Cinta Dua Dunia Bab 10

0 0 0
                                    

Laksamana:arghhhhhh!!.

Tiba tiba seseorang memanah semua pengikut laksamana, laksamana pun terkejut bila terlihat orang itu...

Danial pun terkejut kalau itu adalah..

Danial:apa? (melihat seorang wanita menaiki kuda)

Laksamana: itu kan...

Tiba tiba seorang wanita berpurdah:awak tak apa apa ke danial..

Danial:puteri minah..

Situasi faris sedang terluka lebih dalam..

Faris:wanna..lebih baik awak biarkan saya je macam nii..

Wanna:tapi awak luka teruk nii!

Faris:dengar sini! Sultan tu dalam bahaya sekarang.. Pergi datang Dan tolong dia..

Wanna pun berasa kebingungan. Namun, dia juga sangat menyayangi danial.. Dia pun berlari keluar dari rumah persembunyian..

Faris:tepat Pada masanya...(faris senyum)

Sebelum semua ini terjadi.. Faris datang berjumpa dengan puteri minah..

Puteri minah :saya Gembira.. Sebab awak datang untuk berjumpa dengan saya..

Faris :saya datang bukan sembarangan.. Saya datang sebab saya ada rancangan dengan awak..

Puteri minah senyum:apa? Nak saya jadi permaisuri?

Faris:ye.. Itu tujuan saya..

Puteri minah pun Serius dalam hal itu..

Puteri minah :jadi.. Awak nak saya buat apa...

Faris:rampas dia dari wanna.. Caranya.. Awak kena datang lebih awal sebelum wanna datang selamatkan danial.. Saya akan korbankan darah saya untuk sementara..

Puteri minah marah:apa yang kau cakap nii!! Aku taknak buat macam tu.. Ayah saya mungkin akan mati di bunuh oleh ayah kau tu yang kejam..

Faris:sebab itu.. Selepas awak selamatkan dia... Buat asap untuk hilangkan pandangan ayah saya..... Supaya awak akan dapat lari selepas bunuh pengikut laksamana..

Puteri minah rasa tak sedap Hati :pastikan.. Rancangan ni berjaya..

Kini..

Wanna pun datang ke tempat danial dalam bahaya.. Namun, semuanya sudah berakhir dengan ASAP itu.. Wanna tidak melihat danial disana Melainkan laksamana sedang marah..

Wanna:mana danial.. Saya kena cari dia..

Laksamana marah:kurang ajar punya perempuan.. Berani dia kacau urusan aku.. Siapa dia sebenarnya..

Situasi danial di tempat persembunyian puteri minah..

Puteri minah:awak rehat sini..

Danial:saya nak balik.. Saya kena jumpa wanna.. Dia akan cari saya..

Puteri minah meninggikan suaranya:macam mana awak nak balik..dengan darah awak macam nii.. Awak nak.. Wanna risau?..saya nak ambil semangkuk air kejap..

Danial merasa kan sangat kesakitan Pada bahagian pinggangnya kerana terkena serangan sekumpulan penjahat..

Puteri minah pun merawat danial dengan baik..

Puteri minah:sakit sikit ni..

Danial:kenapa awak datang selamat kan saya..

Puteri minah dengan yakin:sebab saya nampak awak dalam bahaya..

Danial:awak kenal laksamana tu kan..

Puteri minah:saya dah balut luka awak tu.. Saya nak pergi dapur jap..

Danial memegang tangan puteri minah:jangan.. Tinggalkan saya disini.. Saya pasti.. Disini lagi berbahaya..

Puteri minah senyum:saya takkan tinggalkan awak.. Saya akan datang lebih cepat dari awal sangkakan..

Danial pun senyum: Terima kasih sebab selamat kan saya..

Situasi wanna sedang mencari danial dalam kehujanan..

Wanna teriak:danial... Danial..

KE pasar..

Wanna:awak ada nampak tak lelaki yang berbaju hitam macam ni..

Orang pasar:tiada pula..

Wanna:dia macam nii.

Orang pasar:tidak!

Situasi danial tidur dengan nyenyak. Namun, dia bermimpi wanna dalam bahaya..

Danial bangun:wanna!!

Danial pun bersiap untuk pergi dari kediaman puteri minah.. Tanpa Memberi tahu minah..

Wanna sedang di kejar oleh pemburu..namun tiba tiba seorang budak mengumban batu besar kepada kawannya namun yang kena batu itu orang lain.. Hampiri wanna terkena batu itu..wanna pun melihat wajahnya.. Betapa terkejutnya dia melihat danial terluka lagi kerana wanna.. Kali ini wanna betul betul takut Dan sedih..

Wanna:saya cari awak tapi awak tak ada.. Sekarang.. Awak yang terluka..

Situasi minah mencari sultan danial yang baru tidur kini hilang.. Dan dia teringat kalau mungkin sultan danial pergi ke pasar..minah pun bergegas ke pasar dengan lari selajunya..

Situasi wanna melihat seorang wanita datang mengangkatnya ..

Wanna:eh awak siapa..

Puteri minah menunjukkan rupanya,wanna pun terkejut Dan mempercayai puteri minah..

Wanna:puteri minah??...

Puteri minah:saya akan bawah dia ke kediaman saya.. Ini sangat berbahaya untuk tinggal di istana lagi...

Wanna pun bertegas melarikan Diri menggunakan asap puteri minah.. Sekumpulan penjahat pun tidak melihat apa apa..

Situasi wanna berlari dengan kuat.. Dan melihat rumah lama di hutan tersebut.. Setelah dia masuk.. Tiba tiba kepalanya menjadi pening dan wanna bermimpi seorang budak wanita Dan seorang budak lelaki bertemu disitu semasa sedang di kejar penjahat...

Budak perempuan :awak duduk disini.. Saya akan lari supaya mereka tak nampak awak... Dengar cakap saya.. Mungkin kita tak akan jumpa lagi.. Tapi..kalau saya hidup.. Saya akan cari awak kat sini..

Budak lelaki:puteri..tunggu..(melihat wajah budak perempuan itu supaya ingat tanda kepadanya) Hati Hati.. Saya akan balas jasa awak..

Budak lelaki senyum:ingat.. Saya ada tanda biru di telapak tangan.. Hati Hati bila jalan..

Budak perempuan itu menangis Dan pergi..

Mereka pun berpisah disitu.. Dan sejak dua hari itu, budak perempuan itu tidak muncul.. Setelah 6 tahun berlalu, Rupa rupanya berita kematian budak perempuan itu pun tersebar sehingga budak lelaki itu baru mengetahuinya, hujan pun turun...dia begitu sedih sekali..kerana dia telah berharap.. Agar bersama dengan budak perempuan itu..

Tiba tiba wanna pun menyedari Diri dari mimpi itu...dia memang sudah melihat budak lelaki itu kini sudah membesar..

Wanna:jadi..awak danial yng budak lelaki tu?...siapa budak perempuan tu?adakah saya atau puteri minah? ..

Terlihat puteri minah Dan sultan danial tertidur... Sultan danial turut bermimpi sama hal dengan wanna..

Bersambung...







You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CINTA DUA DUNIA EP 7-EP 10Where stories live. Discover now