Bölünme sonrası 2. ay ROOT Toplantısı
Youri: Yüksek mahkeme kurulu oluşturulmalı ve Umarsızlardan Vizyoner olmak isteyenler için duruşma yapılmalı.
Malcolm: Buna ne gerek var? Biz karar verebiliriz.
Youri: Bu işlerle uğraşmayacak kadar meşgulüz Malcolm.
Theia: Bence bir yüksek mahkeme kurulursa iyi olur. Böylelikle biz yüksek mevkideki insanlar her umarsız ile muhatap olmak zorunda kalmayız.
Hephaistos: Şuan için doğru olan karar bu. Yüksek mahkeme kurulmalı.
Kassandra: Youri haklı. Özellikle şu süreçte üstümüzden iş yükünü ne kadar atabilirsek o kadar iyi. Youri mahkeme jürilerini seçtiğini de söylemişti. Öyle değil mi Youri?
Youri: Evet. Aklımda 7 isim var.
Malcolm: Kimmiş onlar?
Youri: Bilgisine ve tecrübesine hatta adaletine güvendiğim isimler. İlk isim Suleiman Mikdat. Benimle yaşıt bir ihtiyar. Bu bölünmede bizim tarafımızda yer alan bilim insanlarından biri. Kendisini tanıyorum ve bu konuda ona güvenim tam. Kabul edenler?
Youri ile birlikte 5 ROOT yöneticisi de kabul etti. Hephaistos En azından doğru kişiyle başladık dedi. Youri devam etti: Arthur Rimboud. İngiliz kraliyetinden. Soylu bir isim ve Vizyoner kentin ne demek olduğunu çok iyi biliyor. Her gelen kişiyi kabul edeceğini sanmıyorum gerçekten hak edenler hariç.
Arthur Rimboud'un da jüriliği kabul edilmişti. Youri devam etti: Friedrich Wilhelm. Bir alman filozof. Düşünce yapısına hayranım. Bizimle olduğu için en çok sevindiğim insanlardan biri.
Bay Wilhelm içinde itiraz gelmediğine göre devam ediyorum. Albert Tynoer. İskoç bilim insanı. Genç bir isim ve güvenilir. Yüksek mahkeme jüriliğini hak ettiğini düşünüyorum.
ROOT yöneticileri Youri'nin saydığı her isimde hemfikir oldular ve kabul ettiler. Edyth Emery ve Mergen Roggeria gibi kadın bilim insanları da yüksek mahkemede yer alacaktı. Edyth bir hukukçu, Mergen ise biyokimya uzmanıydı. Youri son isim olarak Maria Aramova'yı önerdi. Maria ismini duyunca Kassandra ve Malcolm bakıştılar. Kassandra kafasını salladı ve Malcolm bu öneriyi kabul etmedi:
- Maria açık bir şekilde bize karşı muhalif olduğunu belirtmişken nasıl olur da onu yüksek mahkeme jürisi konumuna getirebiliriz?
Youri: İşte bu yüzden Malcolm. Maria güçlü bir kadın. Neler yapabileceğini bilmiyoruz. Onu yanımızda tutmalıyız. Tek başına ve bağımsız bir şekilde tehlikeli olmaya devam edecektir.
Malcolm Youri'nin fikrine şaşırmıştı. Aslında doğru söylüyordu. Maria'yı yakında tutmak dışındaki her seçenek ROOT'un sonunu getirebilirdi.
AYDINLIKLAR KENTİ / GÜNÜMÜZ
Baker uzun süredir devlet işleriyle uğraştığı için Luca'nın yanına uğramayı ihmal etmişti. Nihayet Luca'nın dükkanına geldi. Luca masa başında oturuyor ve bir mücevher işliyordu. Kafasını kaldırıp Baker'ı görünce şaşırdı ve çok mutlu oldu. Hoşgeldin otursana dedi.
- Alegra mektup yollamıştı. İyi olduğunu söyledi.
+ Ah canım kızım. En kısa zamanda çıkaracağım onu oradan.
- Aklında bir şey mi var?
O sırada Martino dükkana girmişti. Baker'ı görünce koşup sarıldı. Ona bugün okulda öğrendiklerini ve yol boyunca yaşadığı birtakım anıları anlattı. Baker Martino'yu tüm dikkatiyle dinledi. Martino'ya sıkı sıkı sarıldı arkaya gidip kitap okumasını söyledi. Martino dedesini de öpüp hemen arkaya doğru koştu.
Luca derin bir iç çekip devam etti:
+ Aklımda çok şey var Baker. Bu çocuk annesine kavuşmalı.
- Elimden geleni yapıyorum. ROOT'a sürekli mektup gönderiyorum. Alegra'nın bize geri gönderilmesi için. Fakat tek kelime bile yazmıyorlar.
+ Biliyorum Baker biliyorum. Bunu Bölünme Savaşı gibi kan dökerek halledemeyiz. Bu işi ben halledeceğim. Senden tek istediğim. Maria'ya bir mektup göndermen.
Baker şaşırmıştı. Maria'yı unutmamıştı fakat o kadar meşgul kalmıştı ki son dönemlerde tekrardan bu ismi duyunca afallamıştı. Luca neden böyle bir şey istemişti ki?