Wanna:pari Pari...
Pari pari:lama kita tak bertemu..namun,masa mencemburui kita.. Awak kena bergegas sekarang..
Wanna kepelikan:kenapa ni? Danial cedera teruk ke? Dia tak apa apa kan?
Pari pari:tidak..dia terkena racun Pada panah.. Sekarang wajah dia pucat.. Hanya awak yang dapat hidupkan raja di istana itu..
Wanna:tapi.. Saya dah kembali kat sini..macam mana saya nak kembali kat sana..stor tu pun dah hancur..
Pari pari:melalui pintu mimpi.. Pintu mimpi ini akan buka Dan awak akan hilang ke dunia sebenar awak.. Apa pun.. Kalau awak ada nampak yang serupa dengan orang tersebut.. Maka mereka adalah keluarga...
Wanna:pari pari.. Sementara saya berfikir.. Tolong hidupkan saya semula.. Dan jaga kan danial untuk saya dahulu.. Saya nak ucapan selamat tinggal untuk sahabat saya..
Pari pari pun mengangguk kepalanya sambil tersenyum..pari pari itu pun teringat kata kata ratu pari pari..
Ratu:mereka harus bersama semula..
Pari pari:bersama semula? Tapi.. Mereka dah terpisah..
Ratu:saya akan buat dia bermimpi dengan kamu..sekarang saja.. Raja sudah tak tahan dengan racun itu..
Pari pari:kenapa kita bersusah payah untuk mereka.. Biar kan je lah..
Ratu senyum:kalau awak jadi mereka... Pasti awak akan buat benda yang sama.. Alasannya saya buat begini Kerana sememangnya takdir mereka harus bertemu..Di dalam buku sejarah.. Dia adalah wanita permaisuri raja
Pari pari pun terkejut..
Kini...
Pari pari:jadi.. Awak je yang mampu..
Wanna:kenapa saya ada kelebihan ini...
Pari pari:bukan semua orang mendapat kelebihan itu.. Maka, bersyukur..
Wanna:baiklah saya akan pergi.. Tapi.. Izin kan saya untuk bertemu rafiq.. Sementara saya tinggal di istana itu..
Pari pari pun tersenyum :kamu.. Dialu alukan..
Wanna pun terbangun dari mimpinya..
Rafiq yang menunggunya pun terkejut:wanna.. Awak dah sedar..
Wanna:rafiq.. Kita kena cakap berdekatan dengan pantai.. Boleh tak?
Rafiq pun merasa kepelikan sejak kebelakangan ini.. Wanna pun mengemas semua barang barangnya
Wanna senyum Dan menulis surat untuk rafiq:rafiq..saya tahu awak suka kan saya..tapi..saya tak boleh bercinta dengan awak..takdir saya dengan awak hanya seketika sahaja.. Maaf kan saya.. Jika buat awak terluka(wanna menangis) awak sahabat saya sampai akhir nafas awak Dan saya..
sesampai sahaja mereka di pantai, rafiq merasa ada yang tidak kena..
Rafiq:kenapa awak bawah semua barang barang awak kat sini...
Wanna:takdelah.. Saya tahu awak faham yang saya kena hilang.. Rafiq
Rafiq:biar saya teka.. (wanna pun memandangnya) awak.. Nak ke dunia tu lagi ke..
Wanna:pandai awak teka..(Memberi surat)
Rafiq:saya tahu.. Sebab.. Ada yang tak kena dengan sejarah tu.. Saya Cuba nak bagi tahu awak yang Permaisuri tu bukan minah..
Wanna:awak tahu!?
Rafiq:ye.. Rasanya awak kena pergi.. Sebab apa yang saya tahu.. Dia mungkin akan mati tanpa awak.. Demi negara Dan awak adalah bangsawan... Tolong jaga diri kat sana..
YOU ARE READING
CINTA DUA DUNIA EP 7-EP 10
ActionKisah ini adalah rekaan semata mata demi menghiburkan kepada pembaca novel yang dicintai.. Asik..