syaff bangun awal pagi hari ini memandangkan dia perlu berjalan sekitar bandar untuk mencari kerja baru,
dia bersiap-siap menyarung baju sejuk yg tebal dan keluar dari apartmentnya...syaff pov
apalah nasib aku ni...kalau lah kau sabar sikit syaff xdelah mcm2 masalah kau dapat...dengan nak cari kerja baru lagi,sejuk pulak tu kat luar ni...berjalan dalam keadaan cuaca tahap beku bukanlah kebiasaan bagi syaff ,tapi ape kan daya, nak x nak dia tetap kena cari kerja baru untuk terus hidup...sambil berjalan matanya ligat memerhati tawaran kerja kosong yg selalunya di tampal di depan2 premis...jujurnya dia lebih selesa bekerja sebagai waiter tapi apa salahnya mencari pengalaman baru...dia berjalan melintasi beberapa kedai makan dan ternampak satu iklan jawatan kosong, namun setelah diperhatikan kedai itu kedai menjual hadiah dan jawatan itu pulak mencari pekerja wanita, dia terus berjalan dan macam2 iklan kerja kosong dia jumpa...pelayan di bar,juruwang kedai bunga,barista dan macam2 lagi tapi satupun x menarik minatnya untuk mencuba,dia keletihan dan kesejukan.
syaff
adoii sejuk gila dah la aku xmakan apa lagi pagi ni...baik aku cari kopi dulu...matanya melilau kalau kalau ternampak cafe utk dia mendapatkan kopi,kakinye terus berjalan sampailah dia ternampak satu cafe, La fereza coffee besar tergantung signboard cafe itu. Lega terasa dapat menghirup kopi panas di pagi yg sejuk beku, alang2 dah minum kenapa tak sarapan sekali kan?...syaff memesan sandwich tuna utk di jadikan alas perut...sambil menunggu sandwich tuna nya di hantar, syaff duduk di meja di tepi cermin...cafe itu berhadapan dengan jalan yang sibuk dengan kenderaan lalu lalang, dia termenung memikirkan kemana lagi dia harus berjalan dan mencari kerja, risau hatinya bila memikirkan sewa apartment dan segala macam bil utk di bayar...
pelayan
so here's your tuna sandwich...enjoy your breakfast sir...eh orang malaysia ke??..mana awak tahu saya orang malaysia??..
tu...keychain bendera malaysia....jawab pelayan itu dengan senyuman manis...
owh patotla...heran jugak i tiba2 u tahu i org malaysia...
kat sini xramai orang malaysia jarang sangat dpt custmr melayu...awk study atau dtg bercuti je?
saya baru setahun kerja sini...awk dah...
TAK SEMPAT SYAFF HABISKAN SOALANNYA PELAYAN ITU DAH DI PANGGIL OLEH PELANGGAN YANG BARU MASUK...
sekejap eh nanti saya datang balik....
okay2 takpe...lalu syaff sambung mengelamun dalam kerisauan, hampir tembus cawan kopi ditenungnya...
pelayan
ehem! jauh termenung...eh xdelah...biasalah pagi macam ni sejuk blur sikit....
blur kenapa??...oh btw saya adib...
i syaff...
harini xkerja ke??...ke xmasuk lagi?
xjgk...i tengah pusing cari kerja sebenarnya ni...jauh jgk i jalan tapi tulah belum dapat lagi...
owh yeke....macam ni..awak bagi nombor awak...nanti saya tolong tanyakan kawan2 kat sini...kalau ada saya bgi tahu awak...
eh betol ke ni?..xsusahkan ke?...
eh ape susah pulak...xdelah...
kalau mcm tu ni nombor i...tolong eh tanyakan kawan...btw i pun xblh lama i kena sambung cari kerja...anything contact je i....
ok sure nnti saya inform awak...
ok terima kasih tau...
most wlcm...
SYAFF MENERUSKAN MISINYA UTK MENCARI KERJA....CAWAN KOPI MASIH DIGENGGAMNYA...SESEKALI SAMBIL BERJALAN DAN MEMERHATI DIA MENGHIRUP KOPINYA ITU....TIBA DI SATU LORONG SEORANG LELAKI BERKULIT PUTIH DENGAN TIDAK SENGAJA TERLANGGARNYA...
syaff
oh shit!!...come on man! im soaking wet!!!stranger
look im really sorry...i should be more careful...let me help you...help me?...are you kidding me man?? mind your eyeballs
when you walk!!....hey come on dude...i already say sorry...
yeah!!! like your sorry can clean up this coffee from my jacket...
i dont want to fight..im in hurry now how much is your jacket?
oh great now u want to buy my jacket??...
okay enough...
LELAKI ITU MEMBUKA JACKET KEPUNYAANNYA DAN MEMBUKA JACKET SYAFF LALU MENYARUNGKAN JACKETNYA PADA SYAFF...
so we exchanged our jacket because im running late...just ware mine and i'll clean yours...give me your numbr so i can return it later...come on faster i need to catch a train....
what??...are you...
oh plsss im begging you i really in hurry right now plssss...
ok fine!! alright...this is my number...and i want my jacket as soon as possible!...
ok great thank you!...
syaff
eiiiii...buta ke apa...dah lah jacket dia ni besar... spoile mood betol la...arght!!! sambung esok lah dari pada jalan xtentu hala macam ni, baik aku cari online je...SYAFF PULANG KE APARTMENT NYA....SAMPAI JE DI RUMAH DIA TERUS KE BILIK UTK MEREBAHKAN BADAN MENGHILANGKAN PENATNYA...JACKET TADI MASIH DIPAKAINYA...MELEKAT HARUMAN LELAKI TADI,BAUNYE WANGI SEKALI...SYAFF MENANGGALKAN JACKET ITU DAN DI SARUNGKAN PADA KERUSI BILIK NYA....JACKET BERWARNA COKLAT GELAP ITU NAMPAK MAHAL HARGANYA...TPI SYAFF TIDAK KESAH DENGAN HARGA YANG PENTING JACKET KESAYANGAN NYA YG LELAKI ITU AMBIL HARUS DI PULANGKAN SECEPATNYA...TIBA2 TELEFON BIMBITNYA MENERIMA SATU NOTIFIKASI PESANAN...
"hye syaff ni i adib...i tengah rehat...save lah nombor i"
"owh hye...ok adib i pun baru sampai rumah"
"btw malam ni awak free?"
"malam ni i free je rasanya...kenapa?"
"jom jumpa..."
"jumpa??...ada ape yea adib?"
"saja nak jumpa awak..."
"tapi kat luar tu sejuk...nak pegi mana?"
"what if i ambik you kita pusing bandar..borak2..."
"ok sure blh jgk...anything text i...i nak rest dulu..tc"
"ok sure...rest well"
SYAFF MELETAKKAN TELEFON BIMBITNYA DI MEJA SEBELAH KATIL...DIA MENCIUM BAU TANGAN NYA...HARUMAN DARI JACKET LELAKI KULIT PUTIH ITU MELEKAT DI TAPAK TANGANNYA YANG PUTIH KEMERAHAN ITU...SEDAR X SEDAR DIA LENA DI BUAI MIMPI TIDUR SIANG...PENAT SANGAT NAMPAKNYA TU...SYAFF SYAFF...GARANG EGO TAPI MANJA...
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
MR DAVID MR SYAFF
RomanceSYAFF meninggalkan keluarga setelah putus cinta dengan Yusri.dia membawa diri ke benua Eropah.Di sebalik keluarganya yang bangsawan ,Syaff berlagak seperti orang biasa.Dari seorang jejaka yang lemah lembut dan penyayang ,Syaff berubah menjadi kasar...