الواحد وعشرون ❤️🦋

258 13 1
                                    


بعد مرور يومين..

جلست حبيبه بجانب جدة عمر في الحديقه تتحدثان وتقومان بمشاهدة بعض تصميمات ملابس السهره..
لتقول الجده باعجاب وهي تتأمل الفستان ..

=حلو اوي الفستان ده يا حبيبه واظن مناسب للحفله الي هتحضريها مع عمر..

اقتربت حبيبه تشاهد الفستان بلونه الرائع المتدرج وقصته المفروده وقالت باعجاب..

=فعلا حلو اوي يا ماما يجنن ..بس يا ترى هيلحقوا ينفذوا التعديلات الي هنطلبها عليه

الا انها تفاجأت بألبوم التصميمات يخطف من بين يديها وعمر يقول بمرح..

=ممكن تفرجوني على الفستان الي هيجننكم ده..

ثم نظر الى الفستان وتأمله برفض ثم قال بغيره واضحه وهو يلقي الالبوم جانبا
=مستحيل تلبسي الفستان ده ..دا عريان اوي وهيبين ايديكي وكتافك انتي نسيتي انك محجبه والا ايه

غمزت جدة عمر لحبيبه في الخفاء تمنعها من اخباره عن التعديلات التي سيطلبون تنفيذها على الفستان ليناسب حجابها لتقول بمكر ..

=ماله بس الفستان ياعمر انا شايفه انه مش مكشوف اوي وبعدين حبيبه حلوه وصغيره ومن حقها تشتري و تلبس زي الي في سنها..

عمر بغضب
=وهو انا مانعها تشتري والا تلبس..ما تشتري وتلبس الي هي عوزاه بس في البيت..لكن بره في حدود وانا ماقبلش ان حد يشوفها كده ..

حبيبه بغيره واندفاع..
=طيب ماهي جيلان بتلبس عريان وقصير ومشفتكش ولا مره اعترضت على لبسها..

عمر بسخريه غاضبه
=يمكن مثلا..علشان جيلان مش مراتي ولاتقربلي حاجه..

نهضت حبيبه وهي تقول بغضب وغيره تتحكم بها هرموناتها المتأثره بالحمل ..

=لا دا عشان انت متقدرش تتحكم فيها لكن انا بنسبالك لعبه بتحركها وتتحكم فيها زي ماانت عايز ..

ثم اقتربت من الجده وقبلتها من وجنتها وهي تقول بغضب ..

=عن إذنك يا ماما انا طالعه فوق
ثم اسرعت بالمغادره قبل ان تنهار في البكاء امامه..
تابع عمر انساحبها الغاضب بدهشه ونظر للفستان مره اخرى وهو يقول بحيره..

=يعني بعيد عن ان انا رافض انها تلبس حاجه عريانه او ان حد يشوفها بحاجه مكشوفه بالشكل ده..هي مش شايفه ان الفستان ده مينفعش للمحجبات يعني من الاساس
المفروض هي الي ترفضه

ابتسمت الجده وهي تنهض وتقول بهدوء

=ماهي ياحبيبي كانت هتطلب من الاتيليه يظبطه ليها ويغطي الحاجات المكشوفه دي..

عمر بدهشه
=طيب ليه مقالتش كده من الاول وليه زعلت اني قلتلها ان الفستان مكشوف ومينفعش تلبسه وهو بالشكل ده

جحيم الشيطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن