Faith perspektiv
Jag vaknade ganska tidigt idag för att göra mig klar för att åka till Jake. Han brukar vakna ganska tidigt så ja. Klockan är ändå 9 när jag är klar så jag går bara ut till min bil och börjar köra mot sjukhuset. Han är tvungen att vara där tills allting är under kontroll.
Igår fick jag även en notis, som jag brukar få från tidningen vi har här i stan. Det stod om en massa män i tidningen, döda och slagna. Vi, eller i alla fall jag blev misstänksam om det var från när vi var där. Polisen fick ta Dave tänkte vi och sedan får vi åka in till polisstationen och berätta, men inte att vi gjorde det utan mer som en lögn. Nash kan ljuga väldigt bra.
När jag är framme vid sjukhuset så parkerar jag och går in. Jag säger till hon i receptionen och sa att man inte får besöka Jake för tillfället.
"Varför det?" Frågar jag.
"Ehm, jag vet inte riktigt men det handlar om något som hände inatt" svarar hon och jag nickar.Jag går till väntrummet och väntar tills jag får besöka honom eller att en läkare kommer.
Jag ser en läkare komma ut från rummet där Jake är och jag går fram till han.
"Ursäkta, men vad har hänt med Jake? Jag är hans flickvän"
"Infektion bland annat och sedan har det hänt något mer som vi försöker lista ut om vad det är" förklarar han
"När får jag besöka han?"
"När vi vet vad det är och då vi har allt under kontroll, det kan dröja några timmar" jag nickar och tackar han för informationen sedan går jag och sätter mig i väntrummet igen.3 timmar senare
Under tiden jag har väntat så har jag kollat på en massa bilder faktiskt, tänkt tillbaka och jag har hittat en massa på mig och Hayes. Vilket gjorde mig ganska ledsen eftersom jag saknar att kalla han min. Han har bett om ursäkt så många gånger och det syns att han verkligen menar det, men som sagt är jag tillsammans med Jake.
"Du kan besöka Jake nu" kommer det fram en läkare till mig och säger. Jag nickar och går till Jakes rum.
Jag kollar på han och han ser... död ut. Dom sa att man fick besöka när dom hade allt under kontroll så han borde leva, men han ser död ut.
Jag sätter mig i stolen bredvid och han öppnar ögonen sakta.
"Hej" säger jag
"Hej" svarar han och jag ler och han ler svagt tillbaka.Hayes perspektiv
"Vart är Faith?" Är det första jag frågar när jag kommit ut till köket.
"Hon är på sjukhuset" svarar Hollie.
"När for hon?"
"Kanske vid 9 eller något sånt"
"har hon varit borta hela dagen?" Frågar jag chockat och kollar klockan som är 14.00 nu.
"Ja" svarar hon lite frågande.
"Ska jag åka och göra henne sällskap?" Frågar jag
"Men Gud lugna dig, hon kommer nog hem när som helst. Sätt dig ner och ät lunchen jag gjort" svarar hon och jag nickar.Jag vaknade ganska sent idag och sedan låg jag bara och drog mig i sängen och tog en långdusch. Det är därför jag kliver upp så sent.
Hollie hade gjort Mac&cheese vilken är jättegott så jag häller på en stor portion på tallriken och börjar äta.
Jag kollar Twitter och ser att #RIPdave trendar.
"Har du sett Hashtagen som trendar på Twitter nu?" Frågar jag och Hollie skakar på huvudet. När hon ser det så håller hon för munnen.
"Varför har ingen sagt något?" Frågar hon och jag ser en liten tår rinna ner.
"Har ingen berättat för dig?" Frågar jag chockat och hon skakar på huvudet.
"Jag trodde du visste" säger jag och går över till hennes för att ge henne en kram. Hon börjar gråta ganska mycket och jag kramar henne under tiden.När Hollie har lugnat ner sig så valde hon att gå och ta en tupplur eftersom hon tyckte att det blev för jobbigt ett tag.
Hon lämnar mobilen inne vid köket och precis när hon gått så lyser hennes mobil upp.
"Johnson 💘💑" står det och jag ler. Dom är nog tillsammans nu.Jag tar hennes mobil och går in till sovrummet hon sover i.
"Hurru, Johnson skickade ett sms" säger jag och blinkar med ena ögat. Hon rodnar och ler lite.
Innan jag går så frågar jag;
"Är ni tillsammans?"
Hon nickar och ler och jag ler tillbaka.Jag går tillbaka in till köket och ringer Faith. Inget svar. Nu har hon varit borta i 5 och en halv timme, vart kan hon va?
☁️☁️☁️☁️☁️
❤️❤️❤️❤️❤️A/N; hoppas att ni gillade kapitlet 😊