diary page 13 (rest well moonbin)

18 4 7
                                    

Dear diary, semalam merupakan hari yang sangat sedih untuk semua industri kpop.

Moonbin, pada tarikh 19 April 2023 telah meninggalkan kami semua.

Moonbin-ah, kami semua tertipu dengan senyuman dan gelak tawa kau. Topeng yang dipakai oleh kau memang seakan-akan nyata.

Moonbin, lepasni siapa lagi yang nak gaduh dengan Seungkwan? Kenapa kau perlu tinggalkan kami?

Moonbin-ah, walaupun kau dah takda disisi kami dan Seungkwan, kami akan sentiasa menjaga Seungkwan sebaiknya.

Ramai yang sedih dengan kepergian kau, kau tahu? Astro, Sinb, Moon Sua, Seungkwan dan Aroha. Even bukan Aroha pun sedih kau tahu?

Moonbin, aku harap sekarang kau dah bole berasa bebas dan tenang, Kau dah tak sakit kan? Aku terkejut bila dapat tahu kau bukan bunuh diri, kau memang pandai sembunyikan rahsia kau Moonbin.

Kesian adik kau Moonbin, tapi takpa, aku tak salahkan kau, kau dah cukup penat kan?

Rest well my moon, your name always in my heart.

Till the end.

first of all, apa yang aku bole cakap, memang tak expect langsung untuk moonbin pergi, bulan April ni memang sakit kan?  Tapi nak tanak kena face the reality. Aku semakin takut, takut kalau seterusnya terjadi kepada uri Seventeen, and Seungkwan, Seungkwan antara yang terpaling rapat dengan Moonbin, and AKU tahu dia tengah sedih, aku tahu Seventeen akan tenangkan dia, sending virtual hug to you boo! Maaf kalau chapter kali ni agak sedih hssjskkwkwka, Okay, here some speech for me to my moon.

Moonbin-ah, gwenchanha i understand you already try your best and you must be so tired, its okay Moonbin, im not blaming you, thankyou for always make all of us stay happy, thankyou for always smile. I'll remember your smile even though it will just stay as memories. I still cant accept the reality but ill try, I have to. Please take care in there, thankyou for always make we all happy, till the end my moon. you'll always in my heart.

-nana-

Gentleman Diary's Where stories live. Discover now