Amerika Başkanının yapmış olduğu açıklama şu şekildedir:
Sayın Vermont Halkı,
Bu ölümcül hastalığın daha fazla eyalete bulaşmasını önlemek için bölgeyi karantina altına almak zorundayız. Bölgeye tüm giriş çıkışların yasaklandığını ve hastalığın tedavisi bulunana kadar bölgenin karantina altında kalacağını üzülerek bildirmek isterim. Gerekli yiyecek yardımlarını yapacağımızdan hiç şüpheniz olmasın. Anlayışınız için teşekkürler...
Ema yazıyı okuduktan sonra suratı adeta buz kesmişti. Bir süre hiçbir şey diyemedi.Bu bir kabus olmalıydı. Bölgedeki herkes adeta ölüme terkedilmişti. Amerika Başkanının bu vurdumduymaz tavrına herkes çok sinirlenmişti. Ema, Alex'i çağırdı ve ne yapacağını sordu. Alex bir aile toplantısı yapmak için herkesi masanın başına topladı.
"Çıkış yolumuz kalmadı." dedi Alex. "Artık ölümle karşı karşıyayız. Lanet olsun böyle ülkeye."
Ema "Sakin ol Alex şimdi biraz düşünelim. Anne bize kaç hafta yetecek kadar erzak var?"
Laurie "2 haftayı rahat çıkarırız fakat sonrası için birsey diyemiyorum. Hayvanlar telef oldu sonuçta."
Ema "Bir an önce yiyecek aramamız lazım ama dışarıda çıkamıyoruz ne yapacağız bilmiyorum"
Simon araya girdi "Size bugune kadar yasattiğım kötülükler adına hepinizden özür diliyorum. Özellik Carl seni çok kırdım ama şimdi kendimi size affettirmek için başkanın bize gonderecegi yiyecekleri almaya gidecegim."
Alex "Baskan yiyecek falan göndermeyecek. Yalan söylüyor. Bizi burda ölümle başbaşa bıraktılar."
Carl araya girdi "Alex haklı. Şimdi internette okudum. Başkan diğer ülkelere hastalığın önemli bir şey olmadığını sadece ufak bir grip olduğunu söylemiş."
Simon ailesine kendini affettirebilmek için dışarı çıkti ve bütün marketleri dolaştı. Ihtiyacı olan bütün konserveleri almıştı. Artık kendilerine uzun bir süre yetecek kadar erzak vardı. Simon eve doğru giderken dehşet bir manzarayla karşılaştı ve olduğu yerde donakaldı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölüme Terkedilen Hayatlar
AdventureKitap, Amerika'nin Vermont eyaletinde yaşayan insanların ölümcül bir hastalığa yakalanmasıyla başlar. Vermont eyaletine giriş çıkışların yasaklandığı bir dönemde kentte sadece 10 kişi hayatta kalır ve bu 10 kişinin o bölgede verdikleri yaşam ve o bö...