Part 2 // Price Tag - Jessie J ft. B.o.B

518 20 7
                                    

Part 2

Jessie J ft. B.o.B - Price Tag

Şarkının başlangıcında müzik kutusundan çıkan bir ses veriliyor. Böylece klibe 'masalımsı' özellik vermeye çalışılıyor.

Ekranda beliren ayıcığa dikkat edin. Sağ kısmı tamamen sağlamken; sol gözü ve sol kolu kopmuş durumda. Üstelik boynunda da papyon var. Tıpkı bir köle gibi.

Şarkının başlangıcında küçük bir kız görüyoruz. Kısaca Jessie'nin saf hali diyebiliriz. Ayıcığın sağ tarafından giriyor ve soldan ise şimdiki, değişmiş Jessie çıkıyor.

Görünen o ki herkesin bir fiyatı varGece nasıl uyuyorlar merak ediyorum
Palavra önce ilk sırada
Ve gerçek ikinci sırada geldiğinde
Sadece dur bir dakikalığına ve
Gülümse

Klipte, Jessie^nin ayağına bağlanmış bir etiket görüyoruz. Üzerindeki ise fiyatı. Tüm ünlülerin satın alındığını vurguluyor. Ya da daha çok ruhların satın alındığını...

Neden herkes bu kadar ciddi!Böyle lanet gizemli davranıyorlar
Gözlerinde güneş gözlükleri var
Ve topukların çok yüksek
Öyle ki iyi vakit bile geçiremiyorsun

Ve sırada takım elbiseli, güneş gözlülü adamlara geliyor. Onlar, ele geçirilmiş diğer ünlüleri yansıtıyor. Bir kaç saniye sonra dans etmeye başlıyorlar fakat ne yaptıklarının farkında değiller. Jessie ne yaptıklarını çözmeye çalışıyor, neden uyanmaya çalışmadıklarını anlamaya çalışıyor.

Herkes soluna baksınHerkes sağına baksın
Bunu hissedebiliyor musunuz
Sevgi ile ödeme yapıyoruz bu gece...

Jessie daha çok üzgün gibi. Ne yapması gerekeni bilemiyormuş gibi. Bir sağına, bir soluna bakıp duruyor.

Bu para meselesi değilParanıza ihtiyacımız yok
Biz sadece dünyayı dans ettirmek istiyoruz
Fiyat etiketini unutun

Sonunda karşı çıkmaya başlıyor ve para dolu bir ağacın altına gidiyor. Paralara bakmıyor bile ve tek istediği şeyin onları serbest bırakması olduğunu anlatmaya çalışıyor.

Onu zamanında geri almalıyızMüzik hepimizi birleştirdiğinde
Ve bu belden aşağı vurma ve klip o*ospuları hakkında değil
Yorulan bir tek... ben miyim?

'Birleştirmek' kelimesini söylerken Jessie elini havada yumruk yapıyor ve böylece güçlerini birleştirmek olduğunu anlatmaya çalışıyor. Bu olayın farkında olan herkesten yardım istiyor. Üstelik artık bundan sıkıldığını ve yorulduğunu ima ediyor. 3. dizedeki hakaretleri bir önceki klibi olan 'Do It Like A Dude' için söylüyor. Çünkü o klipteki hareketleri, uyuşturucu aldığı içi yapmak zorunda kalmıştı ve 'Price Tag'da aynısının olmadığını, bu sefer onların istediğini yapmadığını anlatmaya çalışıyor.

Neden herkes bu kadar takıntılı?Para bize mutluluk satın alamıyor
Hepimiz yavaşlayabilir ve şu anın tadını çıkarabilir miyiz
Garanti iyi hissedeceğiz
İyi

Bu sefer Jessie ve arkasında iki kız daha görüyoruz. Hepsi iplerle bağlanmış ve değişik makyaj yapılmış. Daha çok kuklalar haline getirilmişler.

Bir sonraki karede zaten Jessie sübliminal mesaj veriyor. Yani baş ve işaret parmağını bireştirip yuvarlağı gözüne tutuyor.

B.o.B

Görmeyi bekliyoruz bir yenlilgi işaretiBöylece herkesin ayaklarını hareket ettirmesini sağlayacağız
O zaman tempoyu geri getir ve herkes şarkı söylesin
Bu hakkında değil...

Klipte oyuncak askerler gösteriliyor. Aslında her bir ünlünün savaşan bir asker olduğu vurgulanmakta.

Tekrar klip geldiğinde Jessie'yi bir evin içinde görüyoruz. Ev dıştan çok güzel olmasına rağmen Jessie içine sığmıyor, sanki sıkışmış gibi görünüyor...

Klibin sonlarında ise Jessie gerçek bir öfkeyle bacağına bağlı olan fiyatı eliyle yırtıyor ve bundan gerçekten kurtulması gerektiğini vurguluyor.

Artık şarkı bittiğinde insanlara sesleniyor ve kendisine kulak vermeleri gerektiğini resmediyor.

Fiyat etiketini unut...

Yorumda klip isteğinde bulunabilirsiniz...

Klip AnalizleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin