Bab 8

46 38 2
                                    

Pagi hari nya......
Selepas selesai mandi dan sarapan. Layla berangkat ke perusahaan untuk berkerja begitu juga kawannya Kileya.

Di situasi lain.....
Di rumah umi abah Layla.

"Abe rasa kan Layla sesuai tak dengan Niel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Abe rasa kan Layla sesuai tak dengan Niel.."tanya Puan Bella.

"Kenapa tiba² tanya macam tu? "tanya Encik Radif balik.

"Saya rasa nak jodohkan mereka sebab nampak macam sesuai je berpisah beberapa tahun tiba² jumpa balik dah macam jodoh"jawab Puan Bella

"Kebetulan je tu"kata Encik Radif

"Mana ada kebetulan sampai 2,3 kali dah la satu kerja di perusahaan sama"kata Puan Bella.

"Habis tu awak nak buat apa?"tanya Ecik Encik Radif.

"Saya nak pergi minta dengan ibu Niel untuk jodohkan mereka"kata Puan Bella.

"Boleh ke" kata Encik Radif.

"Halah nanti saya pujukla" kata Puan Bella.

"Tapi awak tahu ke nombor telefon dan alamat rumah ibu Niel"tanya Encik Radif.

"Nanti saya suruh Layla minta nombor ibu Niel je kan senang"jawab Puan Bella.

"Ikut lah saya ikut je keputusan awak"kata Encik Radif.

"Ok, setuju ni ya nak jodohkan mereka"tanya Puan Bella.

"Ya"jawab Encik Radif.

Beberapa jam kemudian.....
Puan Bella menelfon anaknya Layla...

"Assalamualaikum, Layla" Puan Bella memberi salam.

"Waalaikumusalam, umi."jawab Layla.
"Ada apa tiba² telefon?"tanya Layla.

"Saja"kata Puan Bella.
"Layla dekat mana sekarang ni? "tanya Puan Bella

"Dekat perusahaan"jawab Layla.

"Ooo.. Nanti tolong minta nombor telefon ibu Niel boleh"Puan Bella meminta tolong anaknya Layla.

"Kenapa tiba² minta nombor ibu Niel?"tanya Layla.

"Saja, ada lah minta je urusan orang tua jangan ditanya tak baik"kata Puan Bella.

"Ok, nanti Layla minta nombor telefon ibu Niel dengan Niel"kata Layla.

"Ok, baguslah kalau macam tu" kata Puan Bella.

"Ok lah umi, sebentar lagi makn siang Layla nak siapkan kerja lagi sedikit sebelum makan rehat makan siang ni.Layla tutup dulu ya bye"kata Layla.

"Ok, jangan lupa minta nombor ibu Niel ya.Bye"kata Puan Bella.

"Ok, bye"jawab Layla.

Selepas menutup telefon dari ibunya. Dalam hati Layla"Kenapa aku rasa tak sedap hati nak bagi nombor ibu Niel ke umi. Mesti umi ada sesuatu ni, hmmm......ikut je la umi suruh dulu".

Dia Milikku Where stories live. Discover now