Kapitel 24

780 34 0
                                    

Faith perspektiv

När alla suttit sig i dom två bilarna vi har så börjar vi köra dit. Vi har allt möjligt med oss bland annat vapen.

Hayes och Hollie stannade hemma så det är jag, Dave, Jake, Sammy, Nate, Jack & Jack som ska göra allt det här. Jag har faktiskt bara ett mål, att döda mannen för jag har inte 50.000 dollar att ge han och jag vägar att jobba hos han istället för att ge han pengarna.

När vi väl var framme vid huset så parkerar vi en bit bort. Jag kliver ur bilen och samma gör alla andra. Jag går fram till Jake och han kramar mig och kysser mig på pannan .

"Ska vi göra det här nu då?" Frågar Dave och stämning ändras direkt.
"Nu gör vi det här" säger Sammy och tar upp pistolen som han hade under sitt bälte. Nate, Jack & Jack gör samma.

Vi går emot huset och fram till dörren.
"På 3" säger jag
"3" svarar Dave och slänger upp dörren och känner sedan en massa blickar emot oss.

Vi alla går in samtidigt.
"Ni vet vad ni ska göra" säger jag och alla börjar springa omkring.

Vissa får slå några för att komma förbi.

Vi skulle alla hålla oss på nedervåningen för att det skulle funka och vad är det jag se? Dave springa upp för trappan.
Shit.

Jag springer in i köket och ser någon stå med ryggen emot mig. Jag tar upp min pistol och sätter den på hans huvud.
"Vart är mannen?" Frågar jag och ser hur nervös han blir.
"U-uppe" stammar han.
"Dra härifrån nu och berättar du då jävlar" varnar jag och sekunder senare så är han borta.

Innan jag vet ordet om det så är jag upptryckt mot kylskåpet med en pistol emot mitt huvud och killens hand runt mina hals. Det här är slutet, är allt jag kan tänka. Jag kommer dö.

Jag hör ett skott och blundar hårt sedan känner jag hur killen släpper taget och faller ner mot golvet. Jag öppnar sakta ögonen, jag lever fortfarande. Jag ser Hayes, med pistolen riktad åt hållet mannen stod.
"Vad gör du här?" Frågar jag
"Trodde du allvarligt att jag skulle lämna dig här?" Frågar han och jag ler.
"Tack" han nickar och pekar att jag ska springa upp för trappan.

Jag ser Sammy och Nate hålla undan två killar och knyta fast dom vid varsin stol. Jack & Jack gör samma.

Jag ler mot dom.
"Skynda dig upp nu" säger Sammy och jag nickar och springer.

När jag kommer upp ser jag det jag inte ville se.
Dave är fastbunden i en stol.
"Välkommen" säger mannen och vänder sig emot mig.
"Vad ska du göra med han?" Säger jag med gråten i halsen.
"Ja, vem vet. Frågan är nog mer, vad gör ni i mitt hus?"
"Få slut på det här" svarar jag.
"Ge upp Faith, ni har redan förlorat. Erkänn det"
"Inte än, jag lever fortfarande"

Jag tar upp min pistol och riktar den mot mannen.
"Jasså, du ska skjuta mig?" Frågar han jag nickar men är osäker på om han ser det. Det är ganska mörkt i rummet.
"Då skjuter vi Dave" säger han och det kommer fram en man från ett annat rum och ställer sig bredvid Dave med pistolen riktad mot hans huvud.

Jag börjar tveka och sedan så kommer Jake in i rummet.
"Skjuter du, så skjuter jag" säger Jake och det kommer in två till män in i rummet.

Jake börjar slå den ena killen och den andra gå emot mig och jag börjar få panik. Han trycker upp mig mot väggen med handen runt halsen och pistolen mot huvudet, precis som han där nere.

"Skjut då" säger jag och jag har två skott nästan samtidigt och den ena träffade mannen som höll i mig och den andra träffade... Jag blundar fortfarande, jag vill inte se. Jag hör ett till skott och ett till.

Jag vill inte öppna ögonen. Jag vill inte veta vem som blev skjuten. Jag vill inte.

Jag öppnar ögonen och håller dom mot mannen.
"Vem sköt?" Frågar jag och vänder mig om. "Du?" Frågar jag och riktar pistolen mot någon kille och han börjar backa.
"Eller kanske du?" Frågar jag och riktar mot en annan kille.

Först nu ser jag att Hayes är i rummet.

"Eller kanske du?" Frågar jag och riktar pistolen mot mannen.
"Kanske det var du som sköt, du vet dödat någon. Precis som du gjorde mot min mamma" säger jag och han backar ett steg.
"Aha, så först nu kan du backa. KOM NÄRMARE" skriker jag
"Faith lugn" säger Hayes men jag ignorerar det.
"Kanske, bara kanske var det du som förstörde hela min barndom" säger jag och ser att han sväljer hårt.
"Precis som du förstörde min, kanske du borde få ett slut någon gång. eller hur?" Frågar jag
"Faith vi kan reda ut det här" säger mannen och jag skakar på huvudet.
"Bara på ett sätt" säger jag och det sista man hör är ett skott sedan är allt väldigt, väldigt tyst..

☁️☁️☁️☁️☁️
❤️❤️❤️❤️❤️

A/N; ooooo, undra vem som blev skjuten.
Hoppas att ni gillade kapitlet 😊

💗💗💗

Kommentera gärna och rösta också (:

Mr. Bad Boy 2Onde histórias criam vida. Descubra agora