"Lala....
Lala..."panggil Aylan kepada kawannya iaitu Layla"Kenapa kau panggil nama aku Lala pangil lah Layla"kata Layla sambil kesal kerana Aylan memanggilnya begitu
"Sebab kau lalalalalala..."jawab Aylan.
"Ihhhh, Ha kenapa kau datang lambat Niel"tanya Layla kepada Aylan
"Ohhh...sorry aku ada hal tadi"jawab Aylan.
"Ooo....ok"kata Layla.
"Ehh kamu dah sampai Nathaniel"kata puan Bella iaitu ibu Layla.
"Ye aunty Bella, uncle Radif"jawab Aylan.
"Kamu sihat?"tanya puan Bella.
"Sihat alhamdulilllah"jawab Aylan.
"Happy birthday Lala,
Semoga kau panjang umur..dimurahkan rezeki.....tidak derhaka kepada ibu ayah kau ....dan tumbuh menjadi cantik..."ucapan Hari Jadi dari Aylan kepada Layla."Hihi...., terima kasih Niel.."jawab Layla dengan tersenyum.
"Lala, Niel nak bagi tahu sesuatu ni" kata Aylan dengan muka serius.
"Emm.....Kenapa?......"tanya Layla dengan tidak sedap hati kerana melihat muka kawannya Aylan serius.
"Mak ayah Niel ada urusan di luar negara jadi Niel terpaksa ikut mak , ayah Niel dan sekolah di sana"jawab Aylan dengan rasa sedih akan terpisah dengan kawan baiknya.
"Hmmm...dekat mana? "tanya Layla.
"London"jawab Aylan.
"Ooo...."jawab Layla dengan polos
"Dan ini adalah hadiah birthday kau dan hadiah perpisahan kita......"kata Aylan.
"Teddy bearr ?"kata Layla dengan terkejut Aylan memberinya teddy bearr.
......
"Kenapa bagi teddy bear?"tanya Layla.
"Kerana Niel yakin suatu hari nanti kita akan bertemu lagi"jawab Aylan dengan yakin.
"Dan Niel letak nama di Tedy bear itu ialah Dania sofea mulai sekarang dia akan menjadi kawan kamu juga lala"kata Aylan.
"Dia akan mengganti posisisku ketika aku tidak berada di sisimu" kata Aylan lagi.
"Ooo...."kata Layla.
"Berapa lama kau kat London? "tanya Layla.
"Mungkin agak lama kerana selesai kerja mak, ayah aku baru aku balik.." jawab Aylan.
"Hmm......Jadi kita akan berpisah..."
Layla berkata sambil merasa sedih ingin menagis kerana akan berpisah dengan kawannya Aylan."Jangan lah sedih Lala aku pasti kita akan berjumpa lagi nanti"Aylan cuba menenangkan Layla.
"Janji, kita kawan sampai bila - bila" kata Layla.
"Janji......."jawab Aylan.
Lalu mereka membuat perjanjian kawan sampai bila²..
"Nathaniel, Layla jom makan kek hari jadi..."puan Bella memanggil anaknya dan kawan anaknya.
"Ok,umi"jawab Layla.
"Ok, aunty Bella"jawab Aylan.
Selepas selesai makan dan berbual - bual.Nathaniel pun pergi ke luar negara kerana ibu, ayahnya ada kerja di luar negara.
"Saya pergi dulu ya Lala, aunty Bella, uncle Radif.. "kata Aylan dengan merasa berat harus berpisah dengan kawannya
"Bye......."kata Aylan lagi."Bye, Nathaniel......."Semuanya berkata seperti itu kepada Aylan.
Lalu Aylan bersama keluarganya pun pergi..
YOU ARE READING
Dia Milikku
Romance⚠️ Harap follow terlebih dahulu sebelum membaca! [ terima kasih ] __ __ __ It's my first story. Please support 😊🙏🙏 Mengisahkan dua kawan iaitu seorang lelaki dan perempuan yang berpisah dan bertemu kembali tetapi malah jatuh cinta.Mereka saling...