■Het grote nieuws■

68 6 4
                                    

•Emma's pov•

Ik werd wakker van een enorm zwaar gewicht op m'n buik. Ik open me ogen en doe ze gelijk weer dicht. Waarom moet de zon zo vel zijn?

"Ben je nou eigenlijk wakker?! Ik heb echt groot nieuws!!" Vraagt Ashley. Ik probeer om te rollen, maar met meer dan 60 kilo op mijn buik lukt dat niet.

"Goedemorgen ook naar jou, Ashley" Zeg ik een beetje geïrriteerd. Ashley is mijn beste vriendin sinds de 2e klas. Toen we naar de universiteit gingen, hadden we besloten om samen te gaan wonen met Meghan.

"Sorry, maar je moet dit nieuws echt nu horen. Anders krijg ik later te horen 'WaArOm HeB jE Me dAt NiEt EeRdEr VeRtElD?!' Dus vandaar dat ik je wakker maak" Ik rol m'n ogen en probeer op te staan. Ik leun op mijn ellebogen en kijk haar aan. Ashley staat op en loopt weg. Ik sta op en loop naar de keuken voor een ontbijt. Meghan staat al in de keuken.

"Goedemorgen, wat maak je?" Vraag ik slaperig.

"Goedemorgen, Em. Ik maak een omelet. Wil je ook?"

"Ja hoor. Ben je ook wakker gemaakt door Ashley?" Zeg ik en ga zitten aan de bar bij de keuken.

"Ja, ik ben benieuwd waarom ze dat deed." Voordat Meghan iets anders kan zeggen, stormt Ashley binnen.

"Oke, iedereen ga zitten aan de bar! Groot nieuws!!" Zegt Ashley hyper. Ik lach een beetje van haar energie. Ze kan soms zo raar doen. Soms vraag ik me echt af of ze wel echt 23 is.

"De omeletten zijn bijna klaar. Kan het nieuws even 3 minuten wachten?" Vraagt Meghan. Ashley zucht en reageert op een 'teleurgestelde' toon

"Oke, maar ik moet het zeggen voordat het half 10 is." Ik kijk op de klok en zie dat het 9 uur is. Ik heb nog best wel veel uitgeslapen. Ookal wilde ik nog even slapen.

5 minuten later krijg ik een bord met een omelet erop.

"Eindelijk!" Meghan en ik lachen om de reactie van Ashley. "Oke, het nieuws is... tromgeroffel!!!!" We trommelen met onze vingers op de bar en wachten op Ashley. "WE GAAN NAAR DE COMIC CON!!!" Schreeuwt Ashley uit. Meghan springt als eerst van haar stoel en juicht. Mijn hersenen zijn wat langzamer, maar een halve seconde later spring ik ook van mijn stoel af.

"Wanneer is het?" Vraagt Meghan.

"Over 2 maanden!" Zegt Ashley.

"Nou, dat had je ons wel eerder mogen vertellen dan." Zeg ik. Ashley gooit haar armen in de lucht en laat ze tegen haar benen vallen. "Grapje!!" Zeg ik en geef Ashley en knuffel. Ashley rolt haar ogen en lacht met ons mee.

"Het is in Duitsland, ten oosten van Düsseldorf" Zegt Ashley. Ik pak mijn telefoon erbij om te zien wie er gaan. Ik zoek op 'German comic con' en tik op 'gasten'. Ik scroll er een beetje doorheen tot ik een hele herkenbare naam zie.

 Ik scroll er een beetje doorheen tot ik een hele herkenbare naam zie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ik spring weer op van mijn stoel, waar ik weer op was gaan zitten.

"Oh. My. God! Florence Pugh gaat naar de comic con!!!!" Schreeuw ik. "Oh en Meghan. Rdj gaat ook komen!" Zeg ik tegen haar. Meghan begint ook te schreeuwen.
"Ik kan echt niet wachten tot we gaan!!"

Schrijvers notitie:

Ik hoop dat het een goede 1ste hoofdstuk is. Is de lengte zo goed of moet 't langer?
Als je ideeën hebt, zeg 't maar. Ik kan het altijd gebruiken!<3

you brought me back - Hailee Steinfeld (dutch)Where stories live. Discover now