Seusai sahaja acara pernikahan mereka, Amyra dibawa pulang kerumahnya dengan menaiki kereta milik Daryan, Suasana di dalam kereta itu tersangat lah sunyi dan canggung kerana keduanya tidak berani untuk membuka suara. Amyra pula sedari tadi hanya menunduk kan kepala nya tidak berani menatap orang yang ada di sebelahnya ini.
Manakala Daryan pula, dia hanya focus memandu kereta namun hati nya sama sekali tidak tenang kerana ini merupa kan pertama kali perempuan lain berada didalam keretanya selain mak dan juga adik perempuannya, dia melirik sekilas perempuan yang sudah sah menjadi isteri nya itu, kerana sudah tidak tahan dengan kecangguan didalam kereta itu Daryan pun memutus kan untuk membuka suara terlebih dahulu.
"Hekhem..Myra, saya nak tanye bole?" Pinta Daryan dengan kekok.
Gadis itu menoleh apabila namanya disebut. "Ye bole apa dia yang nak ditanya kan tu?" Ujar Amyra.
"Erm..awak umur berapa tahun ni?"
"15 tahun abang."
Daryan yang sedang sibuk memandu kereta terkedu apabila mendengar Amyra memanggil diri nya dengan panggilan abang. Tambahan pula jantung nya tidak memberi kerjasama
"Rilex Yan rilex.."
"O-ouh muda lagi..jadi Myra sekolah kat mana?"
"Erm?kat SMK Taman Sri Tengku."
"Ouh adik saya pun sekolah kat situ awak kenal Tengku Dayeena Mikayla?" Soal Daryan sesekali dia melirik kearah isteri nya.
"Tengku Dayeena Mikayla..?"
"ouh erm saya kenal je..dia pengawas kat sekolah situ." Ujar Amyra tanpa memandang kearah Daryan tapi mata nya sesekali ingin melirik kearah lelaki yang berada si sebelahnya ini.
"Yah dia memang pengawas kat situ..ni kita dh sampai kt Taman Sri bunga mawar..yang mana satu rumah awak?" Soal Daryan apabila mereka sudah tiba di Taman perumahan Amyra.
"Erm..k-kat yang paling hujung tu..dan yang rumah paling besar tu rumah s-saya." Ujar Amyra gugup.
"Erm baiklaa."
Kereta itu pun bergerak menuju kerumah keluarga Ghazalie dengan sedikit laju kerana tidak lama lagi azam asar akan berkumandang. Jika terlambat pasti mereka akan terlepas solat asar yang merupa kan kewajipan mereka semua.
Setibanya di Hadapan kediaman keluarga Ghazalie, Amyra melangkah keluar dari perut kereta dan diikuti oleh Daryan, mereka melangkah masuk ke dalam rumah dan tidak lupa juga untuk memberi salam terlebih dahulu. "Assalamualaikum." Ucap Amyra.
"Waalaikumussalam..eh Amyra dah balik?mari masuk nak." Acik Lina yang baru sahaja keluar dari arah dapur datang menyambut kehadiran pengantin baru tersebut.
"Terima kasih acik."
"Sama-sama Myra."
Amyra memandang sekeliling rumah nya anak matanya melilau mencari keberadaan kedua orang tuanya. "Erm acik Ummi dan habbi mana?tak nampak la pulak dorang." Tanya Amyra heran, kemana la pulak kedua orang tua nya pergi?selalu nya Jan sebegini mereka sudah tiba di rumah.
"Macam ni Amyra puan Hanesyah dan Tuan Ghazalie ada sedikit urusan kat tahfiz jadi mereka balik sedikit lewat Harini." Ujar Gadis muda itu.
"Ouh..hurm takpe la acik terima kasih la ye." Ucap Amyra lembut.
"Sama-sama Myra."
Daryan yang sedari tadi hanya berdiam diri memutuskan untuk membuka suara apabila menyedari bahawa sekarang sudah pukul 5:20. "Amyra, jom naik dulu awak, kita siap siap tak lama lagi azan asar akan berkumandang." Ujar Daryan lembut, tangan nya naik mengusap bahu kecil Amyra dan tentu sahaja hal itu membuat kan Amyra sedikit terkejut namun ia abaikanya kerana mereka juga sudah halal toh tak ade halangannya juga kan.
YOU ARE READING
DIA KIRIMAN DARI ALLAH | ON GOING
RandomMenikah di usia yang terlalu muda? tentu sahaja hal itu tersangat mengejut kan bagi seorang gadis remaja yang baru sahaja berumur 15 tahun. "Abang, jom beli bunga nak?untuk hiaskan dalam halaman rumah kita tu."-Nurul Amyra Aynissa. "Hey buat apa sus...