06 • ik zag je staan

110 8 1
                                    

langzaam word ik wakker, in het bed met raoul naast me. we hebben nu al een jaar een relatie. iedereen was positief, en door raoul ben ik meer gaan delen over het korfbalding in mijn leven, omdat hij dat zo leuk vindt. ik ben blij, het kan niet beter. ik bedoel, jij zou toch ook blij zijn met iemand zoals raoul naast je?

ik duw de deur open van kantoor, iedereen is er al. ''soo wat ruik ik hier?'' vraag ik, terwijl ik de geur volg naar de keuken. ''oh wat vind ik dat zalig,'' zeg ik als ik croissantjes zie liggen. ik pak een bord en pik eentje mee. ''hallo dames,'' zeg ik als ik kom zitten. ''een jaartje samen he? gaat goed of niet?'' lacht elin. ik knik ''gaat beter dan ooit,'' ''ik zei toch dat jullie bij elkaar passen,'' lacht myrthe. ik glimlach. ''welke video gaan we opnemen?'' vraag ik terwijl ik uit mijn air-up fles drink. we hebben nu de 600 duizend subs gehaald, en van de zomer gaan we op roadtrip. we hebben ook ons eerste concert al gehad. ''verstoppertje in ahoy, prissies en bankzitters, 2 zoekers,'' noemt laura op. ''daar wist ik niks vanaf,'' zeg ik. ''over halfuurtje gaan we,'' lacht laura.


''en de tijd gaat nu in,'' roept milo. de prissies en bankzitters zijn ook close geworden. we hebben al vaker samen opgenomen, en tot nu toe bevalt het iedereen. samen met raoul ren ik ahoy in. ''ik heb echt zo'n goed idee,'' zeg ik tegen raoul. ''waar moeten we heen?'' vraagt hij. ''RTM stage, daar kun je onder die tribunes met doeken, dat hebben dikke milo en koen natuurlijk niet door,'' lach ik. ''wacht even snackpauze!'' roep ik als ik een automaat zie. ''wil jij wat?'' vraag ik aan hem. ''nee, ik steel wel wat van jou,'' zegt hij. ''vieze boomer dat je ook bent,'' lach ik. ik neem een chipszakje met een watertje en daarna lopen we verder naar RTM, waar we onder de tribune kruipen. ''chippie?'' vraag ik aan hem als ik mijn zakje open. ''ja doe maar,'' ik geef hem wat chips aan.

''zullen we gewoon laatste kwatier rondlopen, de kans dat hun ons vinden is klein,'' zeg ik. ''oke lets go,'' we kruipen weer onder de tribune vandaan. we blijven een paar rondjes lopen. ''max kijk,'' zegt raoul als hij een tap aanwijst. ''zou die open staan? ik ga ff proberen,'' zeg ik. ik pak een bekertje van de stapel en probeer hem te vullen. ''ja dit kan ik niet,'' lach ik. ''ik kan wel drinken maar dit niet,'' zeg ik terwijl ik mijn handen aan mijn broek afveeg. ''roel probeer dan,'' zeg ik. raoul geeft me een biertje aan. ''hoe kan jij dit nou wel,'' jammer ik. ''snel een slokje bier,'' mompel ik. ik pak een bekertje van de stapel en doe hem weer terug hem pak hem weer. ''anton edit dit maar even leuk,'' zeg in mijn microfoon.

raoul en ik zijn weer bij de ingang, en inmiddels is de tijd op. we horen milo en koen aankomen, omdat ze best hard praten. ''maat waar waren raoul en maxime dan?'' zegt koen. ''waarschijnlijk aan het neuken in de bezemkast,'' zegt milo simpel. ze stoppen met lopen als ze ons zien staan. ''heb je nou gewoon bier? vies hoertje dat je bent!'' roept elin die achter koen aankomt. ''is iedereen gevonden?'' vraag ik. milo knikt. ''behalve jullie,'' jammerd koen. ''maar koen, kijk, je kan niet tegen iemand winnen die het wk heeft gewonnen,'' lach ik. ''haha, harstikke grappig max,'' zegt koen sarcastisch. ''maar winnen van koen ik ook niet zo moeilijk,'' zegt myrthe. ''heb jij gewonnen dan,'' lach ik. ''oh,'' de realisatie komt bij myrthe binnen. ik lach harder. koen sluit de video af en ik kijk de hele tijd alleen maar naar hun. hun hebben mijn leven 10 keer beter gemaakt, alles wat ik nodig had.

ik zit met raoul op de bank, een film te kijken die ik stiekem heel saai vind, maar ik zeg het niet. raoul's hoofd draait naar mij. ''ik ben echt heel blij met jou max, ik hou van jou, vorig jaar zag ik je staan, en ik wist meteen dat jij de goede was,'' zegt hij lief. ''ik hou meer van jou,'' lach ik en komen in een passie volle zoen terecht. ik hou me aan raoul vast, dat is het enige dat ik nog nodig heb.

ik zag je staan - raoul de graafWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu