A kanapémon ébredtem. Fájt minden porcikám és elzsibbadt a lábam. Nem volt valami kényelmes. Nagyot nyújtóztam és éreztem, ahogy megroppan a hátam. Öreg trottynak érzem magam. Na majd húsz év múlva mi lesz akkor velem. Akkor aztán jöhet a tolókocsi.
Beléptem a konyhába, hogy lefőzzek egy kávét. Amíg az főtt, mentem a fürdőbe megmosakodni. Vízzel lemostam az arcom, majd a tükörbe néztem, hogy megvizsgáljam mennyire nézek ki szarul. Hát eléggé így kora reggel. Végigsimítottam borostás arcomon. Majd meg kell borotválkoznom. A szemembe lógó hajtincseimet hátrasimítottam és egy kicsit megborzoltam. Talán nem olyan borzalmas.
A kávégép csipogott, hogy elkészült az italom. Kiöntöttem a cicás bögrémbe. Egész szépen gőzölög. A kezemen is megtapasztaltam, hogy forró, mert először mellé öntöttem. Ilyenek ezek a reggelek. Felöltöztem kinti ruhába, ami egy vastag melegítő gatyából, hosszúujjú pólóból, egy pulcsiból, egy ujjatlan melegítőből és egy vízálló télikabátból állt. Elővettem a zsák kutyakaját, és jobb kezembe az italommal, bal kezembe Pixie táljával, hónom alatt Mr. Tremblay által kapott újsággal kimentem a verandára.
Letettem Pixie elé a tálját, amire le is csapott. Odasétáltam a hintaszékemhez és belehuppantam. Belekortyoltam a kávémba, majd letettem a kis kör alakú kerti asztalra. Teljesen érdektelen hírek voltak benne. Egy adócsaló milliomos bukott le. Egy polgármestert fotóztak le, amint alulöltözött csajokkal érdekes dolgokat csinált. A részleteket kihagytam, nem mintha a címek eleve többet árultak el, mint maga a cikk. Megnyílt az új gördeszka pálya. Egy meteroitot láttak az égen múlt héten. Semmi érdekes. Ami megfogta a figyelmem az az a cikk volt, amiben egy turázó tini csapat tűnt el pénteken. Ez Shawn erdeje közelében volt. Mindegy, majd utána érdeklődök. Megittam az utolsó csepp kávét, és mentem a karámhoz.
Monster karámja mellett van egy kis tárolóház, ahol az ételtét, vasvillát, kefét és az egyéb eszközöket tárolom. A szénát, amit tegnap vettem felpakoltam a talicskára, onnan meg beszállítottam a karámba. Vasvillával pakoltam át a fedeles etetőjébe. Előtte persze kikötöttem Monster-t, nehogy megszúrjam a villával. Amint ezzel végeztem egy vödörbe kevertem zabot és zöldséget. Ezt az etetőre rögzített kis kampóra akasztottam, hogy nehogy felborítsa. A váju vizét kicseréltem tisztára. Ez után szabadjára engedtem őt, hadd falatozzon.
Most, hogy ezzel is megvagyok, ideje elszívni egy szál cigit. Pixie már befejezte az evést. Most egy játékcsontot rágcsál. Kihoztam neki egy kis jutalomfalatot, amiért nagyon hálás volt. Én meg a veranda korlátjára támaszkodva cigarettáztam a távolba meredve. Már késő ősz van, hamarosan a hó is leesik. Fagyban a legrosszabb dolgozni. Miközben szívtam megcsörrent az adóvevőm. Kezdődik a munka. Itt erre hiába van telefon, nem működik. Nekem sincs, mert felesleges vacak. Egyedül csak adóvevővel kommunikálunk a haverok közt.
- Igen? - szóltam bele.
- Figyi, nem jössz segíteni? - Erwin volt az. - A szombati vihar miatt kidőlt pár fa és valahogy elkéne szállítani. Elzárja a főutat. Ja és hozzad a bestiádat.
- Viszem, ne aggódj. Egy óra és ott vagyok. - letettem, majd visszaszaladtam Monster-hez. - Na dolgod akadt, te bestia.
Gyorsan lekeféltem és felkantároztam. Előre ráraktam a szügyhámot, a vonóláncot a nyereg oldalára rögzítettem.
- Rendben. Indulás. - megveregettem a vállát és útnak indultunk. Lóval gyorsabban átkelek az erdőn, mert nincsen kanyargós út, így le tudom vágni. Most is a susnyásban ügettem. Pixie természetesen követett minket. Egy rétre kiérve már vágtába ugrasztottam a behemótot. Egy órán belül meg is érkeztem Erwin-hez.
- Na csak ide értél végre! - mérgelődött Smith. - Ezt a dögöt meg minek hoztad? - mutatott Pixie-re
- Még egy dögözés és elintézem, hogy rád ugorjon. Amúgyis, miért nem vontató darukat használunk? Ha már mindig rám kell várni. - szálltam le a nyeregből.
- Persze! Tudod milyen drága ilyet bérelni!? Ráadásul a legközelebbi város egy kisváros! Ott ilyen szarokat nem tartanak! Nem vagyunk egy vadaspark! Csak random erdészek, akik az erdőben lévő turista nyaralók biztonságát őrzik!
- Oké, oké, leállhatsz. - csitította le Erwin.
- Amúgy Shawn hol van? - kérdeztem, miközben a láncot rögzítettem a fához.
- Nem értem utol. Lehet, hogy alszik.
- Szép kis munkás, jól mondom? Na tedd mozgásba a bestiádat! - boxolt bele a vállamba Smith.
A kantárnál fogva el kezdtem vezetni Monster-t, hogy a kidőlt fát eltávolítsuk az útról. Jó nagy volt, de legalább nem akkora, hogy ne tudná elbírni. Tíz percen belül végeztünk is.
- Na végre!
- Ne "na végre"-zél! Nem csináltál semmit! - mutattam Smith-re. Közben Erwin az adóvevőbe beszélt a kocsijában.
- Morgan! Akadt egy kis munkád az északi hegységen!
- Fasza. Miért?
- A sziklás részeken lévő korhadó fákat kell megjelőlnöd a favágóknak, majd azokat leszállítani a lovaddal a teherautójukhoz.
- Rendben, indulok. - felszálltam és ellovagoltam.
Északon sziklás volt a terep, ezért autóval itt nem lehetett közlekedni. Viszont sok itt a turista, főleg a hegymászók. Így a veszélyes fákat el kell távolítani. Odaértem a favágókhoz, akik már lezárták a turistaútvonalat, és egy teherautó állt ott. Kezet fogtam az ottani nagy kutyákkal, és neki is álltam a melónak. Festékszóróval bejelöltem a fákat. Szerencsére nem volt sok. Ki is vágták őket, majd három méteres rönkökre vágták. Azokat hozzákötöttem Monster-hez, aki már vitte is le a sziklás dombról, egészen a teherautóig, ami mellé letettük. Ez így ment egész nap. El is köszöntem a favágóktól, akik azt mondták, holnap visszajönnek, feldarabolják a rönköket, hogy el tudják szállítani.
Este kilenc volt, és elég sötét van. Még szerencse, hogy ismerem az erdőmet. Meg van nálam egy iránytű, zseblámpa és térkép kéznél.
Röpke háromnegyed óra alatt haza is értünk. Mindannyiunk ki volt fáradva. Monster-t el is engedtem a helyére. Pixie meg kifeküdt a ház elé. Én meg fáradtan dőltem be az ágyba. Fárasztó egy műszak volt.
YOU ARE READING
Egy erdő, két vadász (Predator x male oc)
FanfictionMorgan Jean vagyok, egy kanadai erdész, volt hobbivadász. Nyugodtan élem mindennapjaimat a kis erdőmben, míg ezt egy nap meg nem zavarja egy idegen lény.