9

99 4 9
                                    

??

"Al zoveel mensen hebben gereageerd onder mijn video en vanavond is het zover. Vanavond ga ik eens goud geld verdienen aan die sukkeltjes"

-

Raoul

Ik lig te piekeren op de grond. Meer kan ik niet doen. We worden allemaal gek in deze ruimte. Ik probeer dat een beetje te negeren. Te doen alsof er helemaal niks aan de hand is, alsof het een challenge is voor een video. Zou Matthy inmiddels al iets hebben laten horen aan de kijkers?

-

Matthy

Ik heb die video geplaatst en nu wil ik eigenlijk in de comments kijken, maar ik durf het niet. Het lijkt wel alsof ik een soort voorgevoel heb dat de kijkers het niet geloven en dat er wat aan de hand is ofzo. Toch open ik YouTube en klik ik de video aan.

Jullie zouden toch meedoen aan een livestream??

Huh?? Ik dacht dat jullie mee zouden doen aan een livestream, omdat jullie willen weten hoe het is om gehypnotiseerd te worden

Sinds wanneer zijn jullie op vakantie? Jullie zijn vanavond toch bij een live ofzo

Shit, mijn gevoel klopte dus. En een live? Hoe komen die mensen daarbij? Ik zoek op YouTube naar 'bankzitters hypnose' en ja hoor, er verschijnt gelijk een filmpje van één minuut waarin je Raoul, Milo, Koen en Rob ziet. Ik besluit om de video te kijken.

-

??

"HAHAHA, ik zag net dat Matthy een video heeft geüpload op het bankzitters kanaal en natuurlijk moest ik die even kijken. Hij zei dat ze allemaal op vakantie zijn. Nou wilde ik toevallig even in de comments kijken om te zien of mensen hem geloven. Natuurlijk geloven ze hem niet, want bijna iedereen heeft MIJN video gezien"

-

Rob

Ik sta op, loop een rondje, ga weer zitten, sta weer op, loop nog een rondje en ga dan maar weer zitten. Zo gaat het de hele dag door totdat ik het tijd vind om te gaan slapen. Niet dat ik kan slapen op die harde vloer. En 's nachts kan ik ook niks anders doen dan nadenken. Jullie denken misschien dat Matthy degene is die over veel te veel na denkt. Dat is ook wel zo, maar op dit moment kan ik er ook wat van en ik haat het. Kan iemand mij hier weghalen?

-

Carolijn

Matthy is bij mij thuis en ik ben zo blij dat hij er is. Hij is naar de slaapkamer gegaan om een video te plaatsen. Waarover? Dat weet ik niet. Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij al klaar zou zijn, maar blijkbaar niet. Ik besluit om maar te gaan koken. Matthy komt vanzelf wel toch?

-

Milo

Ik ben nog steeds woedend. Hoe kan mijn beste vriend toch ineens geen beste vriend meer zijn? Ik had nooit zoiets verwacht van Matthy. Hoe kan hij zo egoïstisch zijn om alleen maar aan zichzelf te denken. Niet eens zijn eigen vrienden inlichten over zijn plan om de te helpen. Ik hoef ik die vent nooit meer te zien.

-

??

"Ach wat zielig, die Milo of hoe ie ook heet, zit een beetje rond te trappen, omdat ie zogenaamd woedend is, maar weet je wie er pas echt het recht heeft om woedend te zijn? Ik! Ik mag woedend zijn, omdat die stomme Matthy is ontsnapt"

-

Carolijn

Ik heb Matthy al geroepen dat het eten klaar staat, maar hij is niet naar beneden gekomen. Toen heb ik hem maar gebeld, werd niet opgenomen. Dus nu loop ik naar met een bord eten naar boven. Als ik bijna bij mijn kamer ben, klinkt het alsof iemand huilt. Ik klop aan en doe de deur open. In mijn kamer tref in Matthy huilend op bed aan.

"Wat is er aan de hand Mat?" "Die video..." Dat is het enige wat Matthy zegt en hij wijst naar zijn laptop. Ik loop naar de laptop en zie dat er een video over een livestream aan staat. "Wat is dit?" "H-het is te laat", zegt Matthy snikkend. "Wat is te laat?", vraag ik. Ik heb namelijk geen idee wat hij bedoelt. "Er g-gaat vast iets e-ergs gebeuren met Roel, Koen, Rob en Milo" Zonder iets te zeggen, loop ik naar het bed en ga naast Matthy liggen. Al snel duikt hij in mijn armen.

Matthy

Nadat ik die laatste zin heb uitgesproken, loopt Carolijn naar het bed en gaat ze naast me liggen. Ik duik al snel in haar armen, want een knuffel kan ik nu wel gebruiken. We zeggen niets. Alleen haar aanwezigheid is al genoeg. Ik lig op haar borst te luisteren naar haar hartslag, terwijl zij door mijn haar gaat met haar vingers. Bij haar voel ik me fijn...

Hoihoi

Sinds 19 februari niks meer geplaatst, dus ik dacht, laat ik maar weer een keer een deel schrijven.

Groetjes<33

Hypnotized // ft bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu