عمر بقسوه شديده وسط نظرات جيلان الشامته وانهيار حبيبه في البكاء..= مش عمر الرشيدي الي يتحط قدام الامر الواقع ويخلف من واحده غصب عنه خصوصا لو كانت الواحده دي مش من مستواه ومتنفعش تبقى ام ابنه..
انتفضت حبيبه فجأه وهي تفتح عينيها وتصرخ برعب ودموعها تسيل بدون توقف..
=لا يا عمر حرام عليك.. متعملش كده فيا
مرر عمر يده بقلق مهدئآ على جسد حبيبه يحاول افاقتها من النوم وهو يقول ..
=مالك يا حبيبه في ايه .. متخافيش دا مجرد كابوس ..
ثم اضاف بخوف وهو يرى وجهها الشاحب شحوب الموتى وهي تحاول التنفس بصعوبه ..
=خدي نفسك يا حبيبتي..دا كابوس
متخافيشفتنفست بعمق وهي تنظر حولها بدهشه وهي تدرك انها مازالت في السياره وان ماحدث كان مجرد كابوس وتجسيدا لمخافها..
فهمست بضعف وهي تقول ببكاء وأمل=انا كنت بحلم والي شفته دا كان كابوس مش كده..
ثم تمسكت بيد عمر وسط دهشته الشديده وهي تقول برجاء وضعف..
=انت استحاله تعمل كده فيا صح ..مش معقول بعد كل ده وتعمل كدا فيا..
ربت عمر على يدها مطمئنآ دون ان يدرك او يفهم ما تتحدث عنه ولكنه شعر بحاجتها للتطمين فأجاب بحنان وهو يمسح دموعها ..
=لا ياحبيبتي انا استحاله اعمل اي حاجه تئذيكي..
ثم تابع بتأكيد وهو ينظر في عينيها ..
=دا مجرد كابوس ياحبيبتي وانتي كنتي بتحلمي..
جيلان بغضب وتهكم..
=ما تفهموني ايه الالغاز الي بتتكلموا بيها دي .. انتم بتتكلموا عن ايه بالظبط..
ثم تابعت بسخط وهي تنظر لحبيبه بكراهيه..
=وبعدين انا مش فاهمه لازمته ايه الدلع دا كله ..ماقالك الي شفتيه دا حلم يعني مش مستاهله الدلع والعياط دا كله
عمر بغضب..
=اخرسي ياجيلان ومتتدخليش في الي مالكيش فيه ..
الا انه انتبه فجأه على حبيبه تقبض على يده بقوه وهي تضع يدها على فمها وتقول بضعف..
=عمر وقف العربيه بسرعه انا حاسه اني هاراجع..
امر عمر السائق بالتوقف ثم خرج مسرعآ بها الى جانب الطريق وهو يسندها من خصرها ويميل بها محاولا مساعدتها على التقيأ الا انها حاولت التخلص من يده وهي تقول بضعف وصوت متقطع بسبب نوبة التقيأ التي تهاجمها ..
=معلش ابعد بعيد عشان خاطري..
ثم تابعت باحتجاج وهي تقاوم نوبة التقيأ بصعوبه بعد ان شعرت برفضه الابتعاد..
أنت تقرأ
جحيم الشيطان
Mystery / Thrillerهيا روايه غير كل الروايات مباالك ابن عمك اللي مفكراه طيب هيوقعك ف جحيم شخص لم تتوقعيه..