Kapitola 19: První ročník: Konec semestru

173 9 2
                                    

Já vím, já vím, 10 měsíců čekání na kapitolu...
děkuji za strpení.

Remus by to nikdy nikomu neřekl, ale zkouškové období v Bradavicích si opravdu užil. Celé dva týdny nebyly žádné lekce, a zatímco všichni ostatní pobíhali jako kuře bez hlavy, Remus se z celé věci cítil velmi uvolněně.

Totéž se nedalo říct o ostatních spolužácích. Lily Evansová začala přepadávat ostatní studenty v knihovně a ve společenských místnostech a požadovala, aby se jí vyptávali na skřetí nepokoje v 18. století. Zdálo se, že Peter si neustále mumlá něco pod nosem a mne si ruce. Marlene McKinnonová a Mary McDonaldová, dvě nebelvírské prvačky, kterým se Remus obvykle snažil vyhýbat, neustále propukaly v záchvaty hysterického chichotání z nervozity. Zdálo se, že James a Sirius vyvádějí ještě bravurněji než kdy jindy; odpalovali na chodbách nehořící petardy a v knihovně prováděli mizející kouzla na taškách s knihami nic netušících studentů. Remus nedokázal říct, jestli ti dva jen reagují na všeobecnou atmosféru neklidu, nebo jestli vybíjejí vlastní nervózní energii.

Starší žáci neměli se svými mladšími protějšky žádné sympatie. Frank Longbottom vydal během posledního týdne semestru více trestů, než za celý rok. Dokonce pohrozil, že Nebelvíru sebere padesát bodů, pokud James a Sirius nepřestanou levitovat kalamáře ve společenské místnosti. Remus měl pocit, že to zvládli dobře - Bellatrix Blacková skutečně jednoho večera proklela polovinu Zmijozelů za to, že mluvili příliš nahlas, zatímco se učila na NEWTS. Tři dny nemohli mluvit - madam Pomfreyová jim musela narůst jazyky zpátky.

Jejich první zkouška byla z kouzelných formulí, která udělala pro Remuse dobrý začátek. Jediné, co museli udělat, bylo očarovat kokos, aby zatančil irský jig, o čemž si soukromě myslel, že je velmi snadné. On, James a Sirius to zvládli bez problémů, i když se Peterův kokos zprvu vůbec odmítal pohnout, poté, co se konečně rozjel, ztratil kontrolu a skončil tak, že se točil ze stolu a rozbíjel všechny dlaždice.

Přeměňování proběhlo téměř stejně dobře, i když to bylo složitější téma. Jejich úkolem bylo proměnit roháče v pepřenku - Sirius to dokončil během několika minut. Sotva skrýval svou hrdost, když McGonagallová poznamenala, že je to nejlepší příklad transfigurace v malém měřítku, kterou kdy viděla od prvního ročníku. Remusův šejkr nebyl tak špatný, i když byl stále lesklý a černý, zatímco Sirius nějak dokázal svou sklenici vytvořit. James se pokusil o porcelán a zdálo se, že si vedl dobře, dokud se z něj McGonagallová nepokusila setřást trochu pepře, ten roztáhl křídla a vyletěl z okna, takže Marlene a Mary zaječely. Peterův pepřák měl i po hodině nohy a parohy.

Herbologie a Dějiny čar a kouzel byly písemné zkoušky. Remus sám sebe překvapil tím, že napsal nejdelší historickou esej ve třídě - musel požádat Petera, který seděl vedle něj, o pergamen navíc. O nepokojích skřetů se toho koneckonců zjevně dalo říct hodně. Lektvary byly snazší, než čekal - museli zpaměti uvařit lék na bradavice. Remus měl velmi dobrou paměť z let praxe a věděl, že má všechny ingredience a množství v pořádku, i když jeho přípravné dovednosti postrádaly přesnost.

Mezi zkouškami si Remus užíval své poslední týdny svobody, ať už putoval po chodbách a rozšiřoval mapu (když byl sám), nebo jedl zmrzlinu venku u jezera (když s ním byli ostatní). Nedávno našel chodbu, která nejasně voněla čokoládou, ale nemohl přijít na to, co to znamená - nebyla nikde poblíž kuchyní.

Dny teď byly mnohem teplejší, a když se červen otevřel a testování se chýlilo ke konci, mysl poberta se obrátila ke škodolibosti.

,,Musí to být velké." řekl James rozhodně. Vždycky dělal taková zbytečná prohlášení a čekal, až někdo jiný přijde s nápadem, který mu schválí. ,,Naše poslední hurá."

All The Young Dudes CZ Překlad Where stories live. Discover now