7

99 10 7
                                    

لا تنسوا وضع نجمه يا نجومي ، ووضع متابعه وكومنت جميل مثلكم احبائي ، منتظره رايكم 🙈

انصدم كنان لما عرف حقيقه ابوه وراح على اوضته وقاعده على السرير وهو ما زال مصدوم وقلبه حزن شديد.

وقال في نفسه بحزن : ياه قد ايه كنت مخدوع فيك يا بابا معقول كل ده يجيء منك معقول تقتل وتسرق علشان ترجع اسم شركتك وتجبرني اني اعمل اي حاجه علشان اجيب التصاميم ايه ذنبهم عشان تقتلهم ذنبهم انهم نجحوا تقتلهم.

وانا ازاي سمعت كلامك اللي اخذ التصاميم كان فين قلبي وانا باهددها اني هاقتل مامتها ولما خطفتها معقوله انا للدرجه دي اناني ازاي عملت فيها كده ازاي اطوعك يا بابا في الشر ، بسبب اني زعلت على زعلك لا انا لازم اصلح اللي عملته ولازم تتعاقب يا بابا ، مريم  بسببك بقيت يتيمه ،لا وكمان عايز تخسرها شركتها مش هاسمح بكده لحد هنا وفيه كفايه ظلم بكره كل حاجه هتتغير.

وفي نصف الليل اتسحب كنان ودخل اوضه باباه براحه وأخذ اللاب طب واوراق التصاميم وما سابش اي نسخ وانتظر لما الصبح يجي اما مريم فضلت تدعي طول الليل وتعيط ربنا يحل المشكله وفي الساعه 6:00 الصبح بصت مريم من بلكونه اوضتها وبدات تستنشق الهواء وفجاه سمعت صوت كنان والامن بيمنعوه أنه يدخل وهو بيزعق فيهم.

مريم بصدمه : كنان.

رفع كنان عينه وشافها واقفه.

وقال:  مريم بعد اذنك خليهم يدخلوني لازم ادخل في حاجه ضروريه لازم تعرفيها انسى عداوتنا وفكري في مصلحتك.

مريم بعد تفكير : دخلوه.

ودخل كنان وهي نزلت وقعدت في الصالون وقعدت قدامه.

وقالت بغضب : عايز ايه بعد لما اخذت كل حاجه ناقصك حاجه يا غشاش .

كنان بندم : مريم انا اسف على كل اللي عملته مش عارف عملت كده ازاي بس انا اسف وخذي تصاميمك اهي وهتقدمي النهارده باذن الله تصاميمك في ميعادها ودي تصاميمك وكل النسخ اللي عملناه تعبك مش هيروح على الارض وبجد انا اسف من كل قلبي على اللي عملته مش عارف عملت كده ازاي لما شفت دموع بابا وحزنه على شركته تعبه اللي بيروح قدام عيني  بسبب شركتك وعدته أنه هاخد التصاميم، لما شفتك قررت اتراجع بس ما قدرتش لما شفته حزنه وافتكرت وعدي له.

ابتسمت مريم واخذت منه التصاميم.

وقالت: بس ايه السبب اللي خلاك تعمل كده وترجع تصاميمي ثاني وكان ممكن شركتكم تنجح.

كنان بحزن: لما يجي هاقول لك وبالتوفيق سامحيني على كل حاجه وحشه صدرت مني بجد انت من افضل الشخصيات اللي عرفتها وربنا يوفقك مع السلامه.

وبص لها  لاخر مره بحزن واسف واداها ظهره ولسه هيمشي لكن وقف على صوتها  .

لما قالت بحزن: كنان.

خلقت من اجلى.  للكاتبه/ بسمله صالح حيث تعيش القصص. اكتشف الآن