditempat duduknya.

"Maksud kau pelik tu macam mana ?" soal Meera kembali dengan nada perlahan. Amin cakap mana kuat , walau duduk berkelompok susah nak dengar dia gelak dan bercakap.

"No i mean , cara dia bercakap , kau tak perasan perubahan tone suara dia bila bercakap dengan kau semalam ? And cara dia tengok muka kau ? Senyum ?" terang Amin pada Zeera.

"Zeera yang aku kenal akan perasan segala kepelikan dan perubahan yang berlaku pada jejaka idaman dia" kata Amin sambil senyum hambar pada Zeera.

"Dan Jasmine tak akan perasan semua tu sebab dia rabun , ouh lupa kau dah pakai speck and one more thing aku perasan semua benda yang kau cakap tu and don't worry i know about that and one more thing aku tengah pening" jawab Zeera sambil menyandarkan badannya di kerusi.

"Pening sebab ? Dia soal kau macam-macam dekat bilik tadi ? Or dia suruh kau mengaku ?" soal Amin sambil memalingkan badannya ke arah Zeera.

"Bukan dia ada cakap satu ayat ni and aku jelas dengar dengan telinga aku ni , kiri kanan telinga aku dengar apa yang dia cakap cuma aku tak pasti maksud sebalik ayat tu" jawab Zeera perlahan.

Dia malas nak orang lain dengar. Zeera selalu menceritakan segalanya pada Amin seorang. Yang lain hanya tahu sikit jelah.

"Dia cakap apa" soal Amin.

"Nantilah" jawab Zeera. She don't want to tell anyone.

"Woii kepala nenek kau lah sikit , 10 muka surat ni banyak gila , satu muka je ambik masa 10 minit" kata Qiha dengan nada separa jerit.

"Cinta itukan buta , lagi satu kalau kau meniru tak sampai 10 minit 10 muka surat tu siap" balas Zeera sambil tersenyum manis.

"Atok kaulah" balas Qiha balik.

"Dorang ada dekat rumah tengah rehat , tak dapat jaga mak jaga dorang pun okay atleast hati still bersih" jawab Zeera kembali.

Setelah selesai habis sesi pembelajaran disekolah , Zeera kembali kerumah dan mandi dan bersiap lalu ke 7eleven berdekatan dengannya.

Zeera mengenakan tshirt warna biru pekat lengan pendek dan seluar track adidas. Rambutnya diikat toncang.

Setelah selesai membeli , Zeera melangkah keluar dari 7eleven sambil bermain dengan telefon bimbitnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 20, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia Jejaka Milikku !!Where stories live. Discover now