Bab 6🌸

19 1 0
                                    

Dalam perjalanan ke planet helika Fara Melihat jam tangannya Dan fikir misi rahsia yang hanya ahli TAPOPS Yang berpangkat atasan sahaja tahu misi Fara.

Boboiboy renung wajah Fara dengan hairan kerana Fara hanya diamkan diri tanpa bercakap apa apa sepanjang perjalanan mereka, fara hanya memasang muka memikirkan sesuatu, boboiboy tak lama kemudian beranikan diri tegur mahu kakaknya dengan nada mesra dengan agak kerisauan.

"ermm..Kak...ok ke?"

Bila dengar boboiboy bertanya, Fara tersedar dari dunia nya lalu kepala fara  menoleh ke arah kiri memandang wajah boboiboy dengan beri pandangan lembut dan tenang.

"ya? oh Akak ok je... Rehat lah.. perjalanan Kita Masih jauh kamu perlu rehat sebab plan-"

"Planet healika Tu bukan tempat yang senang macam planet pernah kau datang..." kaizo dengan menyampuk sambil tatapan dingin pada boboiboy  dengan memotong kata-kata Fara tadi.

"Dari maklumat ini planet healika ni selalu Di datangi Oleh para perubatan seluruh galaxy yang mahu belajar segala herba dan ubatan tradisional...Kan kak Fara dan kapten kaizo?" Balas yaya sambil tunjuk tabnya pada mereka berdua.

Fara memandang tab yaya sambil beri senyuman yang agak manis, tangan kanan fara gosok perlahan ubun-ubu yaya ditutup oleh tudung merah jambu dan topinya.

"Betul tu Yaya.."

Fang memandang tabnya dan renung sesuatu dalam tab itu tak lama fang mula teringat satu perkara.

"Kapten tanya sesuatu boleh?"

Fang hampiri kaizo yang masih memandu dan fokus pada jalan.

"Hm?" Jawab kaizo tanpa menoleh ke arah fang.

"Ikut maklumat dalam data... Planet helika ialah planet hampir sama macam planet rimbara ke?"

Kaizo hanya memandang pada ruang angkasa tanpa kata apa hanya biar fang tertanya disana.

Fang memandang abangnya dengan kecewa tapi tetap tabah dengan tidak peduli abangnya dan terus duduk ditempat duduk.

"Kenapa tak guna telepot aku je? Kan senang sampai?" Tanya ochobot dan mula bosan didalam kapal angkasa.

Yaya dan Fara ketawa halus, BoBoiBoy letak tangan atas kepala ochobot dengan tersengih.

"Kami selalu sangat guna kuasa telepot ochobot, dan kali ini kak Fara dan kapten kata hanya pergi pakai kapal angkasa tanpa guna kuasa kau" jawab Boboiboy.

"Betul tu ochobot sebab kalau ada hal lagi penting baru kami pakai kau"

Balas Yaya dan tersenyum melihat wajah ochobot sudah pasrah.

"Hmm yelah"

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kapal angkasa menjadi sunyi bila semua sudah masuk tidur hanya ada ditempat kawalan kapal angkasa masih tinggal kaizo dan Fara masih tidak belum tidur.

"Flower baik kau tidur..." Ujar kaizo menatap tab nya, terlebih dahulu kaizo sudah buat kapal angkasa dalam auto ploit.

Fara yang sedang melihat sistem kapal angkasa, mengeluh panjang ini sudah masuk kali ke 16 kaizo suruh diri nya berehat.

"Kau nak aku tidur? Kai aku tak akan biarkan kau seorang diri kawal semua sementara aku tidur bersama yang lain.. lupa? Aku ialah kapten juga"

Fara memandang kaizo dengan wajah yakin, kaizo mengeluh panjang dan pusing sedikit kepalanya ke arah Fara.

"Tidur..."

"Tak nak"

"Tidur..."

"Tak nak, tok seh!"

Takdir Harus Ku Ubah!  (bbb Versi)Where stories live. Discover now