BAB 1

17 3 0
                                    

Laying in the silence
Waiting for the sirens
Signs,
any signs i'm alive still

____________________

•••••

Shayy memerhati abang sepupunya a.k.a crushnya dari f1.Dia mengambil telefon puan ruby yang berada berdekatan dengannya,dia membuka instagram dan mencari filter yang sesuai.Sesudah memilih dia merakam abang sepupunya diam diam sambil tersengih.Tanpa sedar shafina datang duduk di sebelah sambil menyapa.

"Oit wak nape tu" shafina melihat apa yang dirakam oleh adiknya.

"shhhh..ira tengah rakam ni,kekgi nak atar kat abang ariq.Haha" shayy tersengih danmelihat semula rakamannya sebentar tadi."Oke dah kan?kalu ira atar kat dia aci ork"

"Aikk dok ke pelik,rakam diam diam pastu nak atar ke dia" tanya shafina kehairanan

"Haha ira saja je rakam nak send kat dia" jawab shayy sambil menghantar video ke nombor whassapp nya."Kena delete balik kat telefon ma ni kan ma tengok kan dok saje je"

Whassapp dibuka dan mencari nombor abang sepupunya lalu video yang diambil tadi dihantar.Dia meletakkan balik telefonnya di meja dan menuju ke arah adik sepupunya yang bermain di bawah.

"lambat lagi ke nak balik" soal shayy perlahan sambil memandang makcik makcik yang sedang bersembang di meja yang diduduki sebentar tadi.Matanya memandang Abang sepupunya yang masuk ke dalam bilik tetamu untuk menunaikan solat fardhu zohor.Selepas saja balik dari kenduri kahwin sepupu ayahnya di KL,mereka menuju ke rumah kakak sepupunya yang berada di KL.Maybe untuk singgah sebentar.

*****

Shayy masuk ke dalam bilik neneknya,dia mencari bantal dan diletakkan di bawah.Bunyi notification dari telefonnya mengejutkannya,dia baring dan membetulkan kedudukannya.Whassapp dibuka dan mesej yang baru dihantar oleh Ariq dibuka dan dibaca,dia tersenyum membaca mesej yang baru dihantar.

꧁ᵃᵇᵍ ᵃʳⁱᵠ꧂𝒸ℴ𝓊𝓈𝒾𝓃
Nakal dia ni

Geget kan 😌

hehe😂

💟sticker

Erm abg ariq..

ya ira?

nak jadikan abg ariq someone
special la start rini..blh ark?hehe

special?

Special cam mana tu🤔

special la..maksudnya xde
org lain dah.Ke abg ariq
nk special macam mana 😂

💟sticker

haha mana mana blh
je ira

tapi kalu abg ariq busy ke
tak sempat balas ke sorry
tau💆🏻‍♂️

sebab lepas ni abg ariq dah
start busy

ohh takpela

ira faham abg ariq busy

lagipun ni mesti 2/3 hari je
chat macam ni lepas ni xde dh 😂

kenapa cakap camtu

Kerna dia bukan milikkuWhere stories live. Discover now