sejak study dengan naim haritu, ara mula keliru dengan perasaan dia terhadap naim. ye la kan, naim tu kawan rapat ara. macam mana la ara boleh tibe tibe suka dekat dia? impossible, right?
ara mematikan lagu yang dipasang di telefonnya, iaitu call it what you want dari taylor swift. dia terus keluar dari dormnya dan pergi ke DM untuk makan tengahari.
ara beratur untuk mengambil makanan dan matanya tidak sengaja menetap mata naim. yes, nor naim ismet yang sedang minum air sirapnya.
ara mengambil makanannya dan terus pergi ke meja ayam dan fakhri. biasalah, ara ni sekajap duduk dengan diorang, sekejap duduk dengan naim dan amirr. but since semalam dia dah duduk dengan naim dan amirr, why not duduk dengan fakhri and ayam today?
-
habis saja ara makan tengahari, dia terus pergi ke library untuk ulangkaji. exam pertengahan tahun pun lagi seminggu je.
habis sahaja dia ulangkaji mata pelajaran sejarah, dia terus menutup bukunya sambil menghebuskan beberapa nafas lega.
TING!!
ara berhenti mengemas bukunya lalu mencapai telefon bimbitnya di dalam poketnya.
naim peminat setia cereal
ara
ara
ara
ara sayang
EH
ASTAGHFIRULLAH
+ 10 messages. tap to viewara membutangkan matanya di notifikasi itu. tah kenapa message tu boleh membuatkan dia senyum seperti tiada hari esok. dia kalau boleh nak je lompat lompat bila nampak message tu.
naim peminat setia cereal
ara 14.29 pm
ara 14.29 pm
ara 14.30 pm
ara sayang 14.30 pm
EH 14.30 pm
ASTAGHFIRULLAH 14.30 pm
BUKAN BUKAN 😭😭 14.30 pmkau kenapa tolol
14.30 pmbelakang dm jom? 14.31 pm
okayyy otw
14.31 pm
(bukan janji melayu dia
memang tengah otw)
+👌🏼-
"kau dah ready ke untuk exam?" soal naim sambil menghembus asap rokoknya itu. fyi, naim and ara sedang duduk di atas bangku di belakang dm. jarak antara mereka berdua taklah dekat sangat and taklah jauh sangat.
"boleh boleh laa, cuma takut sikit. what if aku gagal lagi? what if aku tak dapat banggakan ibu aku lagi macam bulan lepas?"
"hey, kau okay jela." balas naim sambil menyenggol lengannya ara. "kau dah buat yang terbaik. apa apa pun kau kena ingat, aku bangga dengan kau. always. kau dah buat yang terbaik. don't be too harsh on yourself." sambungnya naim sambil senyum.
ara tidak dapat keluarkan perkataan dari mulutnya. dia hanya mampu mengangguk dan senyum. tapi nasib la topi dia tu dapat cover kemerahan di pipi dia tu.
"oh, nah. pakai ni." naim mengambil gelang yang berada di dalam poketnya lalu memakaikan gelang itu di pergelangan tangannya ara.
"jap jap, apa ni?" soalnya ara.
"gelang kitaorang lah." katanya naim sambil mengangkat tangan kirinya lalu menunjukkan gelang yang dipakai di pergelangan tangannya.
"ya allah, comelnya naim. macam mana la orang lain tak fall dengan dia. dahla soft spoken, baik, pandai, comel pulak tu :("
"thankyou weh.. aku terharu sangat sangat." balas ara dengan senyuman yang naim tak pernah nampak sebelum ni. sebelum ni, senyuman dia tak pernah sampai senyuman macam ni.
"comel." kata naim di dalam hatinya.
-
trying to be a better writer !!
YOU ARE READING
about you, nor naim
Fanfic"do you think i have forgotten, about you? - the 1979 nor naim x oc > this story will take place during 2022/2023 which means ada iphone and etc.