chapter 2 ⋆.ೃ࿔

1 0 0
                                    

" i never got the chance to know you, so i feel in love with the idea of you " ♡ -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" i never got the chance to know you, so i feel in love with the idea of you " ♡ -

•••

" No, i love you until i death, Arson.. "

Air mata aku mula menitik menjiwai watak Linda di dalam movie tersebut. Aqeela yang disebelahku mula mengejek diriku dengan menitiskan sedikit cecair "eye mo" di kedua-dua belah bawah kelopak matanya. Aku yang perasan kehadirannya, langsung menyeka sisa baki air mataku.

" Cerita apa, kau tengok sampai berabuk mata kau ni? " tanya Aqeela.

" Cerita ni, omputih " balas aku pendek.

" Yelaa, aku tahulah cerita orang putih kau tengah tengok tu. Takkan cerita tamil pula kan? Ni, haa tajuk-tajuk. Aku tanya tajuk "

" Titanic 0.5 "

" Ahhh.. i see.. patutla beria-beria air mata tu main peranan. Kalau tak, sampai ke akhirat aku tak nampak kau menangis " ujar Aqeela.

Satu fakta perkara yang paling aku tidak suka adalah menangis. Aku tidak suka menangis di hadapan orang lain. Orang kata, kalau seseorang itu jarang menangis bermakna dia lemah. Iya, itulah diriku.

Aku jarang menangis.

" Ehh mana ada aku menangis. Ni air mata fake. Aku mana reti menangis. Aku kan anak jantan perempuan bapak aku " ujar aku sambil mengangkat lengan menunjukkan otot yang hanya kelihatan sedikit.

" Otot pun macam bontot. Dah lah kau, tunggu dapat je, crush yang badan WWE " kata Aqeela yang sedang tersenyum-senyum kambing.

" Wey, kau ada ramen tak? " tanya aku sambil mengerdipkan kedua-dua belah mataku.

Aqeela mula mencemuh dengan membeliakkan matanya ke atas. " Memang aku ni storage makanan kau. Ramen,ramen, ramen! "

Aku menggoncang lengan Aqeela manja. " Alaa bolehlaa, Aku dah lama tak lepak ramen dengan kau. Bukan selalu"

" Uargg, fine. fine. Aku bagi. Tapi.. dengan satu syarat.." katanya sambil tersenyum sinis ke arahku.

" Apa dia? "

_______

"Eyy duduk diam-diam. Susah aku nak blend bedak ni " arah aku.

" Umm.. wey. Kau belajar make-up daripada mana? " tanya Aqeela yang masih memejamkan kedua-dua belah matanya akibat menerima perintah daripadaku.

" Entah. Aku cuba-cuba. Lepastu auto jadi " balas aku selamba. Sejak habis je spm, aku cuba mendekatkan diri dengan pelbagai ilmu. Aku cuba guna make-up dalam kehidupan aku.

Dulu, aku selalu mempertikaikan kenapa perempuan suka make-up. Aku fikir kenapa mereka tak bersyukur je ada kulit yang cantik, yang Allah bagi?

Tapi bila aku dengar yang kadang-kadang diorang make-up bersebab, untuk keyakinan diri sendiri. Terus aku faham dan cuba mendalami bidang kecantikkan ni.

" Woi! Kau tak dengar ke aku cakap apa? " Kini Aqeela sudah membuka mata dan menarik sedikit bajuku.

Aku mula tersedar. Lahh, aku mengelamun rupanya. " Ehh, sorry. Kau cakap apa tadi? "

" Kau tak fikir nak cari crush ke? Yelaa, aku dah ada boyfriend. Nanti aku tak nakla, kau sunyi ke sepi ke kalau aku bergayut dengan boyfriend aku nanti " ujar Aqeela sambil tersenyum-senyum.

Aku mula membuat muka riak seperti anoyying. " Kau dengan boyfriend kau tu, sampai ke sudah tak habis-habis. Kau tanya aku crush? Hmm, siapa je kat sini layak jadi crush aku, urm? Takde-takde aku tetap dengan pendirian aku. Aku milik Baejinyoung "

" Alaa kau. Aku tak rasa kau macam ni la. Mesti one day kau akan tergila-gilakan sorang mamat ni. HAHAHHA aku confirm punya. Kawan aku Ca, akan jatuh cinta dengan mamat in real life "

" Uargg, hell nah. Neverrr! " aku mula mengemas barang-barang make-upku.

to be continued ..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 28, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

30 DAYS ♡ .Where stories live. Discover now