27 yıl sonra
Midyat'ın baş ağası Mahir ağanın ölüm haberi tüm Midyat'ı yasa boğmuştu. Midyat'ın ayağıydı, direğiydi o. Onun ölümü aşiretlere yas bıraktı. Öte yandanda baş ağalık...
Bütün aşiret cenazeden sonra yeniden bir araya geldi. Herkes kendi aralarında konuşup fikir sundular. Birçok fikir reddedildi. En nihayetinde adaletli olacak şekilde oylama yapıldı.
Oylama sonuçlarınca Bozok Bakırcıoğlu baş ağalığı kazandı. Bu zaferi yıllardır bekliyordu. En nihayetinde şimdi istediği yerdeydi.
Bozok'u seçenler sevinçle tebrik ederlerken, diğerleri buruk şekilde tebrik ettiler.
Bu toplantıdan sonra aşiretler dağıldı.
Bozok ağa ise koltuğuna pis pis sırıtarak oturdu. Baş ağa olduğu gibi anında kendine sağ kol bile seçmişti.Bozok: Yaver!
Yaver: Buyrun ağam!
Bozok: Bundan sonra artık benim sağ kolum, bir gözüm, bir kulağımsın. Bundan sonra bu Midyat'tan uçacak, uçmaya çalışan tüm kuşları bana haberdar ediyorsun. Her yere adamları salacaksın. Gayrı bu sokaklara eskisi gibi töre hükmedecek! En ağırından, en büyüğünden!
Yaver: Emriniz başımın üstünedir ağam... Başka sözünüz varsa derhal gideyim ve emirlerinizi yerine getireyim...
Bozok: Bitmedi daha.
Yaver: Peki ağam dinliyorum.
Bozok: Aşiretleri tek tek araştıracaksın! Aileler arasında kan davaları olanları bulacaksın! Bulduğun gibi bana uçuracaksın! Ondan sonra... Aklıma gelirse söylerim ben. Şimdik gidebilirsin!
Bozok ağa elini sallayarak Yaver'i uğurladı. Yaver'de Bozok ağanın emri üzerine Midyat'a adamları ayarlamak üzere otelden ayrıldı.
***
Şadoğlu Konağı
Konakta her şey sadece şimdilik yerli yerindeydi. Özellikle Reyyan ve Miran'ın evlenmesinden sonra...
Ama Nasuh ağa için işler iyi gitmeyecekti. Reyyan'ın Miran'a kaçması onu büyük öfkelendirmişti. Hatta bu yüzden Aslanbeylerle yıllar sonra yeniden karşı karşıya gelmek zorunda kaldılar. Konağın havlusunda sürekli telaş içinde dolaşıyordu.
Onu Cihan ve Hazar her seferinde sakinleştirmeye çalışsada işe yaramıyordu.Cihan: Yav baba Allah aşkına etme böyle! Artık otur! Bir otur sakin ol ve iyi düşün! Belki düşündüğün gibi şeyler olmayacak!
Nasuh: Ne olmayacak Cihan?! Her şey ortada! O Azize olacak gaddar kadın yeniden karanlığıyla karşıma çıktı! Yüzsüz!
Hazar: Öyle öylede baba! Anlayamadığımız şu ki sizin aranızda neler yaşandı da böyle öfken dinmiyor?! Onu suçluyorsun ama sen gerginsin?
Nasuh: Mesele şu ki... Kısaca söyleyeceğim sebep sormayın sonra anlatacağım.
Cihan: Tamam baba sonra anlat ama de sen şu meseleyi!
Nasuh: Kan davası...
Hazar: Kan davası mı?!
Cihan: N nasıl ya ?!
Nasuh: Detaylı olmayacak şekilde şöyle söyleyeyim yıllar önce Azize ve oğluyla bir vukuatımız oldu. Ve bu olay benim Azize'nin oğlunu öldürmemle başladı.
Hazar: Yapma! Yapma baba yav! Sen adam mı öldürdün?! Ve bunca zamanda elin kolunu sallayarak yaşadın?!
Nasuh: He! Ne yapacaktım başka?! Ailemi ortada bırakıp polise mi teslim olacaktım?!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel Zoraki Evlilik 2
Losoweberdelle başlayan yanlış bir evliliğin bedelini ödeyen gençlerin aşkı buluşu...