Bab 5

52 42 6
                                    

Ayana menelefon ibunya selepas tahu adiknya berhenti sebagai dokter pengantinya....

"Assalamualaikum umi"Layla memberi salam.

"Umi...umi"Ayana memanggil ibunya iaitu Puan Bella ( Ayana adalah kakak Layla )

"Waalaikumusalam" jawab Puan Bella.
'Kenapa Ayana nampak macam panik je?"tanya Puan Bella.

"Layla berhenti bekerja sebagai dokter penganti" jawab Ayana.

"Hah... Lepastu dia kerja apa?"tanya Puan Bella.

"Tak tahu, rasanya tak ada kerja lagi sebab baru berhenti bekerja sebagai dokter penganti"jawab Ayana.

"Ooo, ok kalau macam tu nanti kakak tolong Layla cari kerja ye"kata Puan Bella.

"Ok umi, tapi macam mana Ayana kan dokter" tanya Ayana.

"Ye juga takpe lah nanti pikir kan ye" kata Puan Bella.

"Ok" jawab Ayana.

"Kakak tutup telefon dulu ya, bye"kata Ayana.

"Ok, bye"jawab Puan Bella.

Di situasi lain....

Selepas melamar kerja di Perusahaan Naga Emas.Layla pulang ke rumah ibu, ayahnya dengan berita gembira iaitu dia diterima di Perusahaan Naga Emas sebagai manager.

Layla pulang ke rumah ibu, ayahnya dengan berita gembira iaitu dia diterima di Perusahaan Naga Emas sebagai manager

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Layla mengetuk pintu lalu memberi salam, "Assalamualaikum"Layla memberi salam.

"Waalaikumsalam, eh Layla kenapa nak pulang tak bagitahu umi dulu"tanya Puan Bella

"Lupa nak bagitahu dulu, hehe"jawab Layla.

Layla habis dari mana nampak macam baru keluar je" tanya Puan Bella

"Ye, Layla pergi melamar di Perusahaan Naga Emas"jawab Layla

"Diterima ke tak" tanya Puan Bella lagi.

"Layla diterima sebagai manager"jawab Layla.

"Mesti panjang kan cerita nya. Baik Layla pergi mandi dulu ya kan habis dari luar" kata Puan Bella.

"Baik, umi" jawab Layla.

Selepas mandi,di meja makan mereka berbual sambil makan....

"Umi, Layla nak cerita ni pasal perkerjaan Layla yang baru"kata Layla.

"Cerita lah"jawab Puan Bella.

"Layla kan diterima sebagai manager di perusahaan yang Layla lamar tadi. Layla diterima sebagai manager sebab kat perusahan tu tak ada jawatan lain semua penuh, jawatan menager je ada dan sebab aku punya pengalaman bekerja dan berbakat"kata Layla.

"Ooo...bagus la tu. Layla baru je berhenti sebagai dokter penganti dah jadi manager di perusahaan, hebat anak umi" kata Puan Bella.

"Hehe... "Layla hanya tersenyum dipuji ibunya.

"Umi"Layla memanggil ibunya.

"Ye ada apa lagi"tanya Puan Bella.

"Kemarin Layla jumpa kawan lama" jawab Layla

"Siapa?"tanya Puan Bella

"Niel"jawab Layla.

"Niel....Nathaniel" kata Puan Bella dengan terkejut.

"Ye"kata Layla

"Jumpa dekat mana? "tanya Puan Bella lagi.

"Kat klinik, dia alergi kacang hijau tapi dia termakan sebab tu dia ke klinik "jawab Layla.

"Ooo" kata Puan Bella.

Malam hari nya, Layla menelefon Kileya iaitu kawannya....

"Leya......Leya....."Layla memanggil Kileya.

"Kenapa kau ni telepon aku tengah malam ni dah lah tak bagi salam.Aku nak tanya kenapa kau tak balik rumah,aku duduk seorang je dekat rumah"tanya Layla.

"Assalamualaikum"kata Layla

"Waalaikumusalam"jawab Kileya

"Sorry lah lupa nak cakap saya balik rumah umi, abah"kata Layla.

"Mesti kau telepon ni sebab tak dapat kerja tapi kau macam gembira je mesti dapat kerja.kau kerja apa?"tanya Kileya

"Aku gembira sangat sebab aku diterima di Perusahaan Naga Emas sebagai manager"jawab Layla

"Hah..... manager, mana ada orang masuk perusahan terus jadi manager kan kena bekerja start daripada bawah" Kileya berkata dengan sangat terkejut

"Sebab kat perusahan tu tak ada Jawatan lain semua penuh, jawatan menager je ada dan sebab aku punya pengalaman bekerja satu lagi aku berbakat" jawab Layla.

"Ooo...beruntung betul kau, Layla"kata Kileya

"Ok , lah.....aku nak tidur, esok nak start kerja.
Bye..." Kata Layla.

"Ok, bye"kata Kileya.

"Good night"kata Layla.

"Good night to" kata Kileya.

Layla menutup telefon dan ke tandas sebelum tidur.Lalu tidur.....

Dia Milikku Where stories live. Discover now