تنسوش الڤوت او النجمه قبل القراءه ي حلوين 🤍.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نظرت لها حور هي الاخرى بقلق وهي تقول...:" لا اكيد مش هو... ان شاءلله مش هو..
دارين بجديه: احنا هنفضل نقول اللي ف بالي واللى ف بالك ويارب مش هو؟!.. تعالي نروح نشوف في اي!
اومأت لها حور ثم ذهبت بجوارها..
ثم وقفو خلف مجموعه من الطلاب يستمعون لحديث احد دكاترة هذه الجامعه..
الدكتور برسميه: وزي ماقولتلكو قبل كده انكو صف رابع.. يعني كلها سنه وبإذن الله تتخرجو خصوصا ان امتحاناتكو قربت.. الاهم من كدا انكو والمفروض دلوقتي تبدأو تدريب..
سمع الدكتور بعض الهمهمات بين الطلاب ومن بينهم صدمة حور ودارين وهما يقولان..:
"تدريب!!
اكمل الدكتور وهو يصفق بأصابع يديه ليلفت انتباه الطلاب..
" انتباه ي طلاب!... وايوه زي ماسمعتو هتبدأو تدريب وده شئ طبيعي جدا لانكم في كلية هندسه!... اللي هيحصل ان كل جروب منكم هيروح شركة من شركات هندسة المِعمار هيتم اختيارها من قِبل مدير الجامعه.. وهتروحو هناك عشان تبدأو تدريب.. التدريب هيبدأ إن شاء لله من الاسبوع القادم.. تقدرو تتفضلو..
انفض جميع الطلاب وذهبو.. بينما كانت حور ودارين مزهولين من ما حدث
دارين بإنهداش: تدريب اي بس!!.. انا اه كنت عارفه إن هييجي يوم ونتدرب فيه لاننا ف كليه زفت هندسه لكن.. لكن مش دلوقتي كده!
حور وهي تكاد تفقد وعيها من ما أتى ببالها الآن...:
"اهاا.. خدي عندك بقى تدريب وكلية ومذاكره وامتحانات آخر السنه!!!
ثم اكملت وهي تشعر بالدوار..
_لالالا!! مش هستحمل ده كلو!! انا
انا فرهوده اوي ومش هتحمل بجد!!.دارين وهي تحاول التخفيف عن صديقتها ف اردفت لتحمسها بعض الشئ..:
" بس عارفه يبت ي حور؟!... هنتعب دلوقتي هنرتاح بعدين!... متنسيش ان كلها سنه ونتخرج ونعيش بقى من غير كليه ومذاكره!... الله ي حور بجد!
حور وقد اطمأنت قليلا وتحمست بعض الشئ..:
"انتي شايفه كدا؟!
دارين بطمأنينه: ومش شايفه غير كدا ي حوريتي!
ابتسمت حور على لقبها التي تناديها به دارين دائما قم اردفت..:
" اشطا.. يلا بينا نروح نشوف محاضراتنا..
اومأت لها دارين ثم ذهبو الاثنتان..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
'في مكتب جاسر الجارحي'
أنت تقرأ
حـور الـجـاسـر
Romanceهي مرحه وعفويه ولا يهمها احد وهو قاسي وبارد وحياته مليئه بالعمل ولكن بطلتنا لها رأي اخر..!