Co to jest LGBTQIPA+?
Świat jest czymś więcej niż gej i hetero - jest wiele nazw i definicji, z którymi ludzie się utożsamiają, ale nie wszystkie są znane. Moim celem jest poszerzenie światła na długość skrótu LGBTQIPA+.
Odpowiednikami są: Lesbijka, Gej, Biseksualny/-a, Transgender, Queer - dziwny, Intersex - obojnactwo, hermafrodytyzm, Panseksualny - wszechstronna miłość seksualna, Aseksualny, poniżej podane są definicje. Jeśli mielibyście jakieś pytania, nie wahajcie pytać się. Jeśli jednak chcielibyście pozostać anonimowi ze swoimi pytaniami, zapraszam na ask.fm/taygetsthegay.
Lesbijka: żeńska homoseksualność: dziewczyna jest zainteresowana głównie innymi dziewczynami. To odnosi się do tożsamości orientacyjnej.
Gej: męska homoseksualność ( również odnosząca się do kobiet w języku angielskim ): homoseksualny chłopak jest zainteresowany głównie innymi chłopakami i to odnosi się do tożsamości orientacyjnej.
Biseksualność: dziewczyna / chłopak jest zainteresowany obiema płciami - to jest tożsamość orientacyjna.
Transgender: osoba transgender jest kimś, kto wyraża pożądanie bycia płcią przeciwną lub głęboko zakorzenioną, dyskomfort z własną seksualnością, w której się urodzili. Ich płeć nie zgadza się z przypisaną jemu / jej płcią. Transgender jest niezależny od płci, jak tożsamość płciowa.
Queer: jest to zwrot używany głównie, jako definicja do wszystkiego, co nie jest 'hetero' - wszystkie płci i tożsamości seksualne wchodzą w skład tej parasolki, jednak wiele osób uważa to określenie, dające definicję, jako 'dziwne' lub 'niewłaściwy' i historia tego słowa, jako będący w użytku jest brany jako słowo zniesławiające.
Intersex: znany powszechnie jako obojnak / hermafrodyta, intersex jest stanem urodzenia się z rozrodczą lub płciową anatomią, która nie pasuje do standardów kobiecych / męskich definicji: na przykład ktoś, kto zewnętrznie wygląda jak kobieta, a wewnętrznie posiada typowo męskie organy reprodukcyjne, i odwrotnie.
Panseksualny: jest to stan bycia zainteresowanym każdym z ludzi, niezależnie od płci lub tożsamości płciowej: często mieszane z biseksualnością, w której zmaga się z podwójną płciowością, panseksualistość jest znana, jako emocjonalna orientalność seksualna, gdzie fizycznie płeć i orientalność nie mają znaczenia. Ta osoba jest w zupełności zadowolona ze spotkaniem się z każdym rodzajem płci, tożsamością orientalną oraz transgender i intersex. To, w samym sobie, jest tożsamość orientacyjna.
Aseksualny: aseksualność jest stanem braku zainteresowania emocjonalnego ( popęd seksualny / popęd płciowy ) i związki lub/i stan bycia niezainteresowanym w obu przypadkach: to jednak nie oznacza, że te osoby nie są w stanie w zbudowaniu związku oraz posiadaniu uczuć. To po prostu nie jest zainteresowanie w sposób seksualny. Osoby te mogą wciąż uprawiać seks i uważać, że tego właśnie chcą. To jest tożsamość orientacyjna.