PART 6 SYAFF CINTA HATI MR DAVID

51 2 0
                                    

SYAFF MENDAPAT PANGGILAN DARI MALAYSIA...SEBENARNYA INI BUKAN KALI PERTAMA...CUMA SYAFF MASIH TIDAK BERSEDIA UNTUK MENJAWAB PANGGILAN ITU...TAK LAIN TAK BUKAN DARI BONDA NYA...RINDU HATINYA MEMANG TAK DAPAT DIGAMBARKAN...TAPI RAJUK HATI ITU MASIH LAGI TERSISA...JADI DIA RASA LEBIH BAIK TUNGGU HATINYA BENAR2 REDA...

Syaff pov
bonda...syaff rindu bonda...tapi bagi syaff masa sikit lagi...hmmm-[hanya bersuara dalam hati dan menggenggam telefon ke dada]

SYAFF TIDAK MAHU TERLALU FIKIRKAN MASALAH...MASALAHNYA DI SINI PUN BELOM SELESAI LAGI...KERJA PUN MASIH BELUM BERGANTI...DIA SEDANG MENCARI JAWATAN KOSONG DARI GROUP ONLINE BANDAR ITU TAPI MASIH BELUM ADA YANG SESUAI DENGANNYA...MATANYA MASIH LAGI TERTUMPU PADA IKLAN2 JAWATAN KOSONG ITU...AKHIRNYA DIA TERNAMPAK SATU SALOON MEMERLUKAN PEKERJA LELAKI DAN KEMASUKAN SECEPAT MUNGKIN...DIA TIDAK MENUNGGU LAMA DAN TERUS MENGHUBUNGI NOMBOR YANG DIBERIKAN...

Syaff
Hello...im calling for the job vacancy... still available?

yes we still searching for hair stylish...if  you really want this job you can come for interview tomorrow at 2pm...

yes i really interested...so can i know the location or the actual address?

we are located at rome central Street...in front of military camp...

ok gotit...thank you...ill see you tomorrow...

most wlcm...see you...

PANGGILAN ITU DIAKHIRI DENGAN SENYUMAN GEMBIRA SYAFF...KURANG SIKIT BEBAN DI KEPALANYA...DIA INGIN MENGAMBIL SEDIKIT MOOD POSITIF...TAPI MACAM MANA BOLEH BERIKIRAN DENGAN WARAS KALAU ASYIK TERKURUNG BEGITU...DIA BERSIAP DAN KELUAR KE SEBUAH KEDAI WANGIAN KEGEMARANNYA...KEDAI INI MENJUAL PELBAGAI WANGIAN, DARI PEWANGI BADAN HINGGALAH PEWANGI KEDIAMAN...TAPI HARI INI DIA INGIN MEMBELI CANDLE DENGAN HARUMAN KAYU KAYUAN UNTUK DI NYALAKAN DI BILIK TIDURNYA...DAPAT APE YG DI MAHUKAN SYAFF SINGGAH PULA KE KEDAI MENJUAL BIJI KOPI DI TEPI JALAN TIDAK JAUH DARI RUMAHNYA...DI RUMAH DIA ADA MESIN KOPI...BOLEH DI KATAKAN SYAFF NI HANTU KOPI JUGA LAH...SETIAP HARI MESTI KENA MINUM KOPI...KALAU TIDAK TAK LENGKAP HARI ITU TERASA...SELESAI MENDAPATKAN KOPI DIA TERUS PULANG KE RUMAH...CUACA SEJUK BUKAN PENGHALANG BILA DIA BERKEMAHUAN AKAN SESUATU...SAMPAI DI RUMAH... DIA MANDI DENGAN PANCURAN AIR PANAS...LEGA TERASA...HILANG KESEJUKAN YANG SEDARI TADI BERSAMA...JAM MENUNJUKKAN PUKOL 8 MALAM, DIA TIDAK TERASA LAPAR...CUMA HAUS...DIA KE DAPUR DAN MENUANG JUS ANGGUR DARI DALAM PETI AIS...SAMBIL MINUM DIA TERFIKIR APALAH YANG DAVID TENGAH BUAT WAKTU2 SEKARANG NI...SEDANGKAN DIA SENDIRI PUN KEBOSANAN...

DI RUMAH DAVID SEDANG TERBARING KEMALASAN DI SOFA..MATANYA MELIHAT KE ARAH TV TAPI FIKIRANNYA TERBANG JAUH KELAIN...KADANG2 DIA TERASA SUNYI BERSENDIRIAN...TELAH TERLALU LAMA DIA BEGITU...PAGI KELUAR BEKERJA...PETANG PULA BALIK KERJA DAN TERPERAP DI RUMAH...KOTA ITU TIDAK MENARIK MINATNYA LAGI...SEDAR YANG DIA HANYA MENGELAMUN DAN TIDAK MENONTON TV YANG TERPASANG DIA MEMATIKANYA DAN BERJALAN KE LUAR BERANDA BILIK...BILIK SYAFF KELIHATAN GELAP XBERLAMPU....MUNGKIN SUDAH TIDUR TEBAK DAVID...PANDANGANNYA TERTUMPU PADA POKOK YANG ADA DI ATAS BERANDA BILIK SYAFF...POKOK ITU KELIHATAN LAYU DAN HAMPIR MATI...MUNGKIN KERANA CUACA SEJUK...TIBA2 BILIK SYAFF TERANG DENGAN CAHAYA SAMAR DARI NYALAAN LILIN...DAVID KEHAIRANAN....

David
hmmm...bulb problem i guess...should i help or not?-[david bertanya pada diri sendiri]

DAVID MNGHANTAR PESANAN KE PADA SYAFF

Hey...any problem with your bulb?...

what??...

your room looks so dim...

r you stalking me?...oh my!!...

no...i just asking...maybe i can help you with your bulb?...

MR DAVID MR SYAFFWhere stories live. Discover now