The Displaced Man

111 2 0
                                    

Den knäckt, grå struktur stod som ett monument före dem, skild från offroad endast genom en stängsel, spridning fickor av månsken över foursome. Svänga mot varandra med berusning, tre pojkar och den enda tjejen de kunde hitta som hade bollar att komma till denna plats, stod agape innan det som om de inte kunde tro sina fötter hade fört dem så långt bort från campus parterna och stadens ljus.

"Tror du inte att någon fortfarande äger det här stället?" Frågade flickan dem. Hennes namn var Lilli, en fräknig brunett och för att vara rättvis, hon har druckit, men hon var inte dum. "Det är fortfarande, som en privat egendom eller något. Och det kan finnas säkerhet vet vi inte om. "

"HÄR?" Svarade Lance med en fnysning av skratt. "Ja, jag slår vad om att de har state-of-the-art-kameror." Med ett uppsving från hans vänner, klättrade han bulk upp och över staketet i vad som verkade som en enda rörelse. Ganska en idrottsman, Lance var bred i axlarna och djärvaste av dem alla-men han kunde inte riktigt skaka en känsla av att något var lite utanför när hans fötter vidrörde marken. Inte för att han någonsin skulle kunna låta det glida. Greppet på hans rykte som broderskap berättare och människan i världen var en svag man i bästa fall. "Okej, jag hör inte några larm och skit goin 'off. Kom över. "

Mikey, en lång fågelskrämma av en pojke med dinglande sand lockar att matcha, pekade till Lilli . "Damerna först?" Hon himlade med ögonen och började klättra. Hans blick darted över hennes tajta jeans och smal ram, för full för att göra en hemlighet av det faktum att han hoppades att få tur. När allt kommer omkring var det nyårsafton och de flesta av flickorna hade gått hem för semester, så det verkade så bra tid som någon. När hon kom den andra sidan, Mikey var nästa över den rostiga barrikad.

Den sista i deras parti kände sig mest tveksamma av allt, även om det inte syns i hans flinande unga ansikte. Junior- som hans vänner kallade honom- var bara en sophomore och även Lance hade bekant gjort många djärva resor till platser konstiga och kusliga, det var Junior första. Men han ville inte märkas en fegis, så han ryckte bort känslan av osäkerhet och gjorde sin väg över kedjelänk staket precis i tid för Lance att börja väva en av sina storslagna berättelser.

"Det finns en anledning, killar, att denna byggnad, av hela anläggningen, är den som ingen, och då menar jag ingen, är modiga nog att stiga in." Lilli drog en suck. "Du vet, varnade min mor mig aldrig att komma in i hemsökta hus med främmande män." Mikey skrattade, om lite alltför kraftfullt. "Men det är inte ett spökhus. Tja ... inte i traditionell mening. "

"Traditionell mening?" Junior tranporteras upp. Till skillnad från de andra, hade han ett genuint intresse för historia ... inte bara det, men byggnaden verkligen verkade härröra något. Det gav ut att känsla-vad vissa skulle kalla deja vu, eller kylan de säger att du får när någon passerar över din grav. "Ja, det var ett hus av sorterar ... någon bodde där. Men bara en man. En enda, ensam, mystisk man. "

"Åh, Gud." Lilli var mindre än imponerad. "Var han en yxa mördare? Hade han ätit människor? Jag gick till sommarläger, dessa är inte nya berättelser. "

"Titta på den här ... detta, hydda, antar jag. Det är en bit av en korridoren utanför en ekonomibyggnad de avskurna från resten av sjukhuset. Och du märker något annat? "Han viftade imponerande spännvidd runt fasaden av byggnaden med en dramatisk signalljus. "Du vet att det var en brand här i '74."

Mikey ryckte på axlarna. "Ja, hela platsen brann ner."

"Sjukhuset var tvungna att stänga. De skulle inte ha haft en patient i nedan och om det fanns, skulle de ha .... "Junior ville lägga till något eget, men hans röst släpade ut som hans ögon drogs till ytterväggarna i flisas cement hem, i brist på en bättre term. Det var inte brända eller fallit ner i svärtade strålar lutar mot varandra som resten av strukturerna på sjukhuset. Det var obefläckade. Det verkade nästan ... orörda i jämförelse.

Some horror story's (svenska)Where stories live. Discover now