FEBUARI YANG DI TUNGGU SYAFF SUDAH PUN TIBA, SEKARANG DIA AKAN MULA BEKERJA DI TEMPAT BARU...WALAUPUN DIA AKAN KURANG MASA UNTUK DI LUANG BERSAMA DAVID DIA TETAP BERSEMANGAT DAN SANGAT GEMBIRA...SOAL DAVID TAHU LAH NANTI DIA URUSKAN...
love...today is my first day at the saloon I can't be with you for lunch...is that ok?
Don't worry I'm a big boy...i can take care of myself -[jawab david sambil tersenyum manja]
big boy??... you are ready to become someone's father...
isn't I your daddy?...
get-up and get ready before I became your Asian mother...
haha ok my petite cutie pie
SYAFF BARU SAMPAI KE TEMPAT KERJA, HATINYA BERDEBAR2 MEMANDANGKAN INI BARU HARI PERTAMANYA
DIA MEMILIH UNTUK KEKAL TENANG DAN BELAJAR.DI RUMAH, DAVID SEDANG BERSIAP UNTUK KE GYM, KERJANYA SEBAGAI PERSONAL INSTRUCTOR TIDAK BOLEH MEMBUAT CLIENT MENUNGGU...SELESAI BERSIAP DAVID MEMASTIKAN SEMUA LAMPU DI TUTUP, PEMANAS UDARA JUGA PERLU DI TUTUP...HABIS ITU, DIA MEMAKAI KASUT DAN BERSEDIA MAHU KELUAR...BARU SAHAJA SELESAI MENGUNCI PINTU, DIA DISAPA SESEORANG...SIAPA?...ADIB...
Hye, Im Adib Im looking for someone that stays here...Syaff.
Hye he's my boyfriend why are you looking for him? Are you guys friends or something?
now...as long as I remember he's single and stayed here alone...
not anymore we have been together for a few months now...btw I'm already late...do you mind coming again later?...maybe at night? cause he'll be at home by that time.
yeah sure...
ok...nice to know you btw
nice to know u too
DAVID BERJALAN KE KERETA SAMBIL TERFIKIR SIAPA ADIB...DAN KENAPA SYAFF TIDAK PERNAH BERCERITA MENGENAI ADIB KEPADA NYA...TAPI DIA TIDAK MAHU FIKIR YANG TIDAK PATUT JADI DIA PUTUSKAN UNTUK BERTANYA KEPADA SYAFF KEMUDIAN...
MALAM ITU MEREKA BERDUA KELETIHAN DENGAN KERJA DAN HARI MASING2...DAVID DENGAN TANDA TANYA MEMULAKAN SOALAN.
hey, someone is looking for you today...his name is Adib, you know him?
what?? where did you meet him?..
he came right before I leave for the gym today's afternoon.
he came to our house???
yep...is everything ok? Who is he?
yeah dont worry -[jawab Syaff dengan nada resah]
don't worry. when you look so worried about it?
come on tell me the truth.nothing!.. don't interrogate me like that.
Do you know what your problem is? you keep hiding everything from me...
he's just my old friend.
doesn't like one to me, you are not happy knowing him searching for you...pls don't lie to me.
David can you please not put pressure on me with your question? it's annoying!
I'm annoying?? when you don't talk the truth?? seriously?
I'm tired, I need to sleep.
yeah, u NEED a rest while I'm here worried about you, great!
DAVID DENGAN MARAH MENGAMBIL BANTAL DAN KE BILIK SEBELAH...HEMPASAN PINTU KEDENGARAN...MALAM ITU MEREKA TIDUR BERASINGAN...
KEESOKAN HARINYA MEREKA MASIH TIDAK BERTEGUR SAPA...SYAFF SIBUK DI TEMPAT KERJA...DAVID PULA SIBUK DENGAN HAL NYA DI GYM...
apalah si adib ni nak lagi...apa lah salah aku sampai nak kena hadap semua ni -[bentak hati syaff]
SAMBIL MEMBUKA STOK SHAMPU YANG BARU SAMPAI, FIKIRANNYA MELAYANG MEMIKIRKAN APALAH REAKSI DAVID KALAU TAHU APA YANG ADIB DAH LAKUKAN PADANYA...MARAH? SUDAH TENTULAH...BOYFRIEND MANA YANG TAK MARAH KALAU TAHU TENTANG PERKARA SEBEGITU...MALAM ITU SYAFF CUBA SAMPAI AWAL DI RUMAH DAN MEMASAK MASAKAN KEGEMARAN DAVID...SPAGGETI BEBOLA DAGING DENGAN SOS TOMATO...SAMBIL MEMASAK, KEPALANYA LIGAT MENYUSUN AYAT UNTUK MEMUJUK DAVID...INI KALI PERTAMA DAVID MARAH SEBEGITU...SELESAI MENGHIDANG MAKAN, DAVID PUN SAMPAI...MUKANYA YG KUSUT DAN MASIH MARAH BUAT SYAFF JADI TAMBAH TAKUT...
you are home? I cooked your Favourite spaghetti let's have dinner together...
I'm not hungry...plus I'm super mad at you.
SYAFF PERLAHAN2 MEMELUK DAVID DAN MENCIUM PIPI LELAKI KESAYANGANNYA ITU...
Honey look I'm sorry, I know u concerned about me, but don't worry, I'm grown up I know how to handle my problem.
look at you, still want to keep your secret. I don't want to talk to you until you tell me who is that guy.
ok, let's eat and then I tell you everything ok?
promise?
I promise.
MEREKA MAKAN SAMBIL BERCERITA TENTANG HAL DI TEMPAT KERJA MASING2...DALAM HATI DAVID DIA TIADA NIAT MENUNJUKKAN KEMARAHAN TERHADAP SYAFF. DIA CUMA GERAM DENGAN SIKAP SUKA BERAHSIA SYAFF YANG KADANG2 BUAT DIRINYA TERASA SEOLAH TIADA FUNGSI DALAM HUBUNGAN MEREKA...
thank you for this wonderful spaghetti but you still owe me an explanation.
I know, take a shower then we talk about it.
ok.
DAVID MANDI SAMBIL TERSENYUM TERINGAT SYAFF YANG DEGIL TIBA2 PATUH DENGAN APA YANG DIA MAHU...KALAU TIDAK JANGAN HARAP...
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
MR DAVID MR SYAFF
RomanceSYAFF meninggalkan keluarga setelah putus cinta dengan Yusri.dia membawa diri ke benua Eropah.Di sebalik keluarganya yang bangsawan ,Syaff berlagak seperti orang biasa.Dari seorang jejaka yang lemah lembut dan penyayang ,Syaff berubah menjadi kasar...