Je rozdiel medzi hlúpim žiakom a debilom, hlúpi sa nevie naučiť a debil sa nechce naučit, preto nestracaj čas nad debilmi ale zdokonaľuj múdrejšich.
Učiť sa je tou jedinou úlohou čo mame na tomto svete. Je to dané už od narodenia človeka alebo zvieraťa. Jediné čo vlastne je pri učení alebo vzdelávaní potrebné, zrak. Človek nieje dostatočne schopný sa naučiť všetko, vlastne to ani tak nebolo zamýšľané aby sme vedeli všetky tajomstvá vesmíru. Podstatné je si uvedomiť že nie sme na to sami. Tak ako mláďa alebo dieťa sa učí od svojej mami, tak aj každý z nás sa musia učiť od starších. Myslim to uplne jednoducho, v každom starším od teba, môže byť tvojim učiteľom. V každom z nich vidim skúsenosti a prax, či životnú tak pracovnú. Každy správny učiteľ musí vedieť odovzdať svoje skúsenosti tomu správnemu žiakovi. Jeden majster mi raz v záchvate zlosti na moje otázky povedal, "Už sa ma na nič nepýtaj." a potom sa na chvíľu odmlčal a dodal "Kto sa veľa pýta veľa sa dozvie." Jednoduché ako facka ale v tom sa skrýva krása. Od tej doby sa stale len pýtam, a poriadne každému tym leziem na nervy. Zatiaľ som pochopil jednu vec, život sa nedá naučiť, tak ako ani vzdelanie nedostaneš v škole, žiť ťa nenaučí nikto.
YOU ARE READING
Môj majster raz povedal
Non-FictionZbierka príslovy a citátov ktoré som sa naučil na svojich cestách