Aku sebenarnya ada banyak cerita nak dikongsikan dengan pembaca. Kebanyakan kisah ni berkisah tentang aku dan kawan aku, jadi aku boleh sahkan cerita ni tiada yang benar kecuali yang benar-benar belaka. Tapi ada cerita yang aku kena tukar nama demi nak menjaga kerahsiaan dan sensitiviti keluarga orang-orang tertentu.
Sebagai pengenalan, aku nak menceritakan pasal aku dulu, semasa aku masih menuntut di sebuah universiti awam. Masa tu, aku ni dikira seorang yang amat aktif berpersatuan. Awek aku pun aktif juga tapi dia masuk persatuan lain, aku masuk persatuan lain. Persatuan yang aku sertai ni banyak melibatkan aktiviti dengan masyarakat. Awek aku pula banyak melibatkan aktviti lasak macam panjat gunung dan masuk hutan.
Suatu hari, persatuan aku merancang satu perkhemahan motivasi untuk anak-anak yatim di sebuah rimba rekreasi. Tempohnya lima hari empat malam. Biasalah, bila waktu macam ni, awek cun mesti ramai. Ada yang jenis baik pakai tudung labuh, ada yang jenis pakai tudung biasa je, ada yang jenis pakai tudung tapi jenis libas ke belakang sampai terjojol buah dada baik besar atau leper. Free hair pun ada. Dalam AJK kali ni, ramai perempuan. Jadi yang lelaki ni jenis spesis hampir pupus. Sepuluh lelaki dan 30 perempuan. Macam kat syurga, kan? Haram. Semua kerja-kerja logistik semua lelaki kena buat. Geng-geng perempuan buat kerja ala-ala pejabat. Macam hamba pulak. Tapi disebabkan majoriti awek ni cun-cun belaka, kitaorang terima jugalah dengan hati yang terbuka.
Walaupun awek-awek yang join kitaorang ni ada yang pakai tudung dengan tak, diaorang masih lagi menjaga tatasusila. Tak tahulah kalau-kalau diaorang pandai cover line tapi itulahh yang setakat aku nampak. Dalam ramai awek-awek yang aku nampak, ada sorang ni yang aku nampak sweet je. Jenis pakai tudung labuh. Tapi buah dadahnya boleh tahan besar, agak-agak dalam 36C sampai terjojol di balik tudung labuhnya. Badan jenis tak kurus dan tak gemuk. Kira sedang-sedang sahaja gitu. Tapi aku tak beberapa pandang sangat semua tu sampailah pada satu malam.
Malam pertama, semua berjalan lancar. Lepas sesi ice breaking, anak-anak yatim ni dipecahkan kepada kumpulan-kumpulan dan akan diketuai beberapa fasilitator. Aku satu kumpulan dengan awek yang aku cakap tadi. Habis berhuha gelak sakan bagai dengan ahli kumpulan masing-masing, terus masuk tidur, kecuali geng-geng lelaki. Kena ronda malam bergilir. Malam kedua, malam yang tidak disangka. Malam tu ada ceramah motivasi yang disampaikan oleh seorang pensyarah. Kitaorang panggil dia Pensyarah Muten. Dia ni pandai buat lawak jadi tak kerig gusilah anak-anak yatim ni diaorang dah tak pedulikan abang-abang dan akak-akak yang ada kat belakang. Nak dijadikan cerita, aku buat-buat la join ceramah dan cari tempat duduk belakang sekali. Kebetulan ramai juga awek-awek duduk kat belakang tu termasuk awek yang aku highlight tadi. Semua duduk di kawasan yang agak gelap juga. Ada tiga orang semuanya. Tanpa berniat jahat ke apa, aku duduk sebelah kanan awek tu beralaskan tanah. Awek tu duduk atas hamparan kecil yang mungkin dia bawak sendiri. Sebelah awek tu pulak ada kawan dia jugak. Masing-masing buat tak tahu.
Lebih lima minit duduk, aku jadi lenguh. Jadi aku tongkatkan badan aku dengan tangan ke belakang. Masa nak letak tangan tu, tangan kiri aku terkena tangan awek sebelah aku yang juga menongkat tangan.
"Sorry".
"Takpe", balas awek tu sambil senyum. Kawan-kawan dia masih buat tak tahu. Kemudian aku cuba adjust balik tangan aku. Tersentuh lagi. Kali ni aku tak minta maaf. Aku tengok awek tu dan awek tu tengok aku balik dan tersenyum. Aku balas balik senyumannya. Lepas tu tersentuh lagi. Awek tu buat tak tahu je.
"Aik, lain macam je ni?" getus hati aku.
Bila awek tu buat tak tahu, aku pun buat tahu dan kali ni berlaga lengan pulak. Lembut je rasanya. Aku tak mengelak dan dia pun sama. Entah tiba-tiba aku rasa lain macam. Batang aku dah mula keras dalam seluar aku. Aku mula berfikiran nakal. Aku tindih jari dia guna jari kelingking aku. Awek tu balas balik tindih. Bila aku tindih balik, dia balas tindih jari aku. Aku jadi semakin berani. Aku elus tapak tangannya hingga ke pergelangan tangan.