Halt

97 13 3
                                    

Celým jménem Halt O'Carrick, je hraničář a jedna z hlavních postav celé série. Je zároveň jedinou postavou, která se objevuje ve všech dílech, pokud ovšem započítáváme i minisérii První roky.

Co se věku týče, nemůžeme si být příliš jistí. Podle vodítek ale můžeme zjistit alespoň ten přibližný.

V Králích Clonmelu se píše: ,, Když nám bylo šestnáct, pokusil se mě [Halta] otrávit." Dále pak řekl, že šest měsíců poté na něj Ferris shodil střešní tašky a za rok se jej pokusil utopit, když byli na rybách. Doslova řekl, že poté se už nevrátil, takže mu při odchodu z Hibernie bylo asi sedmnáct a půl. Aby přicestoval do Araluenu potřeboval trochu času, dejme tomu půl roku.

Tím se dostáváme do chronologicky prvního dílu, a to do Turnaje na Gorlanu. Další díl ( bitva na Hackhamské pláni) se odehrává přesně za rok, čili nyní je Haltovi devatenáct.

Nu, a v Rozvalinách Gorlanu, který se odehrává patnáct let od předchozího dílu, je tomuto hraničáři pouhých třicet čtyři let!

Koncem první série, tedy v knize Císař Nihon-džinu, je tomuto hraničáři čtyřicet dva let (knihu ztracené příběhy sem úplně tahat nebudu, neboť každá z povídek v ní obsažena se koná v jiném čase).

A tím se dostáváme k druhé sérii, jíž není nic jiného, než Královská hraničářka. Zde už náš Halt začal stárnout, ale pouze věkem, který nyní činí šedesát dva let. Tím, myslím, můžeme považovat otázku věku za uzavřenou.

Za zmínku určitě stojí také Haltovy učňovské roky. Jeho prvním učitelem byl hraničář Pritchard, který ale bohužel zemřel. Halt, který měl v době Prvních Roků za sebou pouze tříletý výcvik, tedy musel mít druhého učitele.

Bližší informace se nám bohužel nepodařilo dohledat, ale spekulovalo se hodně o tom, že by nový učitel mohl klidně být Crowley, nebo jiný ze starších hraničářů. Hlavní informace ale je, že je to jediný známý hraničář, který měl dva učitele.

Nyní se mrkneme na rodinu a všechno okolo ní. O jeho rodičích mnoho nevíme, snad až jen to, že to byli král a královna Clonmelu. Také měli tři děti a mimořádně protěžovali tomu prostřednímu- Ferrisovi.

Vztah Ferrise a Halta rozhodně nebyl bez poskvrny. Díky tomu, že se náš hraničář narodil o sedm minut dříve než jeho jednovaječné dvojče, jeho bratr ho nenáviděl. Jak už bylo zmíněno, dokonce se ho pokoušel několikrát zabít.

Třetí dítě byla jejich mladší sestra Caitlyn, která zemřela pár let před dějem knihy Králové Clonmelu. Někteří fanouškovské teorie říkají, že zemřela během děje knihy Výkupné za Eraka, ale toto tvrzení bylo později vyvráceno díky potvrzení, že se jednalo pouze o chybu ve výtisku.

U Haltovy sestry ještě chvíli zůstaneme. Caitlyn totiž měla syna, Seana. Vzhledem k neurčitosti Seanova věku nemáme ani podle čeho určit věk Caitlyn a tudíž věkovou mezeru mezi sourozenci.

A více o rodině hraničáře Halta nevíme.

Možná by ještě stálo za zmínku, že jako Hiberňan je jediným známým hraničářem, který národnostně nenáleží Araluenu. (Tím pádem vlastně jedná protizákonně kdykoliv dělá něco ve jménu království... Ale všichni víme, že z toho asi těžkou hlavu mít nebude.)

Fan teory time: (pozor, menší spoilery)

V anglickém originále Halt hned několikrát oslovoval Willa synu, nejčastěji v Nositelích dubového listu. V té době ještě nevyšly První roky, takže se velmi zpopularizovala teorie, že Halt je otec Willa. Sice v první knížce Willovi o jeho původu říká, ale buďme k sobě upřímní, Halt ne úplně vždy říká pravdu. A já se klidně vsadím, že jste si to alespoň chvilku mysleli také!

Dále je poměrně známá teorie, že Halt kdysi otrávil temudžajského vůdce Matlika (mluví se o tom opět v Nositelích dubového listu). My už se pravděpodobně pravdu nedozvíme, ale já osobně tomu věřím. Byla by až moc velká náhoda, že zrovna když Halt utíká a temudžajové útočí, pan vůdce pozřel otrávené mušle!

Oceníme jakékoliv informace, které by jste snad k tomuto hraničáři měli.

Hraničářův učeň - Vše, co potřebujete vědětWhere stories live. Discover now