Ini ialah kisah pencintaan yang digubal melalui live Facebook GTA RP Aira Sofia. Ia takda kaitan dgn kisah hidup seseorang antara yang hidup juga yang sudah tiada. Ia hanyalah sekadar hiburan. Kisah ini juga sudah diubah suai sedikit dari live tersebut. Hope you guys enjoy read this novel :)
"Sky nak bawak Nia pergi mana nih?" Tanya aku untuk memecahkan kesunyian didalam kereta.
"Saya nak spend time dengan Nia harini. Esok saya dah mula busy dengan kerja saya. Mr Snow dah bagi kerja lagi ni. Saya takut saya tak boleh nak spend time dengan Nia macam dulu. Sebabtu saya nak ajak Nia ikut saya harini." Balas Sky sambil fokus dengan panduan keretanya.
"Hmm faham. So kita nak pergi mana ni? Awak tak jawab soalan saya pun."
"Kita pergi borak kat pokok healing nak tak? Kita borak borak kat sana."
"Pokok healing ek. Kat mana tu. Tapi kenapa nama dia pokok healing?" Pelik gak kenapa nama pokok tu macam tu.
"Saya nak bawak awak ke sana lah ni. Awak tunggu jer. Nanti awak nilai sendiri kenapa nama pokok tu macam tu." Balas Sky
Setelah 30 minit perjalanan, kami pun sampai di depan sebuah pohon rendang. Memang patut nama pokok tu pokok healing. Sebab memang bila dudk bawah tu terasa macam tengah healing. Rasa tenang jer duduk kat bawah pokok tu. Aku baru tahu ada tempat ni. Kalau Sky tak bagitahu memang tempat healing aku kat tepi pantai tu jer. Lepasni kalau aku nak healing boleh lah aku duduk lepak kat sini.
"So, macam mana dengan tempat ni. Rasa tenang tak duduk kat sini?" Sky melihat gelagat aku yang tengah berjalan mengelilingi pokok healing.
"Bestlah tempat ni awak. Saya tenang jer tengok pokok ni. Dengan angin sepoi sepoi dia. Lepastu sunyi jer dekat sini. Lepasni kalau saya stress boleh lah duduk sini ."
"Tempat ni baru lagi, sebabtu sunyi. Jom duduk atas tu."Sky dan aku pun mula panjat kotak kotak yang membentuk tulisan POKOK HEALING itu betul betul berada bawah pokok redang itu.
"So, apa yang Sky nak bagitahu Nia tu?"
"Saya just nak spend time dengan Nia jer. Yerlah lepasni Saya dah busy. Dah tak boleh nak teman Nia macam selalu."
"Nia okay jelah. Nia faham Sky sibuk." Dalam hati sebenarnya rasa sedih. Yelah lepasni aku dah jarang jumpa crush aku. Makin rindu lah nanti.
"Saya janji kalau saya ada masa free jer nanti kita keluar lepak ok." Sky meyakinkan aku. Aku tahu kerja dia mana pernah tak sibuk.
"Ni jujurlah Nia cakap eh, Nia sedih lah jugak tak dapat nk lepak dgn Sky macam selalu. Sky pun tahu kan tujuan Nia dekat negara ni, tujuan Nia kerja kat medic tu." Aku meluahkan apa yang aku rasa dengan nada yang sedih.
"Awhh, jangan lah sedih sedih okay. Saya bukan pergi negara lain pun. Saya masih ada dalam negara nih. i'm still here. And Yeah i know everything about you Dr Nia."
"Memang lah you still ada dekat sini cuma dah tak sama lah. Nanti Sky akan busy dengan kerja Sky and Nia akan busy dengan kerja Nia." Sky hanya mendengar luahan aku yang boring lagi membosankan.
"Cantikkan langit tuh?" Aku menyoal Sky tiba tiba.
"Yeah, rasa cerah jer." Balas Sky.
"Lepasni dah tak ada orang nak kacau Nia. Dah takda orang nak cari gaduh kat hospital. I hate you now."
"Why you hate. come on. Don't hate. Don't easly hate people."
"nyenyenyenye" Saje aku membuat bising dan buat buat tak dengar apa yang Sky cakapkan.
"Seriusly. Don't easly hate people. Tak elok. Kita dalam ni saling memerlukan. saling bantu membantu."
"Yer tahu, tahu."
"Macam Sky pernah cakap. Selama Nia ada kt dalam Negara ni, i always for you. Cakaplah apa susah sekali pun."
"Tapi i always call you waktu i susah, you tak angkat, whyyy."
"Mungkin sebab tak save number lagi." Jawab Sky dengan selambe.
"Whatt!! Like seriusly."
"I give you my number but you didn't give me back your number.Am i right."
"a a ah I'm sorry." Nasib aku tak marah dia lagi. Buat malu jerr.
"Ha, i give you my number at workshop that time. I left my number but you didn't send to me back."
"Yeah, I'm sorry. i'ts my fault."
"Lepasni dah tak ada lah orang panggil Nia Nia Nia." Aku sambung meluahkan apa yang masih terbuku di dada.
"Awhh... I ada jer lagi."
"Not the same anymore."
"Still same. I ni tak akan berubah tau. I ni jenis orang tak akan berubah. Unless you ask me to change. yes i will change everything."
"No i dont want. You know what i mean. You always there when i need someone. Yeah when i cry, you always there."
"Yeah and i change your style a bit and I hate your hat that time. Old story to remember."
Tiba- tiba bunyi letupan ekzos memecahkan kesunyian di sini. Rupanya Mr Snow bersama basikalnya yang ditambah ekzos pusing pusing di kawasan sini.
"Haloo Mr Snow." Sapa Sky
"Haloo, Hi.Sorry ganggu korang dating."
"Eh tak tak tak." Balas aku cepat takut Mr Snow tersilap anggap.
"Ohh tak eh. Haa Sky awak dah tahu kan tadi saya ada bagi kat e-mail. Awak dengan cik Esme dah take note kan."
"Dah dah. Dah take note dah." Sky sudah pun mula busy semula sehingga Mr Snow sendiri cari dia hingga kesini.
Tamat Part 7
*Maafkan saya kerana lambat publish. Terdapat banyak dugaan untuk publish part yang ini. Ini dah kali ketiga saya menulis semula part ini. Kepada yang masih support #SKYNIA terima kasih. Walaupun zaman SkyNia telah pun berakhir tetapi novel ini masih perlu diteruskan hingga lah tamat. Cuma lambat atau cepat sahaja masih belum diketahui. :)
YOU ARE READING
#SKYNIA
FantasyKisah tentang dua sahabat yang telah lama berkawan. South Skyy seorang guardian di dalam negara Leypak dan Dania Yasmeen seorang Dokter di LMC (Leypak Medical Center). Dania Yasmeen atau lebih dikenali sebagai Nia yang sangat menyukai kawan karib...