BAB 2

15 3 0
                                    

I don't wanna lose it
But i'm not getting through this
Hey,should I pray?Should I pray,yeah
To myself?To a God?
To be savior who can

____________________

•••••

Deringan telefon mengejutkan shayy yang sedang memberi ubat kepada kucingnya yang sakit.Shayy melihat nama yang tentera pada fonnya,dia berfikir sejenak sebelum mengangkat panggilan tersebut dan masuk ke dalam rumah.

"hello ya ada apa ko call aku hafiz?" tanya shayy dengan nada biasa

"hello shayy,xdelah saje call sebab rindu ko"

"heh rindu.Bukan ko dah taknak aku ke?" soal shayy dalam nada sinis sambil berbaring.

"menda mu cakap ni.Mana ada,aku prank je haritu" jawab hafiz sambil gelak.

"heh prank.Aku dah hampir tawar hati ko tau dok"

"alah ko ni.Main-main sikit pun dok boleh"

"dah lah ko.Pergi kerja lah,bukan ko kerja ke harini?" tanya shayy

"ha'ah kerja.Ko teman aku harini eh?"

"malas lah aku.Ada kerja aku nak buat" shayy memberi alasan

"alasan je ko.Harini je ko teman aku"

"ko kan ada qis dengan elly.Suruh lah diorang teman ko"

"laa qis dengan elly tu lain,ko lain"

"dah lah ko.Ko mungkir janji dengan aku fiz.Kalau ko sayang diorang,ko pergi pilih salah sorang.Jangan mainkan hati perempuan"

"alah.Aku sayang ko je"

"Hafiz.Ko tak payah tipu aku hafiz.Bukan aku dok tengok status qis dengan elly.Cukup lah sakitkan hati aku,jangan mainkan diorang pulak"

"haih yela."

"sorry eh fiz,aku lebih pentingkan hati diorang dari hati aku.Aku tau ko sayang diorang and bukan aku.Tolong jangan sakitkan hati perempuan" kata shayy sebelum menutup call.

Mata dipejam mencari ketenangan. "Aku tak menyesal kenal kau,tapi kau ajar aku macam mana nak percayakan orang.lepas bestieboy aku tinggalkan aku sebab seorang perempuan,cukuplah tu je sakit aku.Aku dah malas nak kenal orang lagi.Semuanya sama je,janji takboleh pakai haha.Cukuplah aku setia kat abang sepupu aku sorg ni even aku beria sorang-sorang" omel shayy perlahan sebelum bangun dan menuju ke arah dapur.

*****

"Iraaa,beg baju mana?bapak nak simpan dalam kereta ni" jeritan dari encik khairul mengejutkan shayy yang sedang termenung sambil melipat baju.

"sabar lah bapak,iraa tengah simpan sikit je lagi.Kejap-kejap" jerit shayy dari dalam rumah."cepat sikit,esok dok gaduh dah nak simpan barang.Tinggal yang kecil-kecil je"

shayy menutup dan zip begnya sebelum mengangkat keluar.Dia menyarung selipar dan pergi menghulurkan begnya kepada encik khairul."nah bapak"

"ha tu beg bapak ambil lalu" arah encik khairul sambil mengambil beg yang dihulur shayy."hm,nah" shayy menghulurkan beg encik khairul sebelum berlalu masuk ke dalam rumah mengambil barang lain untuk disimpan.

"tak dok dah nak simpan ni?" tanya encik khairul yang sedang menyusun beg di dalam bonek kereta."tak dok dah kut,esok baru iraa letak yang lain" jawab iraa yang sedang menghulurkan kasut yang ingin dibawa."ha oke" encik khairul hanya menganggguk.

*****

Shayy memandang keluar tingkap dan memandang langit yang membiru diluar.Selepas sahaja encik khairul pulang dari kerjanya,mereka terus bertolak ke melaka untuk menyambut nenek yang baru pulang dari umrah.Shayy membuka phonenya dan membaca chat dari exnya.

babi ko


ko nak apa chat aku lepastu
maki ii


ko la bodo betul


aku dah tak kacau life ko kan?


babi pukimak


ha maki la maki..
maki sampai ko puas

Shayy mengeluh selepas membaca chat dari exnya.Yah memang sejujurnya susah nak move on dengan orang yang dia sayang,tapi dia lebih pentingkan orang lain dari dia.Shayy memejam matanya sejenak sebelum membalas chat dari exnya.


dah puas maki dah?


babi


dah lah fiz.Jaga hati
qis dengan elly..jangan buat
diorang macam tu


heh ko..dah ah aku nak block
ko


terpulang..cuma satu je aku nak
ckp..kalu betul ko sayangkan
qis..ko lpskan elly
kalu ko sayangkan elly..ko
lepaskan qis..x baik mainkan
hati org


ikut suka hati aku la


terpulang


dah ah ko tak payah
nak aku lagi lepasni
aku nak block kau


k

shayy menutup data.Dari dia terus chat dengan exnya,mungkin jadi lebih gila.Rasa sayang tu ada,tapi lagi sakit bila kita dah percayakan dia,dia sia-siakan macam tu je.Sakit memang tak boleh bincang tapi masa dah tak boleh diputarkan semula.

•••••

____________________

Hidup ini terlalu singkat untuk
bertangis kerana manusia,
Ia terlalu berharga untuk berduka
dengan perkara yang sia-sia.

Hiduplah dengan penuh usaha,
Dengan senyum manis yang tiada akhirnya.

Bahagia itu bukan apabila kita
mendapatkan segala yang kita mahukan,
Tetapi apabila kita menerima segala
yang telah Allah tetapkan.

-Sofia Roses-

____________________





To be continuee....

maaf kalu ada terkurang n maaf sebb bab ni pendek huhu..tapi tkpe..korg teruskan stayy ye..ada part sedih yg shayy nk buat..jangan lupa vote n comment...love -shayy-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 10, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kerna dia bukan milikkuWhere stories live. Discover now