2.BÖLÜM °Merdivenler°

83 6 3
                                    

Nilay:
Yağmur başlamıştı,hava da soğuyor ve kararıyordu.Yine de eve gitmeye hiç niyetim yok şimdilik.şimdi eve gitsem annemin ilgisizliklerini filan çekemeyeceğim.Benim neden böyle bir annem var ki?Belana karşı,babama karşı hatta dünyaya karşı biraz garip o.Mesela en son ne zaman benim halimi hatrımı,okulumu,arkadaşlarımı,derslerimi sordu hatırlamıyorum bile.Bazıları var ki annesinin çok şey sorduğundan,sürekli kendisiyle ilgilendiğiden şikayetçi.Bense,annem aşk hayatımı bile -gerçi yok da- sormasından rahatsız olmayacağım.Onunla hiçbir zaman doğru düzgün anne kız ilişkisi kuramadık.Ondan çok nefret ettiğimi düşündüğüm zamanlar bile olmuştu.Ama ne yaparsa yapsın,ne yaşarsak yaşayalım o benim annem.

Şimdilerde de çok uzak benden,bizden.Evde doğru düzgün bir muhabbet bile geçmiyor.Tabii babamla bizim ilişkimiz farklı.Genelde o benim odama gelir;dertleşiriz,gülüp eğleniriz.Annemi unuturum bile o zamanlarda.Peki annem hep mi böyleydi?Yani anneler ce bebekler birbirlerine çok bağlıdır genelde.Annem o zaman da mı soğuk ve ilgisizdi acaba bana karşı?Babam böylesine şefkatli,ilgili olmasaydı;annemin bu soğukluğuyla çoktan hayattan tiksinmiş,intihara doğru yol almıştım.Hakikaten,hayatım çok kötü hale gelseydi intihar eder miydim?Hiç böyle bir şey düşùnmemiştim daha ònce,düşünmek de istemiyordum.İnşallah o duruma gelmem.

Bunları düşünürken en sevdiğim depresyona giriş alanlarımdan birisi olan rengarenk boyanmış merdivenlerin (medya) en aşağısındaki geniş basamakta oturmuş,dizlerimi karnıma çekip ellerimle sarmalamış bir şekilde ağlıyordum.Evet,ağlıyordum.İçimdekileri boşaltmıştım buraya yine.Her ne kadar istemesem de artık gitmem gerekiyordu.Malum,kış günleri;soğuk,okullu ve kısa oluyor.Ayağa kalkıp eteğimi silkeledim ve çantamdan birkaç peçete çıkararak yùzümü gözümù sildim.Derin bir iç çektikten sonra en aşağıdan merdivenlerin en üst tarafına çıkmaya başladım.Bulunduğum yoldan ana caddeye çıktım ve bur taksi çağırdım.Yol boyunca da az önva ne çok annemi düşündüğümù fark ettim.Acaba o beni hiç düşünüyor mu?Aman neyse artık annemle ilgili konularda kendimi çok kasmayacağım..Evin önünde indiğimde babamın mutfakta olduğunu fark ettim.

Anahtarımla açtım kapıyı ve doğruca mutfağa gittim.Babam hemen bana sarıldı
"Hoşgeldin Nilay'ım"
Hemen hayat enerjim yükseldi bu cümleyle.Ben de kocaman gülümseyerek
"Hoşbuldum,babacığımm"
dedim içten bir şekilde.
"Ne hazırladın bakalım bize?"
"Spagetti"
Sahte bir şaşkınlıkla gözlerimi kocaman açarak
"Uuuvv çok yaratıcı.hıhıhıh"
diye dalga geçtim.Yanağımı hafif sıktı ve
"Hadi bakalım,şunları masaya taşı,"
Diyerek sırıttı.Zaten masa mutfağın içinde olduğu için işim çabuk bitti.O sırada annem girdi mutfağa hafif uykulu vaziyette.Onu görünce hemen yüzüm düştü.Bugün düşündüklerim gelmişti aklıma.Benim gelmeme bir tepki de vermemişti.Eskiden olsa merhaba kızım filan derdi.Neyse,ondan babamınki gibi bir karşılama beklemiyordum zaten.Gün geçtikçe de alışıyordum bu duruma.

Yemek yeterince sessiz geçmişti.Babam merak ederek neyim olduğunu sordu.Ben de 'hiçbir şey' anlamında kafamı sallayınca çok da üstelemedi.Annemse kim bilir nerelerdeydi düşüncelerinde..Onu çok takmayarak mis gibi spagettiyi yiyip kalktım.Yukarıya çıktım ve odamın karşısında bulunan banyoya giderek ellerimi yıkadıktan sonra dişlerimi güzelce fırçalayıp odama çekildim.

Odama girince aynadaki yansımam dikkatimi çekti.Aynaya iyica yaklaştım ve kendimi incelemeye başladım.Gerçekten güzel miydim?Hayır,soyismimden bahsetmiyorum,dış görünüş olarak.Fiziğim idare ederdi.Yani şişman değildim en azından.Saçlarıma doğru çıktım ve saç rengim de güzeldi.Kendimi güzelce inceliyordum,yüzüme gelince duraksadım.Solgun görünùyordum.Saçlarımı arkaya attım yüzümü inceleyebilmek için.Ben özgüveni yüksek bir kızdım ama insanların bana dışardan bakınca beni nasıl bulduklarını hiç düşünmemiştim.Ahh hayırr!Güzelim ben.Bu düşünceleri kafamdan atmak istercesine başımı salladım ve aklima gelen fikirle dolabıma koştum.Öncelikle rahat giyinmem lazımdı.Altıma siyah taytımı geçiştirdikten sonra üzerime de ortasında tweety baskısı olan petrol mavisi switimi giydim.

AŞKIN YENİ HALİ(ara verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin