Rozdział dedykuję użytkowniczce @TwojaStara09874 , ale myślę, że przyda się nie tylko jej. Jeśli nie możesz znaleźć swojego theriotypu, możesz mi scharakteryzować go w komentarzu, a ja zrobię taki sam dla Ciebie.
---
Łączysz w sobie cechy psa i kota? Czujesz potrzebę komunikacji, i wspinaczki na drzewa? Oto parę gatunków, o których mogłxś nie słyszeć, a mogą być twoim theriotypem. Jeśli któryś będzie wyglądać Ci dziwnie znajomo, doczytaj w internecie więcej na jego temat! Otwórz sobie dzwięki, jakie wydaje i obejrzyj parę filmów przyrodniczych. Czujesz nostalgię?
Jenot, tanuki, kunopies - Nyctereutes
Tworzą pary na całe życie, wspólnie odchowują młode i polują na... Wszystko, co da się zjeść. Wydają dźwięki podobne do psów, jednak wyższe. Mają bardzo bogatą mowę ciała oraz tę niewerbalną (odgłowy). Potrafią wspinać się na niewielkie wysokości, czasem nawet zamieszkują opuszczone dziuple.
Kuna (na zdjęciu - leśna)
Szybki i niezłomny drapieżnik. Poluje nawet na większe od siebie zwierzęta, świetnie się wspina i podobnie jak jenot wydaje rozmaite dźwięki. Potrafi przystosować się do niemal każdych warunków. Ma mocna ostre pazury.
Szop
Ma chwytne łapki, przez co łatwiej jest mu pożywić się np. owocami. Podobnie jak kuny, stosunkowo łatwo przystosowują się do nowych warunków, przez co często plądrują ludzkie śmietniki. Niektórzy trzymają je jako zwierzęta domowe.
Panda czerwona, panda mała, pandka ruda
Większość swojego życia spędza na... Jedzeniu bambusa. Ma mocne, częściowo wysuwane pazury, szeroko rozstawione uszy i krótki psyk. Dobrze się wspina. Zamieszkuje dziuple lub nory. Jest terytorialna, żyje w parach lub niewielkich grupach rodzinnych. Jej tłów jest rozmiarów podobnych do kociego, jednak ogon jest dłuższy - aż 46 cm.
Ocelot
Dziki kot-samotnik, który jest też świetnym pływakiem. Dobrze też się wspina. Zajmuje wiele różnych biotopów.
(Przepraszam, musiałem to tu dać hihi)
Pręgowiec
Świetnie się wspina, mimo to większość czasu spędza na ziemi. Zamieszkuje lasy we wschodniej części Ameryki Północnej. Jest to drobne zwierzątko (70-140g) żywiące się nasionami i owocami.
Wiewiórka
Mistrz wspinaczki - jak pewnie samx wiesz. Masa ciała to od 200 do 300g (wiwerórka pospolita). Żywi się głównie nasionami - szyszki, nasiona bukwi, orzechy oraz żołędzie, ale również pączkami drzew, owadami, owocami, grzybami oraz jajami i pisklętami. Obserwowano je również przy zdrapywaniu kory drzew iglastych i spijaniu żywicy. Przeciętnie zimą spożywają około 35 g pokarmu / dzień, wiosną około 80 g / dzień. Jesienią gromadzą zapasy żywności. Na wiewiórki polują kuny i ptaki drapieżne.
CZYTASZ
Czy to TY? - Cechy różnych theriotypów
Non-FictionW tej książce postaram się opisać różne theriotypy - nie będę tego opisywać w formie ciekawostek przyrodniczych, a tego, jak się możesz czuć. To, co możesz lubić lub czego się bać. Zapraszam do moich pozostałych książek, wzłaszcza tej również porusz...