Gdy Kriss chciał zobaczyć tajemnicze papiery Emmy dowiedział się że Emma jest Zakonnicą która uciekła z zakonu gdzie ją molestowano, nie wiedziała co zrobić lecz napotykając Krissa zapomniała o wszystkim chciała żyć na nowo, lecz gdy Kriss się dowiedział
Powiedział jej że potrzebuję przerwy
Kris był oszołomiony, gdy dowiedział się, że jego ukochana Emma była zakonnicą. Przez chwilę czuł się jakby świat się zawalił. Nie mógł uwierzyć, że cały czas był w związku z kobietą, która złożyła śluby zakonne i poświęciła swoje życie Bogu.Jego myśli krążyły wokół pytań: "Jak mogła mi to zrobić?", "Dlaczego mi tego nie powiedziała?", "Czy to oznacza, że muszę ją stracić na zawsze?".
Jednak po chwili zdał sobie sprawę, że nie ma nic do powiedzenia w kwestii wyboru życiowego Emmy i że to jej decyzja, jak chce spędzić swoje życie. Był dumny z niej za jej oddanie Bogu i szacował ją jeszcze bardziej za jej wierność swojemu powołaniu.
Zdecydował się na rozmowę z nią, chcąc usłyszeć jej historię i zrozumieć, jak to wpłynęło na jej życie. Wiedział, że to będzie trudne, ale wiedział również, że musi to zrobić, aby móc ruszyć dalej.
Po kilku dniach udało mu się spotkać z Emmą i spędzili długi czas rozmawiając o jej życiu zakonnym i powodach, dla których podjęła tę decyzję. Kris był zdumiony jej determinacją i oddaniem, ale jednocześnie był zmartwiony tym, że może stracić ją na zawsze.
Mimo to, zdecydował się poprzeć jej decyzję i szanować jej wybór. Wiedział, że musi przystosować się do nowej rzeczywistości i szukać swojego miejsca w życiu bez Emmy, ale wiedział również, że nigdy nie przestanie jej kochać.
Chociaż dla Krisa była to trudna sytuacja, wiedział, że jego miłość do Emmy nie przeminie i że zawsze będzie jej wierny.
Po kilku dniach przyjaciółka Krissa pokazała mu zdjęcia jak Emma przytula się z innym gościem
Myślał że z nią koniec
Tajemniczym kochankiem Emmy był były ksiąc promyk którego zawieszono za molestowanie dzieci.