Part 5 🌸

34 0 0
                                    

"Yo anak amato!! " jerit seorang wanita seperti sebaya Fara hampiri Fara yang sedang check list ubatan untuk dibawak misi nya bersama Boboiboy dengan lain untuk esok.

Fara sedar suara wanita itu terus dihempas kepala dengan Tab list milik fara itu sambil kekal  tersenyum manis pad wanita itu.

"aduhhhh" degus wanita itu sambil gosok kepala nya yang diketuk oleh fara tadi,bibir wanita alien itu muncung bila dilakukan oleh fara tadi.

"kau ni lah...dah kata kan jangan sebut aku ni siapa dan boboiboy tu siapa haih kau ni yangko " kata fara sambil mengeluh panjang dan melihat ke arah wanita itu yang bernama yang'ko

" heheheh sori aku, sebenarnya Happy bila kau dah kembail pada tapops semula... Aku janji tak panggil macam tu dah" kata yang'ko dengan tersengih nampakkan gigi milik yangko yang rata dan ada seperti arnab

Fara memberi pandangan sisi pada yang'ko, dan pandangan atas bawah atas bawah berserta  perasaan geram tapi fara mampu sabar sahaja kalau tidak nak je bagi kaki kat alien ni sekor ini.

Yang'ko cuba lihat apa yang sedang fara buat sekarang dan ye Yang'ko juga seorang ahli perubatan tapops seperti fara tapi dalam bidang ini pangkat nya lebih rendah dari Fara,  ialah seorang jururawat.

"macam nak pergi lama je rara?"

"tak lah lama mungkin aku jangka 5 hari or seminggu macam tu yelah kau tahu kan planet healika tu macam mana kan? "

Yang'ko mengangguk kepala tanda faham  apa dimaksud fara tadi sebab planet lah tempat bagi bakal jadi doktor akan buat kajian disana.

"aku hairan juga lah, kenapa healbot lari ke sana.." kata yang'ko sambil usap dagunya, memandang ke arah siling kapal dengan fikir.

Fara sudah selesai susun ubatan dan barang yang lain perlu dibawa, lirik mata fara  melihat ke arah  yang'ko masih lagi memikirkan alasan kenapa kokochi dan tarung hantar mereka ke sana.

"sudah lah yang jalankan misi nya aku bukan kau pun... Lama tak macam ni kan? "

"ye betul last kau jalankan mi-eh? " kata-kata yang'ko pun terhenti melihat boboiboy dan gopal ada didepan pintu

"erkk maaf? "

Gopal dan boboiboy mata kelip banyak sebab mereka hampir dengar apa baru sahaja mahu dikata yang'ko tadi.

Apabila fara lihat kelibat adik lelakinya dan gopal, fara sudah menjadi agak gelisah dengan tanpa fikir panjang, lengan kiri fara dengan segera menyiku perut  yang'ko kuat  yang berada  disisi belah kiri fara pun sambil tersenyum pada mereka berdua.

"ugh sakit lah"

Fara memberi pandangan sisi yang tajam dan menyeramkan pada yang'ko itu kerana hampir sahaja pecahkan rahsia fara.

"akak pernah jalan kan misi? tunggu nurse yang'ko kenal kakak?" tanya boboiboy dengan wajah curiga bagaimana yang'ko kenal fara.

"bukan ni pertama kali akak masuk tapops ke? kenapa macam dah kenal rapat je??? " tanya  gopal pula dengan wajah hairan 

"ah! oh ya kan, alang ii korang kat sini lah boleh tak, tolong sampaikan pesanan akak pada komandar kokochi akak nak jumpa dia nanti?" fara cuba tukar topik boboiboy dan gopal, nada yang lembut.

"baik lah kak?" balas boboiboy dan gopal serentak dengan nada curiga.

boboiboy dan gopal mengangguk kepala apa di arahkan dengan segera meninggalkan fara dan yang'ko disana sendiri didalam bilik medic tapops itu.

Selepas boboiboy dan gopal pergi fara pun mengeluh panjang dan hampiri yang'ko sambil tersenyum manis tapi bagi yang'ko itu bukan senyuman manis tapi itu senyuman maut.

Takdir Harus Ku Ubah!  (bbb Versi)Where stories live. Discover now