Part 3
OneRepublic - Counting Stars
Pekala, zaten bu klibi uzun süredir yapmayı istiyordum fakat bir türlü fırsatım olmamıştı.
Klibin başlangıcında solistin eski mekana yürüdüğünü görüyoruz. Yani illuminatiden önceki kişiliği. Tavanda yavaşça yanıp sönen beyaz ışıklar var. Bu elektroşoku temsil ediyor. Solist içeri sokulmaya zorlanıyor.
Solistin işaretiyle şarkıya başlandığında ışıklar daha fazla yanmaya başlıyor.
Bu hayatı sallanan bir asma gibi görüyorum
Kalbimi sınırı aşacak şekilde sallıyorum
İçinde yüzüm ışıklı tabelalar gibi
Ara ve bulacaksın
Görüş açımıza daha yeni bir mekan giriyor. Diğerine kıyasla daha yeni ve modern bir mekan... İçeri giren adam onu bekleyenlere cesaret veya moral veriyor gibi.
Yaşlıyım fakat o kadar değil
Gencim fakat o kadar cesur değilim
Dünyanın satılık olduğunu düşünmüyorum
Bize ne anlatıldıysa sadece onu yapıyorum
Üst kattaki modern odada sürekli yanan ve hiç sönmeyen floresanlar var. Yani içerideki herkes aralıksız kontrolde.
Bir şeyi çok doğru hissediyorum
Yanlış şeyi yapıyorum
Bir şeyi çok yanlış hissediyorum
Doğru şeyi yapıyorum
Yalan söyleyebilirdim, söyleyemez miydim, yapamaz mıydım?
Beni öldüren her şey canlı hissettiriyor.
Araya nakarat girdiğinde ve şarkı daha da canlandığında grubun durduğu kattaki ışıkların da daha hızlı yanıp söndüğünü görüyoruz. Grup isyan etmeye çalıştıkça elektroşok daha da arttırılıyor.
Ve yine üst kata geldiğimizde adam kontrol altında tutulan insanlara bir takım şeyler yaptırıyor gibi. Insanlarsa ona tapıyormuş gibi dediği her şeyi sorgulamadan yapıyorlar. Bir takım köle gibi...
Aşkı ve onun yandığını hissediyorum
Her seferinde nehir aşağısında
Umut dört harflik bir kelime
Bunu para yap ve yanmasını izle
Burada umutu paraya benzetmiş ve yandığını belirtmiş. Paraya umut bağlayıp anlaşmayı kabul ederek örgüte katılan insanların yanlış yaptığını göstermeye çalışmış.
Sarı saçlı kadının, adamın emirleriyle dans ettiğini görüyoruz fakat gözleri kapalı. Uykuda gibi sanki...
Grubun durduğu mekanın tavanı çökmeye başlıyor gibi. Oysa ki üst katta pek fazla olay yaşanmıyor. Grubun isyan etmesiyle o tavan hafifçe çökmeye başlıyor.
Artık üst katta da herkes dans etmeye başladığında çoğunun gözlerini kapalı görüyoruz ve hareketleri de kendi istekleri dışında yapıyor gibi görünüyorlar.
Her yere basktıklarında tavandan daha çok kumlar ve benzeri şeyler iniyor.
Al şu parayı
Yanmasını izle
Nehirde şarkı söyle
Öğrendiğim dersler
Grup bunları söylerken tavana doğru alkışlamaya başlıyor. Kısmen onlarla dalga geçiyor gibi. Illuminati'den öğrendiği şeylerden birinin ümidinin yanacak olduğunu vurguluyor.
Adam insanları teker teker çağırıp onlarla anlaşma yapıyor ve yapması gerekenleri söylüyor.
Ve artık sonlara yaklaşıldığında eski mekandaki duvarlardan akan sıvıların lambaya ulaşıp patlamaya sebep olmasını görüyoruz. Aynı anda da üst kattaki adam insanlar üzerindeki kontrolünü arttırıyor. Artık solistin iç dünyası patlak vermeye başlıyor.
Son zamanlarda uykularımı kaçırıyorum
Neler olabileceğimizi düşlüyorum
Fakat bebeğim, çok ama çok dua ediyorum
Söylediğim gibi daha fazla para saymak yok
Yıldızları sayıyor olacağız
Artık grup hiçbir şeyi umursamadan isyan etmeye devam ediyor. Kirlenmelerini veya iç dünyasının yıkılmasını umursamadan isyan ediyor.
Ve klibin son sahnesinde tavan çöküyor yani solistin iç dünyası yıkılıyor ve Illuminati ile tanışıyor.
Yani artık yeni kişiliklerine bürünmüş bir şekildeler...
Yeni analizi Evanescence yapmayı planlıyordum fakat olmadı. Sanırım bir diğer parta kaldı. Önerebileceğiniz bir klip varsa mesaj atabilirsiniz.