Wstęp

12 2 0
                                    

Więc...

Egzystują sobie na naszej planecie żywioły podstawowe, które najczęściej przedstawiane są jako: ogień, powietrze (wiatr), woda i ziemia.

Czyli wszystkie stany skupienia, kolejno:
- plazma,
- gaz,
- ciecz,
- ciało stałe.

Czasem jest dodawany duch jako połączenie.
W niektórych uniwersach są takie same np. Avatar (łączący je wszystkie Avatar, że tak powiem), Frozen II (łączący je wszystkie lód). W innych są zmieniane m.in. Gormiti (lód zamiast wody, kamień zamiast ziemi, łączące je wszystkie światło), Ninjago (pioruny zamiast powietrza, lód zamiast wody, łącząca je wszystkie energia, wiatr i woda należą do innej kategorii).

W pewnej książce o piorunach kulistych (swoją drogą z niej mam też kolor pioruna (kulistego, a jakże) w zależności od naładowania, ale to przedstawię w części z piorunami) spotkałam się z poglądem terrorystów, w którym podstawowymi żywiołami są metal, drewno, woda, ogień, ziemia. Jak widzicie, jest ich pięć. O ile drewno jeszcze rozumiem, bo przyroda i rzeczy ożywione, to z metalem mam problem. Ale nie o tym.

Z racji, że teoria jest pisana w tomie o Ninjago, będę rozpatrywać podstawowe elementy przedstawione przez tenże serial. Postaram się wszystko przedstawić jasno i klarownie. Jak to wszyscy wiedzą, to według Czusty, trafiając na nasze teorie itd. nic nie wiedzą, więc napiszę pokrótce o działaniu każdego z żywiołów strażników, począwszy od...

Teoria żywiołów - NinjagoOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz