TRAIN WRECK - JAMES ARTHUR
____________________
•••••
Deringan telefon yang berbunyi mengejutkan shayy dari tidurnya.Dengan mamai dia mengambil telefon yang berada di meja sebelah katilnya dan mengangkat panggilan tersebut tanpa melihat nama si pemanggil.
"Assalamualaikum,hello sape ni" dengan suara mamai shayy bertanya
"Waalaikumussalam,bapak ni ira.Ira tidur ke tadi?suara macam baru bangun tidur je ni" suara khairul jelas dihujung panggilan
"Eh bapak.Haah lepas balik U tadi ira tidur kejap,ada apa bapak call ni.Lupa ira nk bagitau esok flight ira pukul 8 malam" shayy bangun dari pembaringan dan duduk dengan selesa
"Oh,ni bapak nak bagitau esok bapak kena balik melaka awal nak tolong apa patut.Nanti ira sampai terus naik bas pergi melaka eh.Sorry bapak tak boleh nak ambik ira kat airport sebab bapak tolak balik melaka awal." bagitahu khairul panjang lebar.
"Oh takpelah tu bapak.InshaaAllah nanti apa-apa ira update kat bapak eh"
"Ok baiklah.Bapak tutup call dulu,hati-hati kat sana.Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam" jawab shayy perlahan sambil menutup panggilan dan mengeluh perlahan.Dia termenung mengingatkan perkara minggu lepas yang membuatkan hati nya sakit.
FLASHBACK
Shayy membuka whassapp dan membuka group family yang mempunyai 3 mesej yang belum dibaca.Selepas membuka gambar yang baru dihantar oleh ayahnya,hatinya betul-betul terluka.Tidak percaya dengan apa yang dilihat,3 tahun dia berada diluar negara tanpa khabar si 'dia' tahu-tahu ini yang terjadi.
"Oh rupa-rupanya dah berpunya selama 3 tahun aku kat sini.Macam ni je dia sia-sia kan kesetiaan aku selama 10 tahun aku setia dekat dia.Salah aku juga yang terlampau berharap dekat dia,aku patut sedar diri memang aku ni tak layak untuk dia.Hurm" bisik shayy perlahan sambil memandang gambar yang dilihat tadi.
"takpelah dah takdir kan,nak buat macam mana.Aku kena lah move on dari sekarang" shayy tersenyum pahit sambil menyeka air matanya.
Telefon yang masih terbuka ditutup dan diletakkan di atas meja.Tuala diambil dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.
END FLASHBACK
*****
Whassapp dibuka dan menghantar gambar stesen bas di group family.Nombor telefon ayahnya dicari lalu mendail nombor ayahnya
"Assalamualaikum,bapak.Ira dah sampai kat melaka ni.Sapa mari ambik?abang ke?" Sapa Shayy sambil memandang sekeliling
"Waalaikumussalam,alhamdulillah ya nanti shafiq ambik ira.Dia dh otw dh tu" jawab khairul dihujung panggilan
"ok baik.Bapak ada kat mana?rumah pakteh ke tu?" shayy bertanya
"ha ya bapak ada kat rumah pakteh ni.Tengah siapkan apa yang patut" jawab khairul
"oh baiklah.Okela ira nak pergi beli air jap"
"ok"
Selepas menamatkan panggilan Shayy meletakkan telefon dia dalam beg galasnya.Dia mengeluh perlahan sambil matanya mencari kedai untuk membeli air.
"menda dah lepas biarla.Asalkan dia bahagia dengan pilihan dia" bisik shayy perlahan dan mengeluh perlahan.
*****
Shayy membuka pintu kereta abangnya sambil tersenyum manis.Shafiq memandang adiknya dengan riak yang pelik
"Assalamualaikum abang hehe.Mana kak hana dengan daniel?dah pandai keluar tinggal anak bini ni" Shayy menghulur tangan dan bersalam dengan abangnya
"Waalaikumussalam,huish naik kereta dah perli.Turun balik lah,pergi balik jalan kaki"Shafiq menjeling tajam
"eleh gurau sikit pun dok boleh.Lama dah dok gaduh nge Abang.Lek ah" Shayy membetulkan duduknya
"banyak lah gaduhnya.Ni nak gi balik hotel dulu ke ?ke nak gi rumah pakteh terus?"
"Balik hotel dulu la.Ira nak rehat,tadi lepas sampai airport terus gi stesen bas.Penat tak hilang lagi ni" jawab Shayy perlahan yang memejamkan matanya menghilangkan penat yang tersisa.
"Ha ye la.Tido la dulu kalu penat,nanti abang kejut kalu dah sampai" Shafiq yang faham adiknya masih penat hanya tersenyum.
"hurm"
•••••____________________
Antara hal utama,
yang perlu kamu pelajari
tentang dunia,adalah meredai segalanya.
seikhlas jiwa.-Sofia Roses-
____________________
Assalamualaikum and hye 🥰so ni adalah cerita kedua saya..sy harap ada yang sudi baca walaupun kadang ii cerita sy ni pun merapu haha ...btw thanks yg mana always support cerita shayy..jadi jangan lupa vote n comment..nak tau macam mana perakhirannya kena la baca sampai habis..sad ending or happy ending???haa nantikan..selamat membaca syg ii sy semua love -shayy-dengan ini "kerna dia bukan milikku" membuka tirai .....
happy reading 😊
YOU ARE READING
Kerna dia bukan milikku
De TodoHidup Shayy Shafira kucar kacir dari dulu sampai sekarang.Walaupun umur masih remaja pelbagai beban yg ditanggung serta kuat dalam menghadapi cabaran. Sampai suatu hari kepercayaan nya hancur disebabkan seseorang yang baru hadir dalam hidupnya dan d...