Şu anda yazmakta olduğum kitabımı oluştururken yardım aldığım eserdir kendisi. Hatta bu kitabı okuduktan sonra kurgum daha da netleşti ve kurgumda da kitaba atıfta bulunduğum bir kaç yer vardır.
Mesela fısıltılardan birinin adına "Öteki" ismini koydum.Puanlama: 10/10*(Bence değerinin çok bilinmediği bir kitaptır kendisi, çok fazla derinlemesine inceleme yapıldığını düşünmüyorum. Ama ben bu bölüm bu kitabı çok detaylı incelemeye karar verdim)
HAYDİ BAŞLAYALIMMM😍
Konusu Kısaca:
Golyadkin adında şizofren, paranoyak, anksiyeteli bir karekterin başından geçen olayları karekterin zihninden anlatır. Yani oldukça taraflı bir anlatım vardır fakat yine de yazarın mükemmel oluşundan biz gerçeklerin ne olduğunu algılayabiliriz okurken.
Bir akşam bir baloya katılan Bay Golyadkin baloda herkesin gözünün önünde küçük düşer ve rezil olur. Fakat biz tam manasıyla neden rezil olduğunu anlayamayız sadece karekterin anksiyeteli zihninden geçen düşünceleri ve anlamsız korkularından anlarız. Ve neticede baloyu terk edip evinin yolunu tutar. O sırada şiddetli bir yağmur vardır fakat karekterimiz bu durumdan asla kaçmaya çalışmaz adeta büyük bir bunalımda gibidir. İnsanların gözündeki değerinin onun için her şeyden daha önemli olduğunu buralarda anlarız.
Tam bu esnada bir kaç kere ona doğru gelen bir kişiyi yağmurun etkisiyle yarım yamalak görmeye başlar. Az önce yanından geçtiğine emin olsa da bu kişinin, tekrar tekrar karşısına çıkması garibine gider. En sonunda dikkatli baktığında aslında bu kişinin Bay Golyadkin'den başkası olmadığını görür. Ona tıpa tıp benzeyen bu yeni Bay Golyadkin nasıl olduysa asıl Golyadkin'den daha hızlı davranmış ve Golyadkin'in evine hızlıca girivermiştir. Tüm bunları gören asıl Golyadkin oldukça şaşkın bir halde kalakalır. Üstelik ikinci Golyadkin eve girerken evin hizmetçisi bu durumu hiç yadırgamaz. Asıl Golyadkin de eve girer ve ikinci Golyadkin ile sohbet etmeye başlarlar. Asıl Golyadkin bu kişiyi çok sever ve onla anlaşma bileceğini düşünür. İkinci Golyadkin'e onunla arkadaş olmasını söyler ve onunla birlikte diğer bütün iş arkadaşlarına karşı dikkatli davranmaları gerektiğini tembih eder.
Neyse gel gelelim bu ikinci Golyadkin kalacak yere ihtiyaç duyduğundan asıl Golyadkin onu evinde ağırlar. Sabah uyandığında ise yeni arkadaşını evde bulamaz, çoktan çıkmıştır. Golyadkin dünku rezil olmasının verdiği utanç duygusu ve yeni bir arkadaşı olmasının verdiği mutlulukla iş yerine gider. Fakat bir de ne görsün çalıştığı iş yerinde hatta tam da onun masasının yakınında yeni bir masa getirilmiştir. Bu yeni masada çalışacak yeni elaman ise asıl Golyadkin'in dün tanıştığı arkadaşı ikinci Golyadkin'dir.
Üstelik onunla soğuk bir şekilde konuşuyor, sanki onu diğer iş arkadaşlarının yanında ezik duruma düşürmeye çalıyor gibidir. Ve tüm iş yeri bu yeni Golyadkin'i çok sever onunla iyi anlaşır. Oysa asıl Golyadkin onlarla hiç bir zaman bu kadar iyi anlaşmamıştır. İkinci Golyadkin'e karşı duyduğu sevgi bir anda yerini nefrete dönüşür. Onun sahtekâr olduğu söyler durur. Çünkü ikinci Golyadkin hırslı, kindar, iki yüzlü ve dolandırıcı birisidir. Ve tüm iş yeri artık asıl Golyadkin'den nefret eder ve onu ikinci Golyadkin'le kıyaslayıp aşağalarlar. Bir çok olaylar silsilesi yaşanır ve bu olaylar sonucunda hep kaybeden asıl Golyadkin olur. Çünkü ikinci Golyadkin insanların gözünü öyle bir boyar ki asla asıl Golyadkin'in kazanmasına izin vermez.
Bu olaylar yaşanırken biz olayları tam manasıyla anlayamıyoruz söylediğim gibi. Mesela asıl Golyadkin rezil olur fakat tam manasıyla neden rezil olduğunu bilmeyiz. Sadece kesik kesik olaylar anlatılır onun dışında tamamen ana karakterin gerçeklikten sapmış duygu ve düşüncelerini okuruz. Ve okurken bir paranoyak ve anksiyeteli kişinin zihnini tüm çıplaklığıyla görürüz. En sonunda bir doktor tarafından asıl Golyadkin'imiz arabaya bindirilip yolculuğa çıkartılır. Sonu nasıl olur bilmeyiz ama karaktere kalırsa onu deli hastanesinde tek kişilik bir odaya koyacaklardır.Şimdi gelelim DETAYA🥰🥰
Öncelikle benim kendi şahsi fikirlerim neticesinde asıl Golyadkin dediğimiz kişi gerçek Golyadkin değildir. İkinci Golyadkin aslinda ana karakterimizin gerçek kişiliğidir. Bu kanıya nereden vardığımı açıklayayım hemen:
*** Asıl Golyadkin dediğimiz kişi bir yerde şöyle bir şey söyler ikinci Golyadkin için.
İyi insanların ikizi olmaz, der. Yani eğer asıl Golyadkin iyi olarak tanımlandırdığımız biriyse onun asla bir ikizi olamaz yani ötekisi olamaz. Demek ki ikinci Golyadkin'in ikizi olmasında bir sorun yoktur bu ikiz ise asıl Golyadkin dediğimiz kişinin ta kendisidir.✨✨Peki neden diğer Golyadkin oluştu?
*** Bunu bariz bir sebebi var bence. Golyadkin kendini hiç sevmemiş biri. Kendini kabul etmemiş ve başkaları gibi olmayı çok isteyen bir karakter. Tüm bunlar neticesinde Golyadkin pek çok kötü durumda kendinin kendi olmamasının diliyordu. Yani yaşadığı kötü olaylarda onların üstesinden gelecek birini arıyordu. Ben değilim ikizimdi demek için. Hatta şöyle bir sahne vardı:
İkinci Golyadkin ortaya çıkmadan önce karakterimiz arabadayken yolda bir tanıdığını görür fakat ona selam vermez. Daha sonra ise bundan büyük pişmanlık duyar ve o kişiyle bir sonraki karşılaşmasında bu konu açılırsa ona arabadakinin o olmadığını ikizi olduğunu söyleyeceğini planlar. Yani karakterimiz suçlamak için birini yaratmak ister. En sonunda balodaki rezil olma olayından sonra bunu fark etmeden yapıverir.
❤️🌟❤️ NOT: Yazara hayran kaldığım bir konu var o da şu ki karakterimizin düştüğü her kötü olay belirsizce bir anlatımla bizlere sunulmuş. Bunun bence temel amacı şuydu: insan korktuğu, endişe ettiği, strese girdiği durumlarda yaşadığı şeyleri tam manasıyla algılayamaz. Çünkü tamamen korkunun esiri altındadır o esnada. İşte buradan da karakterle okuyucuyu bir bütün yapmak istemiş yazar. Alkışlanılası😍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİTAP ÖZETLERİ VE İNCELEMELERİM
Short StoryOkumuş olduğum kitapların bana göre (BANA GÖRE) özetleri ve incelemesini barındırıyor. *Rus klasikleri *Şiirler *Dünya edebiyatı *Türk edebiyatı