Ch.4

568 11 0
                                    

Linda pulang ke rumah dan terus membaringkan tubuhnya ke sofa. Kepenatan akibat seharian bekerja, Linda terus membuka pakaiannya dan hanya meninggalkan gstring yang berwarna merah. Dalam fikirannya, Linda hanya inginkan kepastian kenapa Adam berada di lokasi kejadian. Namun kepenatan mengatasi segalanya dan Linda tertidur di sofa.

*Ding dong*

Bunyi loceng membuatkan Linda terjaga dari lena. Linda terus bangkit dan berjalan menuju ke pintu lalu mengintai ke luar melalui lubang intai di pintunya. Rupa-rupanya Karim berdiri di hadapan pintu sambil membawa fail. Hmm, fail lagi

"Kau tunggu dulu Karim aku nak pakai baju" Linda kali ini suka kerana Karim tidak lagi memandai-mandai membuka pintu rumahnya tanpa izin.

Hanya mengenakan pakaian tidur yang nipis menampakkan susuk tubuh gebu, Linda terus membuka pintu untuk Karim masuk.

   ******************************************

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

******************************************

Karim terus meletakkan fail siasatan ke atas meja Linda. Tiba-tiba Karim terus menolak Linda jatuh ke atas sofa lalu menindih badan Linda. Karim terus menggomol tubuh gebu Linda dengan rakus. Payudara Linda terus dihisap seperti seorang bayi yang kelaparan sambil tangan masih menekan tangan Linda rapat ke sofa.

"Aku dah lama geram dengan kau Linda"

"Eh Karim kau bangun sekarang! Jangan buat aku macam ni! Nanti aku report kat Azam." Linda mula menjerkah Karim.

Karim hanya tertawa lalu terus mengeluarkan tongkat azimat bersaiz 7 inci dari seluarnya. Karim kemudian menyula batang zakarnya ke dalam lubang nikmat Linda dan terus mendayung dengan rakus sehingga Linda tidak lagi dapat menahan kenikmatan dari tusukan batang Karim. Tiba-tiba muka Karim berubah menjadi Adam lalu mula mencekik Linda dengan kuat. Linda meronta-ronta kesesakan nafas dan Linda cuba melawan. Jeritan serta rontaan mengiringi tangan yang cuba menolak Adam dari menindih badan Linda. Tiba-tiba,

Linda terjaga dari mimpi.

Ya Tuhan. Aku bermimpi rupanya.

*******************************************

Jam di dinding baru menunjukkan pukul 3 pagi. Awal lagi. Namun akibat mimpi tadi, otak Linda kembali segar dan Linda terus duduk dan membuka komputer ribanya untuk menyambung penyiasatan kes yang kedua kali ini. Modus Operandi pembunuhan mempunyai persamaan di mana serpihan tanah laterit ditemui pada mangsa dengan anggota badan mangsa dipotong. Ketiadaan darah yang ditemui di lokasi kejadian menandakan bahawa pembunuhan berlaku di lokasi yang berbeza. Linda kemudian meneliti gambar yang Cindy hantar melalui WhatsApp. Sekali lagi torehan berbentuk abjad kelihatan pada permukaan kulit mangsa. Kali ini huruf K. Kenapa huruf K pula kali ni.

Linda kemudian meneliti gambar-gambar lain. Tiba-tiba perut Linda berbunyi. Lapar la pula. Linda lantas bangkit dan terus mengenakan hanya singlet putih dan berseluar pendek yang singkat menampakkan pipi punggung yang putih melepak. Linda memandu pergi ke McDonald's berhampiran rumahnya yang beroperasi 24jam. Turun dari keretanya, angin malam yang sejuk membuatkan Linda sedikit mengigil dan menyebabkan puting semakin keras dan menonjol menampakkan kewujudannya pada kain singlet putih yang dipakai Linda.

Tiada pelanggan lain kelihatan pada waktu itu dan hanya Linda sahaja yang membeli makanan. Sedang Linda menatal skrin paparan pesanan di dalam McDonald's, tiba-tiba datang seorang lelaki mendekati mesin paparan pesanan bersebelahan dengan Linda dan mula menatal mencari menu makanan. Linda melihat lelaki itu berwajah tampan dan bertubuh sasa seperti seorang yang mengamalkan senaman kalistenik.

"Hye. Lapar eh malam ni?"

"Em awak cakap dengan saya ke?" Linda mula tersipu malu.

"Hmm takkan i cakap dengan skrin ni pulak? You sorang je?

"Emm i sorang je. Awak pun sama?" Linda mula menunjukkan minat.

"I nak bungkus je ni. After that, I kena balik. My baby cat tak boleh tinggal lama-lama kat rumah" balas lelaki itu.

Wow. Dah la hensem. Pencinta binatang pula tu. My type. Linda kemudian menyelesaikan pesanannya dan terus ke kaunter. Selang beberapa minit, pesanan Linda siap dan dia terus ke kereta. Namun begitu, lelaki itu sempat menahan Linda sebelum dia sempat masuk ke dalam kereta.

"Can i get your number? Please?"

Linda tersentak dengan perbuatan lelaki itu. Gila apa tengah-tengah malam mengorat anak dara orang. Namun bagaikan orang dipukau Linda terus bersetuju memberikan nombor telefonnya.

"016-482xxxx. Tu nombor i"

"Thanks?" Lelaki itu membuat impresi kebingungan

"Linda. That's my name"

"Thanks Linda. I will get back to you later. Have a good night" lelaki itu kembali semula ke dalam McDonald's untuk mengambil pesanannya. Linda kemudian terus memandu keluar dari perkarangan McDonald's dan terus memandu laju balik ke apartmentnya. Kejadian tadi membuatkan jantungnya berdegup laju. Dia sudah lama tidak dipikat oleh lelaki lantaran tugasnya yang tidak mengizinkan masa untuk keluar berjanji temu dengan lelaki lain. Tindakan lelaki itu dilihat amat tradisional kerana pada zaman kemajuan teknologi di mana mencari jodoh adalah semudah tatalan ke kanan, cara lelaki itu meminta nombornya dilihat sangat budiman. Tambahan dengan wajah yang kacak membuatkan Linda tidak ralat untuk berkongsi nombornya tanpa ragu.

*****************************************

Keesokan harinya, Linda mendapat satu mesej dari WhatsApp.

    Keesokan harinya, Linda mendapat satu mesej dari WhatsApp

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alamak dia mesej lah. Nak jawab apa ni? Linda tak menyangka lelaki itu akan menghantar mesej kepadanya. Linda tidak membalas mesej lelaki itu dan terus bersiap untuk pergi ke pejabatnya secepat yang mungkin. Linda merancang untuk membalas mesej itu selepas dia habis kerja.

Setibanya Linda di pejabat, Cindy berlari ke arahnya dan terus menunjukkan laporan DNA darah yang ditemui pada cebisan kain yang dijumpai Linda di lokasi kejadian sebelum itu.

"Darah tu bukan milik saspek. Tetapi memang darah dari seorang lelaki" Cindy kelihatan amat teruja semasa memberitahu keputusan makmal.

"Jadi kita dah tahu si pelaku seorang lelaki. Tapi apa dia buat di sana?" Linda masih lagi hairan kenapa Adam berada di lokasi kejadian.

"Ntah? Mungkin dia suka tengok crime scene?" Cindy membalas soalan Linda.

Linda kemudian berjalan menuju ke pejabat ASP Azman bagi melaporkan penemuan baharu kepada kes itu. ASP Azman kelihatan kecewa dengan keputusan makmal itu kerana mereka terpaksa melepaskan Adam dari tahanan kerana tiada bukti kukuh yang melibatkan dirinya dengan kejadian bunuh tempoh hari.

"Kamu Linda pergi ke hospital sekarang untuk pelepasan saspek." ASP Azman mengarahkan Linda sebagai pegawai yang bertanggungjawab menangkap Adam sebagai saspek utama.

"Baik Tuan"

Kerana Adam masih lagi cedera dan tiada waris terdekat untuk dihubungi, Linda terpaksa bertanggungjawab untuk menjaga Adam sehinggalah dia pulih sepenuhnya.

Misteri Tanah MerahWhere stories live. Discover now