𝒾𝓂 𝑜𝒷𝓈𝑒𝓈𝓈𝑒𝒹 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓎𝑜𝓊, 𝒻𝓁𝑜𝓌𝑒𝓇 ♡
Maira keluar dari kereta Honda Civic milik Fahim. Pintu kereta ditutup perlahan. Kaki diatur masuk ke sebuah hospital tempat aku bekerja.
Sebelum melangkah masuk, Fahim tiba-tiba memanggil diriku. Aku pusingkan badan kebelakang untuk melihat wajahnya.
" Kenapa panggil saya? " soal Maira hairan.
" balik nanti aku ambik. Jangan nak gatal balik dengan teksi. Tunggu aku dekat sini. " beritahu Fahim serta menyelitkan amaran keras buat buah hatinya.
" iye. " jawab Maira malas. Tingkap kereta ditutup kembali. Kereta mula keluar dari kawasan hospital dan berlalu ke arah jalan raya. Setelah memastikan Fahim sudah tiada dari pandangannya, dia terus melangkah masuk ke dalam hospital dan menuju ke biliknya.
Usai masuk ke bilik, Maira meletakkan beg nya di atas meja dan berjalan ke arah rak yang disangkut coat nya. Tangannya mencapai coat putih dan menyarungkan pada badannya.
Seraya itu, dia berjalan ke arah mejanya semula dan mengambil fail yang berisikan maklumat pesakitnya lalu dia melihat dengan jelas.
Dia perlu faham dahulu dengan jelas sebelum melakukan pembedahan. Setelah faham, dia berlalu masuk ke dalam bilik pembedahan yang telah diatur.
Maira membasuh tangannya dengan bersih sebelum masuk ke dalam bilik bedah.
" Dah ready semua? " tanya Maira.
" Dah Doktor Mai. " jawab semua yang berada di dalam bilik bedah tersebut.
" Let's start. " kata Maira. Mereka semua angguk.
FAHIM yang baru melangkah masuk ke dalam pejabat majikannya, Zara terus menyapa dengan mesra. Aayan juga turut ada di dalam bilik itu.
" Semua okey dengan persiapan? " tanya Zara lembut.
" Okey Puan. Sikit je lagi tak siap. " beritahu Fahim tenang. Aayan mula bersuara setelah beberapa minit senyapkan diri.
" Apa yang tak siap lagi? " soal Aayan pula.
" Catering je. Kenapa Tuan? " soal Fahim pelik .
" Oh okey. Yang tu tak payah risau. Aku dengan isteri aku sponser untuk catering. " kata Aayan sambil memandang Fahim.
" eh tak payah la Tuan. Aku ada duit Tuan. " kata Fahim perlahan.
" takpe la. Simpan je duit kau untuk catering tu. " tutur Aayan prihatin. Memang tidak dapat dinafikan, Aayan memang mengambil berat tentang pekerja-pekerjanya. Tapi Fahim special sikit la. Maklum la bakal jadi adik ipar.
YOU ARE READING
OG | Mrs Fahim Kasyaf
Lãng mạn[𝓤𝓷𝓭𝓮𝓻 𝓽𝓱𝓮 𝓶𝓻𝓼. 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 2 ] 𝐅𝐚𝐡𝐢𝐦 𝐤𝐚𝐬𝐲𝐚𝐟 ¦¦ 𝐌𝐚𝐢𝐫𝐚 𝐀𝐭𝐚𝐬𝐡𝐚 𝓗𝓮𝓻 𝓒𝓸𝓸𝓵 𝓗𝓾𝓼𝓫𝓪𝓷𝓭 " Awak!! " FAHIM KASYAF. Dia seorang jejaka yang cool dan pendiam. Jejaka berambut messy dan bermata coklat. Dia be...