Jilid 1.1 Di sini segalanya bermula

17.4K 12 0
                                    

Intro;

OKTOBER 2014, KOTA G, MALAYSIA

Nama aku Edy. Bukan seorang yang kacak tetapi tetap ada keistimewaan pada wajahku. Gemar melancap dan suka menonton Biru Jepun. Aku seorang pekerja syarikat swasta dalam sebuah ibukota di Malaysia. Bujang dan tinggal bersama ibu dan adik-beradikku yang lain. Keluargaku tidak kaya tetapi tidak juga papa kedana. Senang cerita orang senang dan bebas hutang. Aku juga diajar sejak kecil untuk menyimpan. Bapaku telah pergi meninggalkan kami setahun sudah. Walaupun aku anak no 2 dan merupakan lelaki sulung tetapi tiada bebanan ke atas diriku kerana ibu dan adik beradikku semuanya bekerjaya. Tanpa ku ketahui apa yang bakal berlaku maka bermulalah sebuah sejarah epik dan tibalah zaman kegemilanganku tanpa disedari.

Mula;
Pejabat aku tidak ramai lelaki. Apatah lagi lelaki melayu sepertiku. Sangat mudah dibilang. Senang cerita Rare Species dan Limited Edition. Disebabkan itu aku lebih disenangi wanita-wanita dipejabat untuk meminta bantuan padaku berikutan status melayu bujangku. Aku juga aktif bersukan dengan rakan sepejabat selepas tamat waktu kerja. Asmira salah seorang dari mereka yang selesa denganku dan selalu juga turun bersukan selepas tamat waktu kerja.

Satu hari Asmira yang biasa ku panggil Mira meminta tolongku. Katanya dia baru pindah rumah. Banyak barang yang perlu dipindahkan. Tidaklah aku keberatan jika wanita cantik yang meminta tolong. Seronok lagi ada. Seperti yang dia minta aku kerumahnya pada sabtu pagi itu. Tak lama selepas aku sampai lori pun sampai. Aku dan pekerja-pekerja lori tadi pun mulakan tugas. Asmira yang menaiki keretanya ditemani aku menuju kerumah barunya sambil diiringi lori dibelakang. Setibanya di lokasi maka tugasan pun diteruskan. Seperti biasa pemandu lori dan pekerjanya akan meminta upah setelah selesai tugas. Dari gerak-geri Mira aku tau yang dia terlupa bawa handbagnya.

Tanpa berlengah aku pun keluarkan wang aku dan selesaikan pada pemandu lori dan pekerjanya. Mereka pun mengucapkan terima kasih dan memujiku. "Terima kasih bang. Orang jantan mmg bagus kalo tak kedekut. Lagi bini sayang. Bini pun cantik. Mudah2an bahagia sampai ke syurga".
Aku hanya mampu tersenyum dan Mira pula jadi malu dan merah pipi. Sejurus mereka beredar baru aku perasan aku terbagi lebih RM100. 'Patutla dia puji aku sebegitu' bisik hatiku. Mira pun ajak ku masuk rumah dan menolongnya lagi untuk menyusun semula barang sambil-sambil berbual.

Mira : Terima kasih la Edy tolong i. Tak tau nak minta tolong siapa lagi dah. Orang bujang juga yang boleh diharap.
Edy : Ha. Mana laki u? Tak nampak dia hari ni! *dalam kemusykilan.

Tiba-tiba Mira terdiam seribu bahasa. Suasana jadi sunyi dan kelam. Reaksi Mira itu membuatkan timbul 1001 pertanyaan dikepalaku. Mira kaku. Tidak bergerak tidak berkata. Aku dapat rasakan yang dia sebenarnya bersedih dan cuba selindung kesedihannya. Aku berhenti buat kerja lain dan aku pergi menghampirinya bagi memastikan keadaan Mira. Ku lihat air mata yang berderai dengan Mira cuba menahan suara amarah dan tangisannya. Mira terus masuk memelukku bila aku di depan dan memegang bahu untuk menenangkannya. Barulah suara yang tersimpan itu keluar dari mulutnya dengan nada yang benar-benar sedih dan kecewa.

Edy : Mira menangis la yer. Tangis puas-puas. Lepaskan perasaan Mira. *sambil aku membalas pelukannya.
Mira : Kenapa jadi macam ni edy? Kenapa dia jadi macam tuh? Kenapa dia tinggalkan i dan buat i macam ni?
*Mira memelukku lebih kuat lagi.
Edy : Ye Mira. Mungkin dia ada masalah kot. Mira fikir yang baik je yer.
*Aku memeluk mira dengan lebih kemas supaya dia lebih selesa walaupun jantungku tengah berdegup laju.
Mira : Aku benci laki aku 3x.
*Mira meletakkan tangan di dadaku sambil mengetuknya beberapa kali.
Jelas sekali Mira sudah lepas tahap kesabarannya.
*Aku pun memeluk dan membelai kepalanya lalu aku mengangkat mukanya ke arah ku. Aku kesat air mata di kedua-dua dipipinya dengan jariku. Kemudian kukucupkan ciuman di dahinya.
Edy : I ada kat sini untuk u. Dan jika u perlu selamanya pun i akan ada di sini untuk u. Asalkan u happy dan tak sedih macam neh.
*Aku berikan senyuman kepadanya dan mengucup dahinya sekali lagi.

Dalam kesedihan mira kini timbul sedikit senyuman di wajahnya. Cantik dan manis. Dari perasaan kasihan kini an di belakang telah hilang dan tinggal perasaan kasih. Aku pun bawa Mira duduk di sofa berdekatan. Sambil mira masih dalam pelukan di dadaku dia menyampaikan segala yang tersirat dalam kesedihan. Lelakinya dahulu seorang yang baik tetapi tersalah pilih kawan. Kini lakinya jadi tahi judi dan kaki barang. Tidak berduit dan sering menghabiskan duit Mira. Bahkan mula menghilangkan diri. Muncul hanya bila Mira bergaji meminta dan mencuri jika tidak diberi. Tidak ada ruang yang selamat di dalam rumah. Duit lesap dan begitu juga lakinya lesap sebulan. 4 bulan sudah Mira lalui dengan perlu membesarkan anak usia setahun 1/2. Mira yang sudah mula tenang mula memandang ke arahku.

*Mira memberi sebuah senyuman yang manis dan kedua tangannya mula memegang kedua pipiku.
Mira : Kalaulah mira lebih bersabar dlu. Mesti mira akan berjodoh dengan orang yang lebih baik macam Edy.
*Hinggap satu ciuman ke arah mulutku.

Aku terkejut. Itulah ciuman pertamaku dan tidak ku sangka ciuman pertamaku datang dari wanita yang begitu cantik dan menawan ini. Aku yang terkaku keseronokan didatangi lagi kucupan mulut yang kedua. Maka dengan pantas aku menyahut seruan cinta itu tanpa ragu. Kucupan kami yang semakin rakus dari sekadar kiss mula menjadi French kiss. Dari sekadar sentuhan bibir bertukar jadi hisapan bibir dan bertukar lagi ke hisapan lidah. Bergilir-gilir kami menyedut lidah pasangan. Aksi ciuman biru jepun kini aku melakonkan wataknya dengan kesungguhan dan keghairahan. Hampir 10 minit kami meraikan ciuman percintaan kami hingga nafas kami berdua bertarabur.

Mira membuka tudungnya menampakkan rambut ikal mayangnya lalu merapatkan kepalaku ke lehernya yang putih bersih itu. Mira yang ibunya memiliki darah keturunan cina pastinya memiliki rupa serta kulit yang putih cantik sesuai genetik yang diwarisinya. Tangan Mira pula memandu tanganku kedalam bajunya maka dua buah gunung idaman kini dalam ramasan ku. Aku memberi ciuman dan hembusan nafas di setiap kawasan di leher sambil tanganku menjalankan tugas di gunung emasnya. Desahan manja kini sudah mula kedengaran dari mulutnya yang kian seksi sambil Mira menutup mata menandakan dia benar-benar sedang menikmatinya

Bersambung...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 26, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dahaga PoenWhere stories live. Discover now