Aamu alkoi vallan loistokkaasti, nimittäin siihen kun Meana kiskaisi peittonsa pois ja viskeli tavaroita vähän sinne tänne.
"Skonssi!!! Skonssi on kadonnut!!"
Ah mikä ihana herätyskello.
"Mikä vitun skonssi??"
"Aamupalaa saa ruokalasta..."
"Ei ei mikään oikea skonssi!"
Meana tuhahti. "se on minun kissani!""Sinä toit kissan töihin?!" Rio oli herännyt meteliin ja tietty yhtyi heti keskusteluun, vaikkei tiennyt mistä puhuttiin.
"Tottakai! Jonkun siitä pitää huolehtia! Ja sitäpaitsi se on tosi fiksu ja itsenäinen kisu..." Meana perusteli ja kaiveli laatikoita. "Missä se oikein voi olla?!"
"Jos se on niin fiksu ja itsenäinen, niin kyllä se pärjää..." Tuhahti Niander vällyjen välistä. Sinitukkainen poika oli painanut itsepäisesti tyynyn korvilleen ja yritti yhä nukkua, mihin voin kyllä samaistua.
"Mutta se yleensä nukkuu vieressäni kun herään?" Meana kummasteli ja heitti harjalla poikaa huoneen halki. "sitäpaitsi et sinä silti saisi enää nukkua. Tänään on työpäivä!"
Niander jupisi pari sievää sanasta ja kömpi istualleen. "Sano se- tolle-" Sinipää osoitti Gritiä joka oli mukavasti kääriytynyt peiton sisään, niin että vain likaisen blondia tukkaa pilkotti peiton alta.
"Mikä sen nimi ees on?" Kummasteli Rio ja nousi tutkimaan Gritin tavaroita, eli yksi matkalaukku. "Äh ei täs oo mitään nimee... Mitähän sil on tääl..." Rio huomasi sormenjälkitunnistus lukon joten tietty tunki kätensä blondin peiton alle etsien toisen kättä jotta voisi tämän nukkuessa käyttää sormenjälkeä.
"Au!!! Joku karvanen juttu puri mua!" Rio rääkäisi ja hypähti taaemmas.
Meana pinkaisi tämän luo ja nappasi peiton alta hieman ärtyneen näköisen tumman ruskean leopardi kuvioisen kissan. Kissa ei tainnut tykätä äkillisestä herätyksestä. "Mitä ihmettä sinä tuon vieraan vieressä teit??" Meana henkäisi.
"Wau, eka päivä ja jo nyt parisuhdedraamaa." Niander kommentoi vetäessään sukkia jalkaan.
"Ugh- miksi kaikki huutaa...?" Mumisi Grit joka oli kummakyllä viimein herännyt. "Sinä nukuit kissani kanssa!" Meana kivahti syyttävästi.
"....? What?" Grit hieroi tukkaansa erittäin hämmentyneenä. "Se on kai tullut yöllä viereeni? En minä sitä sinulta varasta...." Tuo jatkoi ja nousi haukotellen.
"Paljonko kello on?" Grit kysäisi ja katseli hieman ympärilleen.
"Kahdeksan."
"Mm... Menen syömään." Grit kiskoi hupparin päälleen ja veti revityt farkut jalkaan. "Joo heivaan." Meana jupisi vastauksena, johon Grit ei reagoinut vaan poistui kaikessa rauhassa paikalta.
Syntyi hieman akwardi hiljaisuus kun porukka syventyi pukemaan. Ainut ääni oli vaatteiden kahina ja hiljainen kuiskutus kun Meana puheli jotain kissalleen.
Päästyään ruokasaliin he päättivät etsiä Gritin joka söi etäällä kaikista ja kerääntyivät tämän luo.
"Meidän pitäisi kai tehdä joku plääni, vai? Mikä meidän peitetarina on jos joku kysyy ja niin?" Meana aloitti.
"Joo kelpaa, jos toi yks kertoo nimensä." Rio tokaisi ja nyökkäsi Gritin suuntaan.
"Mitä jos kaikki esittäytyy niin ei jää mitään epäselvyyttä?" Meana ehdotti.
Kun vastalauseita ei tullut, Meana päätti aloittaa. "Okei mä oon Meana Sars, she/her ja niin."
Rio olisi tahtonut ensin, mutta oli keskittynyt syömään juuri sillä hetkellä, joten ei kerennyt. "Rio Jumpsceer, tiiän outo sukunimi, saatte kuonoon jos kommentoitte siitä mitään." Hän aloitti leukaansa kohottaen. "Ja no they/them."
YOU ARE READING
Quasar Inn
RandomNeo-Borealis on avaruuden keskellä jossain Andromedan ja Linnun Radan välissä sijaitseva tiheä kaupunki korkein rakennuksin ja usein tietasoin rakennettuna. Tässä kirkkaissa neon mainosvaloissa tuikkivassa muuten erittäin hämärässä kaupungissa on su...